Διαμαρτυρία και προτάσεις για την πλήρωση των κενών θέσεων του διαγωνισμού 1Γ/2022 του ΑΣΕΠ[επιστολή]
Λάβαμε και δημοσιεύουμε επιστολή διαμαρτυρίας αλλά και προτάσεων σχετικά με την πλήρωση των κενών θέσεων του διαγωνισμού 1Γ/2022 του ΑΣΕΠ ,από εκπροσώπους ομάδας "μη επιτυχόντων".
Οπως αναφέρεται μεταξύ άλλων στη σχετική επιστολή ο διαγωνισμός 1Γ/2022 προκηρύχθηκε τον Μάρτιο του 2022 και οι εξετάσεις διεξήχθησαν στις 22 και 23 του περασμένου Οκτώβρη. Ο διαγωνισμός ήταν εμφανώς άγονος και αποτυχημένος καθώς από τις 822 αρχικές θέσεις καλύφθηκαν μόνο οι 257 θέσεις και οι υπόλοιπες 565 έμειναν κενές.
Εξαιτίας της αποτυχίας του διαγωνισμού ξέσπασαν μεγάλες αντιδράσεις σχετικά με τους όρους της προκήρυξης και τον τρόπο κάλυψης των κενών θέσεων ....
Αναλυτικά στην επιστολή αναφέρονται τα κάτωθι:
"Πλήρωση των κενών θέσεων του διαγωνισμού 1Γ/2022 του ΑΣΕΠ
Αξιότιμες/οι κυρίες και κύριοι
Απευθυνόμαστε σε εσάς για να σας ενημερώσουμε σχετικά με τον διαγωνισμό 1Γ/2022 και το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στις 7 Φεβρουαρίου του 2023 στην δημόσια διαβούλευση προκειμένου να δοθεί λύση στο πρόβλημα της κάλυψης των κενών θέσεων.
Ο διαγωνισμός 1Γ/2022 προκηρύχθηκε τον Μάρτιο του 2022 και οι εξετάσεις διεξήχθησαν στις 22 και 23 του περασμένου Οκτώβρη. Ο διαγωνισμός ήταν εμφανώς άγονος και αποτυχημένος καθώς από τις 822 αρχικές θέσεις καλύφθηκαν μόνο οι 257 θέσεις και οι υπόλοιπες 565 έμειναν κενές.
Ο διαγωνισμός 1Γ/2022 προκηρύχθηκε τον Μάρτιο του 2022 και οι εξετάσεις διεξήχθησαν στις 22 και 23 του περασμένου Οκτώβρη. Ο διαγωνισμός ήταν εμφανώς άγονος και αποτυχημένος καθώς από τις 822 αρχικές θέσεις καλύφθηκαν μόνο οι 257 θέσεις και οι υπόλοιπες 565 έμειναν κενές.
Εξαιτίας της αποτυχίας του διαγωνισμού ξέσπασαν μεγάλες αντιδράσεις σχετικά με τους όρους της προκήρυξης και τον τρόπο κάλυψης των κενών θέσεων. Η εξαιρετική δυσκολία των θεμάτων, σε συνδυασμό με την υψηλή αρνητική βαθμολογία και τις υψηλές τεθείσες βάσεις (55 τοις εκατό ανά μάθημα και 60 τοις εκατό στο σύνολο) ήταν αναμενόμενο να συντελέσουν καθοριστικά στο τελικό αποτέλεσμα αφού μόλις το 2,46% των υποψηφίων Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης και το 1,43% των υποψηφίων Τεχνολογικής Εκπαίδευσης κατάφεραν να επιτύχουν.
Η κυβέρνηση προκειμένου να δώσει λύση στο θέμα, μετά από πιέσεις μιας ομάδας υποψηφίων, αποφάσισε να καταθέσει νομοσχέδιο (άρθρο 20) με το οποίο μειώνεται η συνολική βάση στο 50% και η βάση στα επιμέρους μαθήματα στο 40%.
