Zητούνται εναερίτες -Τεχνικοί τηλεπικοινωνιών

  Η εταιρεία Epirus Elettronica με έδρα τα Ιωάννινα ζητά εναερίτες κινητής τηλεφωνίας -τεχνικούς τηλεπικοινωνιών για έργα στην Ήπειρο και...

Ο Πανελλαδικός Συντονισμός Φοιτητών Ιατρικής για την αναβάθμιση του προγράμματος σπουδών και την ενίσχυση του ΕΣΥ

 


Σύμφωνα με την εισήγηση της Ολομέλειας του ΚΕΣΥ το πρόγραμμα της μεταπτυχιακής κλινικής εκπαίδευσης θα περιλαμβάνει δύο φάσεις  η πρώτη σε Νοσοκομεία του ΕΣΥ (6 μήνες) και η δεύτερη σε Αγροτικά Ιατρεία/ Κέντρα Υγείας (6 μήνες) . Όπως αναφέρουν, η “ελλιπής” μόρφωση των φοιτητών και η αναγκαιότητα “εδραίωσης των προπτυχιακών σπουδών μέσω της πρακτικής εφαρμογής τους σε πραγματικές συνθήκες αλλά υπό επίβλεψη” είναι αυτά που τους ωθούν στην θεσμοθέτηση του συγκεκριμένου προγράμματος. Ωστόσο, τα επιχειρήματά τους δεν μπορούν να σταθούν σε σοβαρή κριτική.

Αλήθεια τι τους εμποδίζει να αναβαθμίσουν τις προπτυχιακές σπουδές ώστε οι φοιτητές της ιατρικής να εμβαθύνουν στα γνωστικά αντικείμενα που διδάσκονται  μέσω της κλινικής άσκησης; 

Στο αγροτικό ιατρείο ποιος θα επιβλέπει και θα εκπαιδεύει τον πρακτικάριο απόφοιτο της ιατρικής; Ο αγροτικός γιατρός; Στο Κέντρο Υγείας ποιος θα τον εκπαιδεύει; Ο ειδικευόμενος;

Ποιόν κοροϊδεύουν όταν ισχυρίζονται ότι οι εκπαιδευτικές συνεδρίες συνολικής διάρκειας ΜΟΛΙΣ  12 «ολόκληρων»  διδακτικών ωρών  στο διάστημα  του έτους της μεταπτυχιακής κλινικής εκπαίδευσης, μπορούν να αναπληρώσουν τα διδακτικά κενά της προπτυχιακής εκπαίδευσης; Ποιες είναι οι «αναγκαίες για την άσκηση της ιατρικής  δεξιότητες που μπορούν να αποκτηθούν «με σύντομα σεμινάρια  μέσα    1/2 -2 μέρες» όπως προβλέπει η εισήγηση; Δηλαδή θεσμοθετούν το « foundation course» για να αναπληρώσουν κενά στην προπτυχιακή εκπαίδευση στην καλύτερη περίπτωση 2,5 ημερών.

Κλινικός εκπαιδευτής των  αποφοίτων της ιατρικής μπορεί να είναι οποιοσδήποτε επαγγελματίας υγείας( φαρμακοποιός ,νοσηλευτής  κλπ)  ανεξαρτήτως ειδικότητας και όχι μόνο γιατροί .Μοναδική προϋπόθεση να έχει  παρακολουθήσει ένα διαδικτυακό σεμινάριο για να πάρει την πιστοποίηση του εκπαιδευτή .Ταχύρρυθμη δηλαδή εκπαίδευση για να εκπαιδεύουν γιατρούς  στην απόκτηση δεξιοτήτων.

Δίνεται η δυνατότητα μετά την ολοκλήρωση του «foundation course» ο εκπαιδευόμενος να αναγνωρίσει 6 μήνες άσκησης σε όποια ειδικότητα ακολουθήσει. Δηλαδή  θυσιάζουν 6  μήνες εκπαίδευσης στο κυρίως γνωστικό αντικείμενο της ειδικότητας  για την απόκτηση δεξιοτήτων που θα μπορούσαν να αποκτηθούν το πολύ μέσα σε 2-3 μέρες .

