ΟΔΗΓΙΕΣ ΤΗΣ ΕΛ.ΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΒΙΑΣ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ | Μάκης Βορίδης: “Στα πρότυπα των Δυτικών κρατών το νέο Ελληνικό δημόσιο”


 Με πολύ καλή “σοδειά” στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, η “σπορά” του – αποσαφήνιση αρμοδιοτήτων κεντρικού Κράτους - Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ενίσχυση Δήμων και Περιφερειών, αναμόρφωση του ΑΣΕΠ, νέος εκλογικός νόμος στις Αυτοδιοικητικές Εκλογές, τηλεργασία στο Δημόσιο, αλλαγή της λειτουργίας των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων κ.ά – στα “νέα χωράφια” του – Υπουργείο Εσωτερικών – στοχεύει να έχει το ίδιο αποτέλεσμα.

Την “παραγωγική διαδικασία” αυτή, αναλύει ακριβώς, ο κ. Μάκης Βορίδης, στη συνέντευξή του στο «ΠΟΛΗ + ΠΟΛΙΤΙΚΗ» και το epoli.gr.


H ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ


 


«Προγραμματισμένες και με μεγαλύτερη ταχύτητα οι προσλήψεις στο Δημόσιο»


Κύριε Υπουργέ, η θωράκιση των ΟΤΑ συνίσταται από τρεις παράγοντες: α) τις αρμοδιότητες, β) τους πόρους και γ) το προσωπικό. Πέρα από τις θέσεις των θεσμικών οργάνων της Αυτοδιοίκησης, ποιες οι δικές σας, για τις αρμοδιότητες που πρέπει να έχουν Δήμοι, Περιφέρειες, Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, την χρηματοδότηση των Δήμων και των Περιφερειών και τέλος, τον τρόπο στελέχωσης των ΟΤΑ;


«Στο τρίπτυχο αυτό καταβάλλουμε εργώδη προσπάθεια στο Υπουργείο Εσωτερικών προκειμένου κατ’ αρχάς να αποσαφηνίσουμε τις αρμοδιότητες μεταξύ Κράτους και Τοπικής Αυτοδιοίκησης και κυρίως να εντοπίσουμε τις αρμοδιότητες εκείνες που αδυνατούν να μεταβιβαστούν σε τοπικό επίπεδο καθώς προσκρούουν στο ισχύον νομικό πλαίσιο ούτως ώστε να μεταφέρουμε τις πραγματικά αναγκαίες και ρεαλιστικές αρμοδιότητες. Θέλουμε μια ισχυρή Τοπική Αυτοδιοίκηση α’ και β’ βαθμού, μια Αυτοδιοίκηση συνομιλητή και συμμέτοχο στον σχεδιασμό και την υλοποίηση της αναπτυξιακής πολιτικής της Χώρας.


Σε επίπεδο πόρων και χρηματοδοτικών εργαλείων ήδη επιταχύναμε το βασικό αναπτυξιακό πρόγραμμα “Αντώνης Τρίτσης” που έχει διασφαλισμένα περί τα 2,5 δισ. ευρώ για τους Δήμους και τις Περιφέρειες, ενώ μερίδιο προβλέπεται να υπάρξει και από τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης επιπλέον των πόρων που η πρόσφατη συμφωνία μεταξύ Κυβέρνησης και Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων έχει εξασφαλίσει για την χρηματοδότηση επενδύσεων αστικής ανάπτυξης και ενεργειακής απόδοσης σε όλη την Ελλάδα.


Όσον αφορά στην τρίτη παράμετρο, αυτή της ενίσχυσης των Δήμων σε ανθρώπινο δυναμικό, ο νέος νόμος του ΑΣΕΠ εξασφαλίζει ρεαλιστικότερη, ταχύτερη και διαφανέστερη διαδικασία προσλήψεων μέσω του ετήσιου πανελλαδικού διαγωνισμού, ενώ ταυτόχρονα δίνει την ευχέρεια στην Τοπική Αυτοδιοίκηση για αντιμετώπιση έκτακτων ή περιοδικών αναγκών σε προσωπικό με επιμέρους διαγωνιστικές διαδικασίες.»


 


Θα μείνουμε στο θέμα των προσλήψεων στους ΟΤΑ και εν γένει στο Δημόσιο. Αναλύστε μας την διαδικασία, σε συνδυασμό με το “νέο” ΑΣΕΠ και κυρίως ξεκαθαρίστε μας το θέμα της Συνέντευξης, που έχει προκαλέσει ήδη αντιδράσεις.