Το νομοσχέδιο αυτό, το οποίο ευνοεί την συγκεκριμένη ομάδα υποψηφίων είναι προδήλως φωτογραφικό. Είναι αντισυνταγματικό, διότι έρχεται σε σύγκρουση με το άρθρο 103 παρ.7 του Συντάγματος το οποίο ορίζει ρητά πως οι προσλήψεις δημοσίων υπαλλήλων εφόσον γίνονται με διαγωνισμό από Ανεξάρτητη Αρχή είναι υποκείμενες σε προκαθορισμένα κριτήρια. Η εκ των υστέρων αλλαγή των κριτηρίων έρχεται σε αντίθεση με την ισχύουσα έννομη τάξη και θέτει ευθέως θέμα παράκαμψης του ΑΣΕΠ, το οποίο είναι το κατά το Σύνταγμα αρμόδιο όργανο που είναι επιφορτισμένο με την διεξαγωγή τέτοιων διαγωνισμών για την στελέχωση των δημοσίων υπηρεσιών.
Οι ισχυρές αντιδράσεις στην κατάθεση του εν λόγω νομοσχεδίου αποτυπώνονται έντονα και στα 1500 σχόλια που υπάρχουν στο κείμενο του (άρθρο 20) στην δημόσια διαβούλευση. Υπάρχει ένα πολύ μεγάλο ποσοστό συμμετεχόντων που θέτουν τον έντονο προβληματισμό τους και τις επισημάνσεις τους σχετικά με την αλλαγή των προκαθορισμένων όρων διεξαγωγής του διαγωνισμού 1Γ/2022. Επίσης, κυρίαρχη είναι η άποψη πως η νομικά προβληματική μείωση της βάσης επιτυχίας πρέπει να αντικατασταθεί με την δημιουργία πίνακα κατάταξης βάσει του συνολικού γενικού μέσου όρου και κατάργηση της βάσης επιτυχίας, καθώς αυτή είναι η μόνη λύση που δεν συνιστά ευθεία καταστρατήγηση του ΑΣΕΠ.
Λαμβάνοντας υπόψιν την ανάγκη για άμεση στελέχωση των υπηρεσιών της ΑΑΔΕ (όπως αυτή προκύπτει και από την πρόσφατη ανακοίνωση της ΠΟΕ-ΔΟΥ) καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών να ακολουθήσει την νόμιμη οδό και να προκηρύξει νέο διαγωνισμό με τον οποίο θα καλύψει τις εναπομείνασες θέσεις. Εφόσον, η προκήρυξη νέου διαγωνισμού δεν είναι εφικτή, η στελέχωση οφείλει να γίνει βάσει πίνακα φθίνουσας κατάταξης του γενικού μέσου όρου και με ταυτόχρονη κατάργηση της βάσης, ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα όπου υποψήφιοι που αρίστευσαν σε δυο εκ των τριών μαθημάτων, τίθενται εκποδών από υποψηφίους οι οποίοι είχαν πολύ χαμηλότερες συνολικές επιδόσεις.
Επίσης, ειδική μέριμνα θα πρέπει να ληφθεί για τις θέσεις που προορίζονται για άτομα που εντάσσονται σε ειδικές κατηγορίες, έτσι ώστε οι θέσεις αυτές να καλυφθούν από άτομα τα οποία έχουν τις αντίστοιχες ιδιότητες, και να μην αποδοθούν τελικά στην γενική κατηγορία επιτυχόντων. Την ειδική αυτή μέριμνα του κράτους, την επιτάσσει η θεμελιώδης αρχή του πολιτεύματος, η αρχή του κοινωνικού κράτους δικαίου. "
Με εκτίμηση
Εκπρόσωποι ομάδας «μη επιτυχόντων» του διαγωνισμού 1Γ/2022
Μάρκου Δέσποινα (ΤΕ Λογιστικής)
Παπαδόπουλος Γεώργιος (ΠΕ Πληροφορικής)
Σγουραλή Σοφία (ΠΕ Νομικής)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.