Μπαίνει για πρώτη φορά ο όρος «αξιολόγηση», βαδίζοντας μάλιστα σε θολά νερά, αφού δεν διευκρινίζονται οι όροι της και τα κριτήρια αυτής. Με την αξιολόγηση και το logbook  μπαίνουν νέα φίλτρα, νέα εμπόδια στην πρόσβαση των αποφοίτων ιατρικής στην ειδικότητα.

Καμία λύση στο πρόβλημα της αναμονής δεν προκύπτει. Εξάλλου είναι πολύ πιθανό μιας και συγκεκριμένα νοσοκομεία ετοιμάζονται να δεχτούν τους εκπαιδευομενους, να προκύψουν νέες επιπλέον αναμονές!


Όσο ασταθή είναι τα επιχειρήματά τους άλλο τόσο εμφανές είναι ότι δεν τους νοιάζει η εκπαίδευση των νέων γιατρών. Αν τους ένοιαζε τότε θα είχαν ικανοποιήσει έστω και ένα από τα αιτήματά μας πριν και κατά την διάρκεια της πανδημίας. Αντ' αυτού, με την ίδια ευκολία που διατηρούσαν κλειστές τις σχολές και τις κλινικές μας, που τα χρήματα δεν έφταναν για την προστασία της υγείας μας (ΜΑΠ,σταθερά και επαναλαμβανόμενα τεστ, υγειονομικά πρωτόκολλα), βρέθηκαν 30 εκατομμύρια για την πρόσληψη Πανεπιστημιακής αστυνομίας και για κάμερες. Την ίδια στιγμή, που κόπτονται για το επίπεδο της μόρφωσης μας και φιγουράρουν το νέο ξενόγλωσσο προπτυχιακό με δίδακτρα, δεν υπάρχει “σάλιο” για τις ανάγκες των φοιτητών και καλούμαστε να πληρώσουμε μέχρι και για τον Άτλα της Ανατομίας και για τα στηθοσκόπιά μας.


Δεν ενδιαφέρονται  για την εκπαίδευση των νέων γιατρών γιατί δε νοιάζονται για την υγεία του λαού, γιατί την “ζυγίζουν” στην ζυγαριά του κόστους. Γιατί αυτό αφορά πρώτα από όλα η εκπαίδευση των νέων γιατρών. Το επίπεδο και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας . Το «όραμα» τους είναι ένα εμπορευματοποιημένο  δημόσιο σύστημα υγείας που θα εξασφαλίζει «ισότιμη» πρόσβαση σε όλους ΜΌΝΟ σε φθηνές, υποβαθμισμένες υπηρεσίες υγείας και θα στελεχώνεται κατά κύριο λόγο από γιατρούς που θα στοιχίζουν φτηνά στο κράτος  και  αντί για γνώσεις θα έχουν  «δεξιότητες». Εξάλλου η ίδια η νυν αναπληρωτής Υπουργός, τότε πρόεδρος του ΚΕΣΥ το έχει πει καθαρά. “Έχουμε ελλείψεις ιατρικού προσωπικού, χρειαζόμαστε χέρια” είχε πει χαρακτηριστικά.

Αξιοποιώντας τα υπαρκτά προβλήματα  στην  προπτυχιακή εκπαίδευση και την « ανάγκη απόκτησης  δεξιοτήτων» προωθείται μια βαθιά αντιδραστική τομή στην ιατρική εκπαίδευση με στόχο, αφενός να υψώσουν φραγμούς στην έναρξη και την απόκτηση της ιατρικής ειδικότητας,  τη δημιουργία γιατρών πολλών ταχυτήτων ,στο δημόσιο σύστημα υγείας (πρακτικάριων αποφοίτων της ιατρικής, αγροτικών ,ειδικευόμενων κ. λ. π.) αφετέρου, την «κάλυψη» των τραγικών ελλείψεων του δημόσιου συστήματος υγείας  με φθηνό ανειδίκευτο  ιατρικό δυναμικό. Η στοχευμενη αυτή επίθεση στα δικαιώματα μας, η έμμεση απαξίωση του πτυχίου μας δεν ήρθε ως κεραυνός εν αιθρια αλλά έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά κυβερνητικών πολιτικών που προωθούν  την απόσπαση της επαγγελματικής επάρκειας από την απόκτηση πτυχίου, στοιχειοθετώντας νέες, ελαστικότερες και πιο ευέλικτες σχέσεις εργασίας με λιγότερα εργασιακά δικαιώματα. Αυτό άλλωστε εγκαινιάστηκε την περίοδο της πανδημίας όταν αντί για μόνιμους ειδικευμένους γιατρούς προσλάμβαναν ανειδίκευτους αποφοίτους ιατρικής με συμβάσεις ορισμένου χρόνου για να στελεχώσουν τις κλινικές  covid και να μπαλώνουν τρύπες. 


