ΟΔΗΓΙΕΣ ΤΗΣ ΕΛ.ΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΒΙΑΣ

Ενοχλητικές κλήσεις: Πώς μπορείτε να τις αποφύγετε


 Είναι συχνό φαινόμενο οι εισπρακτικές εταιρείες ή διαφημιστικές να καλούν από απόκρυψη και οι υπάλληλοί τους να γίνονται ιδιαίτερα επίμονοι κι ενοχλητικοί. Υπάρχουν φυσικά και τα φαινόμενα φάρσας από απόκρυψη ή ενοχλήσεις για προσωπικούς λόγους.

Διαβάστε τι μπορείτε να κάνετε όταν σας παρενοχλούν τηλεφωνώντας σας από απόκρυψη:


Ζητήστε από την εταιρία κινητής τηλεφωνίας στην οποία είστε συνδρομητής να μη δέχεστε κλήσεις με απόκρυψη αριθμού. Έτσι όταν σας καλεί κάποιος με απόκρυψη αριθμού θα του δείχνει ότι ο αριθμός σας είναι κατειλημμένος.


Κάντε αίτηση στον πάροχό σας για εξουδετέρωση της απόκρυψης του καλούντος για περιορισμένο χρονικό διάστημα με σκοπό να εντοπιστούν οι ενοχλητικές ή κακόβουλες κλήσεις (ΦΕΚ B 1853 – 21.12.2006).


Σε αυτή την περίπτωση όταν σας καλεί κάποιος με απόκρυψη αριθμού θα ακούει ηχογραφημένο μήνυμα μέσω του οποίου θα ενημερώνεται ότι η απόκρυψή του έχει εξουδετερωθεί. Έτσι μπορείτε να μάθετε ποιο νούμερο σας καλεί με απόκρυψη και στη συνέχεια να εντοπιστεί το άτομο που κάνει τις ενοχλητικές κλήσεις και να προχωρήσετε σε έγκληση αυτού που σας ενοχλεί.


Οι εισαγγελικές, ανακριτικές και προανακριτικές Αρχές έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν από τους παρόχους υπηρεσιών επικοινωνίας, τα ηλεκτρονικά ίχνη μιας εγκληματικής πράξης μέσω internet, καθώς και την ημεροχρονολογία και τα στοιχεία του ατόμου στο οποίο αντιστοιχεί το ηλεκτρονικό ίχνος.


Από τους λοιπούς παρόχους υπηρεσιών επικοινωνίας οι Αρχές δικαιούνται να ζητήσουν τα «εξωτερικά στοιχεία» της επικοινωνίας, δηλαδή τον αριθμό κλήσεις, τα στοιχεία καλούντος – καλούμενου και την ώρα κλήσης, με τον πάροχο να είναι υποχρεωμένος να τα παραδώσει χωρίς να είναι απαραίτητο να προηγηθεί άδεια της Αρχής Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών (ΑΔΑΕ).


Η μόνη λύση που έχουν οι πολίτες είναι να ενταχθούν στο «μητρώο 11» που θεσπίστηκε με τον νόμο 3471/2006. Είναι μια λίστα την οποία οφείλει να τηρεί κάθε πάροχος υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών με στοιχεία των συνδρομητών του οι οποίοι έχουν ζητήσει να μην δέχονται τηλεφωνικές κλήσεις με ανθρώπινη παρέμβαση για σκοπούς απευθείας εμπορικής προώθησης προϊόντων ή υπηρεσιών και για κάθε είδους διαφημιστικούς σκοπούς.

Πρακτικά: Για να εγγραφείτε στο Μητρώο 11, θα πρέπει να απευθυνθείτε στην εταιρεία με την οποία συνεργάζεστε αυτή τη στιγμή. Αν έχετε αριθμό Vodafone, θα πάτε στη Vodafone. Αν έχετε Cosmoteθα πάτε στην Cosmoteκαι αν έχετε Windθα πάτε στην Wind.


Στην Vodafone: «Οι συνδρομητές που επιθυμούν μέρος ή το σύνολο των συνδέσεών τους να ενταχθεί ή να διαγραφεί από το Μητρώομ μπορούν να υποβάλλουν σχετικό αίτημα είτε στο δίκτυο καταστημάτων της Vodafone ή καλώντας στο 13830 ή στο 1399 (για εταιρικούς συνδρομητές).


Στην Cosmote: «. Οι συνδρομητές που επιθυμούν μέρος ή το σύνολο των συνδέσεών τους να ενταχθεί στο Μητρώο, μπορούν να υποβάλλουν σχετικό αίτημα είτε στο δίκτυο καταστημάτων της Cosmote, Γερμανός, OTE, είτε καλώντας ατελώς στο 1250. Συνδρομητές οι οποίοι έχουν ήδη ζητήσει την ένταξη όλων ή μέρους των τηλεφωνικών τους συνδέσεων στο Μητρώο του άρθρου 11 έχουν τα δυνατότητα όποια στιγμή επιθυμούν, να ζητήσουν τη διαγραφή τους από το Μητρώο, υποβάλλοντας σχετικό αίτημα είτε στο δίκτυο καταστημάτων της Cosmote, Γερμανός ΟΤΕ, είτε καλώντας ατελώς στο 1250.