«Η αναμόρφωση του ΑΣΕΠ συνιστά μία κορυφαία μεταρρυθμιστική τομή η οποία εισάγει έναν αντικειμενικό τρόπο αξιολόγησης των αναγκών του Δημοσίου, λαμβάνοντας υπόψιν και τα δημοσιονομικά αλλά και τις ανάγκες του Δημοσίου με γνώμονα την βέλτιστη παροχή υπηρεσιών προς τους πολίτες.


Για πρώτη φορά η Χώρα αποκτά ετήσιο προγραμματισμό προσλήψεων, ο οποίος θα αφορά στις συνολικές ανάγκες του Ελληνικού δημοσίου και όχι ξεχωριστά για κάθε υπηρεσία ή για κάθε δήμο όπως συνέβαινε μέχρι πρότινος.


Ο προγραμματισμός αυτός θα υλοποιείται μέσω πανελλαδικών γραπτών εξετάσεων, στην κατεύθυνση θωράκισης του αδιάβλητου της διαδικασίας προσλήψεων και της διασφάλισης ότι στη Δημόσια Διοίκηση της πατρίδας μας θα απασχολούνται εφεξής εκείνοι που και διαθέτουν τα απαραίτητα προσόντα, αλλά και είναι σε θέση να το αποδείξουν εμπράκτως.


Στόχος μας είναι να εξαλείψουμε μία κουλτούρα εξισωτισμού που επικρατούσε όλα αυτά τα χρόνια στις τάξεις των δημοσίων υπαλλήλων και να εγκαθιδρύσουμε μία κουλτούρα αξιοκρατίας.


Παράλληλα με τον προγραμματισμό, επιτυγχάνουμε να μειώσουμε σημαντικά τους χρόνους προσλήψεων, γεγονός ιδιαίτερα επωφελές για την κάλυψη των αναγκών του Δημοσίου.


Αναφορικά με το κριτήριο της συνέντευξης, να υπενθυμίσω ότι αυτό τέθηκε σε εκείνες τις θέσεις που αφορούν στην ασφάλεια του ανθρώπου, όπως ακριβώς προέβλεπε μέχρι σήμερα η νομοθεσία. Σε κάθε περίπτωση προχωρήσαμε στην αντικατάσταση της διατύπωσης «συνέντευξη» με τη φράση «δομημένη συνέντευξη» για τις θέσεις όπου αυτό προβλέπεται, συνεπώς δεν βλέπω τον λόγο να υπάρχει πλέον η οποιαδήποτε αντίδραση.»


 


«Θα επανεξεταστούν επιμέρους παράμετροι του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας»


Επανερχόμενοι, ποιες οι επόμενες πρωτοβουλίες του Υπουργείου Εσωτερικών προς την θωράκιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των δύο Βαθμών;


«Κατ’ αρχάς το μείζον θέμα της αλλαγής του εκλογικού νόμου των ΟΤΑ, που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ μας άφησε κληρονομιά και ευθύνεται για τα δεινά στα οποία έχει περιέλθει η Αυτοδιοίκηση από το καθεστώς ακυβερνησίας που προκάλεσε. Στην πλειονότητά τους σήμερα οι Δήμαρχοι έχουν “δεμένα χέρια” αναφορικά με την εφαρμογή του προεκλογικού τους προγράμματος – για το οποίο και εξελέγησαν από τους δημότες – καθώς αδυνατούν να συγκεντρώσουν πλειοψηφία στα Δημοτικά Συμβούλια.


Επίσης, προτεραιότητά μας αποτελεί η αναθεώρηση του εποπτικού πλαισίου της λειτουργίας των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων η οποία κατά γενική ομολογία έχει καταστεί προβληματική και χρήζει νομοθετικών βελτιωτικών παρεμβάσεων.


Από εκεί και έπειτα, το νέο θεσμικό πλαίσιο για την τηλεργασία σε όλον τον Δημόσιο Τομέα, που ήδη βρίσκεται σε διαβούλευση, θα εξειδικεύσει περαιτέρω τις νομοθετικές πρωτοβουλίες που ελήφθησαν κατά την περίοδο της πανδημίας στην Xώρα, διασφαλίζοντας την δημόσια υγεία χωρίς καμία έκπτωση ούτε για τον εργαζόμενο ούτε φυσικά για τον πολίτη. Παράλληλα δε, θα επανεξεταστούν επιμέρους παράμετροι του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας προκειμένου να αποφεύγονται “διαρροές” προσωπικού από τους Δήμους και τις Περιφέρειες που το έχουν ανάγκη.»