Δεν θα αφήσουμε στα χέρια τους το δικαίωμα μας στην μόρφωση και τη δουλειά με δικαιώματα. Ο αγώνας μας για ουσιαστική αναβάθμιση του προγράμματος σπουδών μας και την ενίσχυση του ΕΣΥ, είναι υπόθεση όλου του λαού! Οργανώνουμε τον αγώνα μας και παλεύουμε για:


Απόσυρση άμεσα από την Ολομέλεια του ΚΕΣΥ του συγκεκριμένου θέματος


Διεκδικούμε:

Μοναδικό προαπαιτούμενο για την άσκηση ιατρικής να αποτελεί το πτυχίο. Όχι στις εξετάσεις και σε κάθε είδος φραγμών για την έναρξη, τη συνέχεια της ειδικότητας ή τη χορήγηση άδειας ασκήσεως του επαγγέλματος. 

Ουσιαστική συστηματική εκπαίδευση κατά την ειδικότητα. Η ειδίκευση των γιατρών να είναι αποκλειστική ευθύνη του κράτους. Καμία συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα. 

Ενιαίο πρόγραμμα σπουδών σε όλες τις Ιατρικές Σχολές. Περιεχόμενο που να στηρίζεται στη σύγχρονη γνώση. Σύνδεση θεωρίας κλινικής πράξης. Οργανωμένο, ενιαίο πρόγραμμα εκπαίδευσης στην κλινική άσκηση.

Χρηματοδότηση στο ύψος των αναγκών μας.


Δωρεάν παροχή όλων των απαιτούμενων συγγραμμάτων και βιβλίων. Να καταργηθεί ο περιορισμός για ένα σύγγραμμα σε κάθε μάθημα. Τα συγγράμματα να δίνονται στην ώρα τους, έγκαιρα για τις προαιρετικές εξεταστικές.


Να δίνονται άμεσα τα στηθοσκόπια σε όλους τους φοιτητές από την εγγραφή τους στην σχολή.


Στελέχωση όλων των εργαστηρίων με τον απαραίτητο εξοπλισμό.


Αποκλειστική κρατική ευθύνη  για δωρεάν εκπαίδευση και επιμόρφωση όλων των γιατρών, για παροχή συγγραμμάτων και συμμετοχή σε επιστημονικά συνέδρια.


Συνολική απόσυρση όλων των αλλαγών της ειδικότητας που ήρθαν κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.


Έπειτα και από τον Πανελλαδικό συντονισμό των Φοιτητικών Συλλόγων Ιατρικής καλούμε σε:


1)Πανελλαδική ημέρα δράσης των Φοιτητικών Συλλόγων Ιατρικής στις 26 Νοεμβρίου με κινητοποιήσεις στο Υπουργείο Υγείας, αντίστοιχες ΥΠΕ και θεσμικά όργανα των Πανεπιστημίων

2)Συντονισμό με την ΟΕΝΓΕ και τις τοπικές ενώσεις γιατρών και υγειονομικών 

3)Νέο γύρο Γενικών Συνελεύσεων στις Σχολές μας για τον απολογισμό των δράσεων μας και την κλιμάκωση του αγώνα μας με νέες κινητοποιήσεις 

4)Νέο Πανελλαδικό Συντονισμό Φοιτητικών Συλλόγων Ιατρικών Σχολών δια ζώσης στην Αθήνα!


ΔΕΝ ΠΑΜΕ ΟΥΤΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]