ΙΩΑΝΝΙΝΑ:ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ 17ΧΡΟΝΟΥ

ΟΔΗΓΙΕΣ ΤΗΣ ΕΛ.ΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΒΙΑΣ

Το «Κοινό των Ηπειρωτών» για την 5η Συνεδρίαση Περιφερειακού Συμβουλίου



Συνεδρίασε την Παρασκευή 11-03-2022 το Περιφερειακό Συμβούλιο και η παράταξη μας, κατά την έναρξη της συνεδρίασης, κατέθεσε ψήφισμα καταδίκης της Ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία και δια του επικεφαλής επεσήμανε την ανάγκη για εθνική σύνεση και συνεννόηση, τη στήριξη του διεθνούς δικαίου, την αποτροπή αναθεωρητικών λογικών, την ανάγκη να αποτελέσει η χώρα μας μέρος της λύσης και όχι του προβλήματος.

Σε σχέση με τα θέματα της τακτικής συνεδρίασης:

Συμφώνησε  στις εισηγήσεις των θεμάτων που αφορούν ώριμα  μελετητικά έργα και τα οποία έχουν προοπτική ένταξης σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα, όπως το «Δίκτυο ποδηλατοδρόμων ΠΕ Πρέβεζας» και επίσης τοποθετήθηκε θετικά στο αίτημα για χαρακτηρισμό της Ηπείρου ως «Πρότυπος Τουριστικός Προορισμός Ολοκληρωμένης Διαχείρισης», με την προσθήκη παρατηρήσεων.

Καταψήφισε την 1η τροποποίηση του προϋπολογισμού, έτους 2022, έχοντας δομικές διαφορές ως προς τις στοχεύσεις, τις ιεραρχήσεις και τις προτεραιοποιήσεις του γενικού προϋπολογισμού, εντοπίζοντας την κριτική της στο μεγάλο ταμειακό υπόλοιπο, που έρχεται να καλύψει το επίσης μεγάλο έλλειμμα ύψους 51 και πλέον εκατομμυρίων ευρώ και στην τυπική – τεχνοκρατική και όχι «πολιτική» παρουσίαση της τροποποίησης του προϋπολογισμού, με την οποία διαδικασία διαφωνούμε διαχρονικά. Εάν είχαμε τη δυνατότητα, εκ του νόμου, θα εγκρίναμε μόνο τις δαπάνες κοινωνικού χαρακτήρα, τις δαπάνες μεταφοράς μαθητών και τις ανελαστικές δαπάνες (μισθοδοσία προσωπικού, λειτουργικές δαπάνες κ.α.).

Για την 1η τροποποίηση Τεχνικού Προγράμματος, έτους 2022, καταθέσαμε την εκφρασμένη θέση της παράταξης για την ψήφιση και τροποποίηση του Τεχνικού προγράμματος της Περιφέρειας, η οποία συνίσταται στην άρνηση μας να συμφωνήσουμε στον τρόπο σύνταξης του – απουσία της Αντιπολίτευσης, γεγονός που αποκλείει την οποιαδήποτε συμφωνία μας στο σύνολο του σχεδίου και αφήνει περιθώρια, μόνο, για επιμέρους και κατά περίπτωση θετική ψήφο σε έργα αναπτυξιακού χαρακτήρα, ιεραρχημένης προτεραιότητας και άμεσης ανάγκης. Όμοια τοποθετούμαστε και στις προτεινόμενες εκάστοτε τροποποιήσεις όπως η παρούσα.

Ειδικότερα για την 1η τροποποίηση Τεχνικού Προγράμματος:

Δεν επικροτούμε την λογική της ετήσιας κατανομής των πιστώσεων που αντιστρατεύεται την ένταξη του σχεδιασμού στο προβλεπόμενο πενταετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης της Περιφέρειας μας (5ετές ΕΠΑ), του οποίου η συζήτηση σε επίπεδο Περιφερειακών Παρατάξεων και Φορέων αναζητείται και στην Επιτροπή Διαβούλευσης εκκρεμεί αδικαιολόγητα και παράτυπα, με την επίκληση της πανδημίας του κορωνοϊού. Με τις παρατηρήσεις της η παράταξη μας θέλει να συμβάλει αλλά προσεγγίζει το θέμα με τη δική της ολιστική θεώρηση και οπτική. Λέμε «Πρώτα οι μελέτες»! Ο στόχος να είναι η παραγωγή μελετών που θα προετοιμάσουν την υλοποίηση των αναγκαίων έργων από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027 και άλλα χρηματοδοτικά προγράμματα. Αντιλαμβανόμαστε διαφορετικά τα πράγματα. Προηγείται η μελέτη και η ωρίμανση των έργων και ακολουθεί η χρηματοδότηση και κατασκευή. Η κατασκευή των συγκοινωνιακών κόμβων να ενταχθεί σε έναν γενικότερο σχεδιασμό αναβάθμισης μεγάλων τμημάτων του εθνικού οδικού δικτύου. Για παράδειγμα,  έπρεπε να προηγηθεί η μελέτη αναβάθμισης της εισόδου της πόλεως Ιωαννίνων, από τον Α/Κ Αυγού της Ιονίας οδού μέχρι την Εγνατία και να ακολουθήσει η κατασκευή των τριών κυκλικών κόμβων που περιλαμβάνονται στο Τεχνικό Πρόγραμμα ή τουλάχιστον μαζί με την κατασκευή των κυκλικών κόμβων να μελετηθεί και η αναβάθμιση της εισόδου της πόλης, πράγμα που δεν προγραμματίστηκε. Επίσης, εκκρεμεί η αναγνωριστική μελέτη αναβάθμισης του οδικού τμήματος Καλέντζι – Μονολίθι – Πλάκα και δεν προγραμματίστηκε το πάγιο αίτημα ασφαλούς πρόσβασης στην Πράμαντα, τουλάχιστον σε επίπεδο μελέτης. Όμοια, 10 ΚΜ επαρχιακής οδού από την Σκούπα μέχρι το Μονολίθι παραμένουν σε κακή κατάσταση δυσκολεύοντας τη ζωή κατοίκων και επισκεπτών. Στην ίδια κατηγορία εντάσσεται και η ανάγκη μελέτης ασφαλούς δια-σύνδεσης των δυο μεγάλων αυτοκινητοδρόμων της Ιόνιας και της Εγνατίας οδού με τις παλιές εθνικές οδούς Ιωαννίνων – Άρτας και Ιωαννίνων - Ηγουμενίτσας για την επικοινωνία των παρακαλάμιων Κοινοτήτων και των χωριών της κοιλάδας του ποταμού Λούρου που βιώνουν τον αποκλεισμό και την ερήμωση. Στο επίπεδο διαπιστώσεων, δυστυχώς, επιβεβαιώνεται η εγκατάλειψη αναβάθμισης της επαρχιακής οδού Μεσοπόταμος – Παραμυθιά, όπως και δεν παραλείπουμε να υπενθυμίζουμε την υπεσχημένη προεκλογική δέσμευση για κατασκευή ημικόμβου στην περιοχή της Μπαλντούμας (έξοδος Εγνατίας οδού προς Μάζια), που θα προσθέσει την ακυρωθείσα παλιά παραδοσιακή είσοδο στην πόλη των Ιωαννίνων. Μια προωθητική πρόταση αναπτυξιακού έργου θα ήταν η κατασκευή δεύτερου κόμβου δυτικά της Άρτας, στην πλευρά της ιστορικής γέφυρας Άρτας, απ’ όπου εξυπηρετείται η κίνηση προς την πανεπιστημιούπολη, τα χωριά του κάμπου και μεγάλος όγκος επιχειρήσεων. Ακόμα, το προτεινόμενο Τεχνικό πρόγραμμα δεν περιέχει πιστώσεις για την κάλυψη διαπιστωμένων και επαναλαμβανόμενων αναγκών μεταφοράς νερού σε κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις, τους θερινούς μήνες ή για την συντήρηση παλιών ομβροδεξαμενών και κατασκευή ενός ικανού αριθμού νέων.

Τέλος, χαιρετίζουμε την ένταξη στο Τεχνικό Πρόγραμμα και τη χρηματοδότηση του νέου έργου «Αγορά διατηρητέου κτιρίου για επέκταση χώρου της Αρχιτεκτονικής Σχολής» και προτρέπουμε την περιφερειακή Αρχή να πράξει ανάλογα και στην περίπτωση των κτιρίων του Αγροτικού Συνεταιρισμού Άρτας – Φιλιππιάδος, για την στέγαση του Μουσικού Τμήματος Σπουδών του Πανεπιστημίου, εάν στο μεταξύ δεν έχει δοθεί η ενδεδειγμένη λύση.

14-03-2022


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]