 


«Ποιοτικές, οικονομικές και αποτελεσματικές υπηρεσίες προς τους δημότες»


Οι αλλαγές στο νόμο για τις Αυτοδιοικητικές Εκλογές, η ενίσχυση των Οικονομικών Επιτροπών των Δήμων, η δυνατότητα σύστασης αναπτυξιακών εταιρειών και άλλες νομοθετικές πρωτοβουλίες του Υπουργείου Εσωτερικών έχουν οδηγήσει σε αντιπολιτευτικές θέσεις περί ισχυροποίησης των κυβερνητικών αιρετών, ιδιωτικοποίησης υπηρεσιών των Δήμων. Ποια η άποψη σας;


«Πρωταρχικός στόχος της Κυβέρνησης μας ήταν και παραμένει ο εκσυγχρονισμός και η ενίσχυση της αποτελεσματικής λειτουργίας του Δημοσίου Τομέα, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης συμπεριλαμβανομένης, προκειμένου να μεγιστοποιήσουμε την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τον πολίτη και το αναπτυξιακό αποτύπωμά τους στην κοινωνία. Προς την κατεύθυνση αυτή εισάγουμε σειρά νομοθετικών πρωτοβουλιών, προκειμένου οι Δήμοι να μπορούν να εφαρμόσουν το πρόγραμμά τους, χωρίς να εξαναγκάζονται σε εκβιαστικά μικροπολιτικά παιχνίδια από συνδυασμούς ακόμα και ποσοστών μικρότερων του 1%, με αποτέλεσμα να πλήττεται ο τελικός αποδέκτης των υπηρεσιών του εκάστοτε Δήμου που είναι ο δημότης, ο οποίος και καταβάλλει τέλη για να απολαμβάνει τις υπηρεσίες του.


Η ορθολογικότερη διαχείριση των πόρων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης δε, υπό ένα πρίσμα κόστους-ωφέλειας με όρους διαφάνειας και εποπτείας, συνιστά ισχυροποίηση της λειτουργίας τους με οφέλη που διαχέονται στο σύνολο της κοινωνίας.» 


 


«Έχει στοιχίσει το ασαφές τοπίο αρμοδιοτήτων Κεντρικής Διοίκησης – Τοπικής Αυτοδιοίκησης»


Ποιο πιστεύετε, δηλαδή, πως είναι το καταλληλότερο μοντέλο διοίκησης των Δήμων και των Περιφερειών, ώστε και να επιτελούν τον βασικότερο σκοπό τους, αυτόν της προσφοράς στον πολίτη και ταυτόχρονα να είναι προσαρμοσμένοι στις σύγχρονες οικονομικο-κοινωνικές συνθήκες;


«Διαχρονικά, η δημιουργία ενός ασαφούς τοπίου όσον αφορά τις αρμοδιότητες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε σχέση με την Κεντρική Διοίκηση έχει στοιχίσει στην αποτελεσματική λειτουργία τους με δυσμενείς επιπτώσεις για τον πολίτη και την κοινωνία.


Φύσει και θέσει Δήμοι και Περιφέρειες είναι πιο κοντά στην τοπική κοινωνία και την καθημερινότητα των πολιτών και έτσι καθίστανται καλύτεροι γνώστες των αναγκών, των προβλημάτων αλλά και των δυνατοτήτων της εκάστοτε περιοχής.


Στο πλαίσιο αυτό, στοχεύουμε στην διαμόρφωση, την απόδοση και την αντικειμενική αξιολόγηση των αρμοδιοτήτων τους, μέσα από ένα καθεστώς εγκαθίδρυσης μιας Πολυεπίπεδης Διακυβέρνησης που θα αμβλύνει τις ασάφειες των αρμοδιοτήτων και θα προάγει την συνομιλία και την συνεργασία με την Κεντρική Διοίκηση και το συνολικό στρατηγικό αναπτυξιακό σχέδιο της Κυβέρνησης, αφήνοντάς τους ελεύθερο χώρο για παρεμβάσεις σε τοπικό επίπεδο.»


 


«Στα πρότυπα των Δυτικών κρατών το Νέο Ελληνικό Δημόσιο»


Σύγχρονο, παραγωγικό, αποδοτικό Δημόσιο. Πώς αυτό μπορεί να επιτευχθεί τόσο από πλευράς οργάνωσής του, όσο και του ρόλου των δημοσίων υπαλλήλων;


«Οραματιζόμαστε τον εκσυγχρονισμό της συνολικής λειτουργίας του Ελληνικού δημοσίου και εργαζόμαστε στην κατεύθυνση αναμόρφωσής του στα πρότυπα των Δυτικών κρατών, προκειμένου να καταστήσουμε το Δημόσιο Τομέα μία παραγωγικότερη, λειτουργικότερη και ελκυστικότερη επιχείρηση.