Στην Wind: «Οι συνδρομητέςπου δεν επιθυμούννα δέχονται τηλεφωνικές κλήσεις για διαφημιστικούς σκοπούς μπορούν:


1. Να απευθυνθούν στην Εξυπηρέτηση Πελατών της WindΕλλάς στο 1260 εφόσον πρόκειται για συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας ή στο 13800 εφόσον πρόκειται για συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας.


2. Να αποστείλουν σχετικό αίτημα με συνημμένη φωτοτυπία ταυτότητας στην ηλεκτρονική διεύθυνση crm@wind.com.gr εφόσον πρόκειται για συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας ή στην διεύθυνση CustomerCareFixed@wind.com.gr εφόσον πρόκειται για συνδρομητές σταθερής τηλεφωνίας


3. Να επισκεφτούν ένα κατάστημα Wind


Δεν θα γλιτώσετε αμέσως καθώς θα περάσει ένα χρονικό διάστημα μέχρι οι λίστες να φτάσουν στα χέρια των ενδιαφερομένων. Βάσει νόμου, όλες οι εταιρείες που θέλουν να κάνουν προωθητικές ενέργειες μέσω τηλεφώνου, οφείλουν να ζητούν από τις ανταγωνίστριές τους, τα μητρώα 11. Άγνοια, δεν δικαιολογείται.


«Και αν δεν γίνει τίποτα;». Θα απευθυνθείτε στη Συνήγορο της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.


Αυτή τη φορά όμως, θα έχετε σημειώσει τον αριθμό που σας κάλεσε, την εταιρεία που επικαλέστηκε ότι εκπροσωπεί και την ώρα που πραγματοποιήθηκε η τηλεφωνική κλήση».


Συμβουλές για να αποφύγετε ενοχλητικά τηλεφωνήματα

Σε κάποιον άγνωστο που σας ενοχλεί ή σας απειλεί τηλεφωνικά μην απαντάτε και μάλιστα επιθετικά. Αυτό που επιζητεί για να συνεχίσει είναι η έντονη αντίδρασή σας.


Μπορείτε να αφήνετε το ακουστικό ανοιχτό. Στις περισσότερες περιπτώσεις, ο ενοχλητικός φαρσέρ θα αποθαρρυνθεί και θα κλείσει το τηλέφωνο.

Χρησιμοποιείστε αυτόματο τηλεφωνητή και αφήστε να καταγραφεί το μήνυμα. Επίσης, στον αυτόματο τηλεφωνητή μπορείτε να εγγράψετε μήνυμα δικό σας ότι όλες οι κλήσεις καταγράφονται σε ειδική υπηρεσία της αστυνομίας ή σε ιδιωτική υπηρεσία φύλαξης (security).


Κατά τη διάρκεια της νύχτας για να μη σας ενοχλούν χαμηλώνετε τον ήχο του κουδουνίσματος ή βγάλτε το τηλέφωνο από την πρίζα.


Μην απαντάτε ποτέ σε προσωπικές ερωτήσεις (όνομα, διεύθυνση, κ.λπ.) που σας κάνουν άγνωστοι, ακόμη κι αν συστήνονται ως εμπορικοί αντιπρόσωποι, υπάλληλοι της τράπεζας με την οποία συνεργάζεστε κ.λ.π.


Αν οι ενοχλήσεις συνεχίζονται, χρησιμοποιείστε την αναγνώριση κλήσεων (εφόσον δεν σας τηλεφωνούν από απόκρυψη) και επιπλέον, ενημερώστε την τηλεφωνική εταιρεία με την οποία είστε συμβεβλημένοι και την αστυνομία, προκειμένου να σας πληροφορήσουν ποια μέτρα μπορείτε να λάβετε.

Όταν βρίσκονται στο σπίτι μικρά παιδιά ή υπερήλικες, καλό είναι να ενεργοποιείτε την εκτροπή κλήσεων, ώστε να μη δοθούν από τα άτομα αυτά πληροφορίες για σας και τους δικούς σας.


Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί με άτομα που σας συστήνονται ως τεχνικοί της εταιρείας του κινητού σας τηλεφώνου και σας ζητούν, για δήθεν έλεγχο της συσκευής σας, να πατήσετε το πλήκτρο με τη δίεση (#), τους αριθμούς 90 ή 09, δίεση (#) και έπειτα κάποιον άλλον αριθμό.


Να κλείσετε αμέσως το τηλέφωνό σας, διότι αν συμμορφωθείτε με αυτές τις οδηγίες, μπορεί ο άγνωστος να αποκτήσει πρόσβαση στην κάρτα σας SIM και να τηλεφωνεί χρεώνοντας τον δικό σας λογαριασμό.

 aftodioikisi.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]