Έχουμε ήδη κάνει ένα πρώτο αλλά καίριο βήμα με τη νομοθέτηση του Συστήματος Εσωτερικού Ελέγχου που περιγράφει τον ορθό τρόπο λειτουργίας της Δημόσιας Διοίκησης, ωστόσο μένουν ακόμα να γίνουν πολλά για να επιτύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα.


Σε αυτή μας την προσπάθεια είμαι βέβαιος ότι θα βρούμε συμπαραστάτες τους δημόσιους λειτουργούς μας, οι οποίοι είναι οι πρώτοι που πλήττονται από την υποβαθμισμένη εικόνα των υπηρεσιών τους.»


 


«Ένταξη του μπόνους παραγωγικότητας στο Δημόσιο στις χρηματοδοτήσεις του Ταμείου Ανάκαμψης»


Προς αυτήν την κατεύθυνση, είναι “κάτι” που έχουν να περιμένουν οι Δημόσιοι λειτουργοί;


«Μεταξύ των προτάσεων που έχουμε ήδη εντάξει προς χρηματοδότηση στο Ταμείο Ανάκαμψης, περιλαμβάνεται και εκείνη ενός μπόνους παραγωγικότητας. Θέλουμε να δώσουμε επιπλέον κίνητρα σε εκείνους τους υπαλλήλους που κάνουν το κάτι παραπάνω, που διανύουν μία μεγαλύτερη απόσταση στον εργασιακό στίβο θα έλεγα, προκειμένου να συνεχίσουν να επιδεικνύουν τον ίδιο μόχθο στην εργασία τους.»


 


Κύριε Υπουργέ, πηγαίνοντας προς το κλείσιμο της συνέντευξης, ποιες οι σημαντικότερες ενέργειες του Υπουργείου και ποια η αντίστοιχη στάση της Αντιπολίτευσης σε αυτές; π.χ. ψήφος Ελλήνων του Εξωτερικού.


«Η Νέα Δημοκρατία έχει διατυπώσει διαχρονικά την απολύτως ξεκάθαρη θέση της σχετικά με το θέμα της ψήφου των απόδημων Ελλήνων: άσκηση εκλογικού δικαιώματος από τους πολίτες που είναι ήδη εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους από τον τόπο κατοικίας τους, χωρίς κανέναν απολύτως περιορισμό. Απέναντι σε αυτή την ξεκάθαρη θέση, ο ΣΥΡΙΖΑ αντιπαραβάλλει την εξωφρενική του πρόταση οι Έλληνες απόδημοι να ψηφίζουν αλλά η ψήφος τους να μην προσμετράται στο τελικό αποτέλεσμα. Μία πρόταση η οποία έρχεται βέβαια σε πλήρη αντίθεση με τα όσα δήλωσε πρόσφατα σε συνέντευξη της η αρμόδια για θέματα απόδημου Ελληνισμού του κόμματος, Θεοδώρα Τζάκρη.


Δυστυχώς έχουμε απέναντί μας μία ανεύθυνη αντιπολίτευση, η οποία με την υποκριτική της στάση σε όλα τα ζητήματα κάνει κακό στην πατρίδα μας.»


 


Μάκης Βορίδης. Αναμφισβήτητα επιτυχία στον κρισιμότατο πρωτογενή τομέα. Ποια η πρώτη του αντίδραση στο άκουσμα της διοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών; ποια η αμέσως επόμενη και ποια σκέψη θα ήθελε να κάνει κατά την ολοκλήρωση του έργου του;


«Αυτό που είναι το μείζον κατά τη γνώμη μου για κάθε λειτουργό που έχει επιλέξει να υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον, πόσο μάλλον από τόσο υψηλές θέσεις ευθύνης, είναι0 να βλέπει ότι με το έργο του συμβάλλει στην βελτίωση της ποιότητας ζωής των συμπολιτών του και στην ανάπτυξη της Χώρας του. Σε αυτόν τον άξονα κινούμαι σε όποια θέση μου εμπιστεύεται ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και είναι τιμή μου που βρέθηκα τόσο στην ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων όσο και στην ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών το οποίο άλλωστε με το ίδιο αίσθημα ευθύνης και σεβασμού υπηρετώ.» 


epoli.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]