ΙΩΑΝΝΙΝΑ/LIVE:ΥΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΦΛΟΓΑΣ

Άρτα-Ριζοσπαστική Δημ.Αλλαγή:Ελπίζουμε να μη θρηνήσουμε άλλα θύματα από τα κιγκλιδώματα του αστικού και περιαστικού οδικού δικτύου


 Για το έκτακτο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου ΑΡΤΑΙΩΝ στις 16/04/2021

με θέμα : «κιγκλιδώματα αστικού και περιαστικού οδικού δικτύου και επικινδυνότητα για τους χρήστες (πεζούς, οδηγούς)»

Μετά από 7 μήνες από το τραγικό δυστύχημα στην Περιφερειακή Οδό, και αφού αρχές τις εβδομάδας, την Δευτέρα 12 Απριλίου 2021, κατατέθηκε στον Δήμο Αρταίων εμπειρογνωμοσύνη του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για τα κάγκελα στον δρόμο αυτό, χρειάστηκε η συλλογή υπογραφών Δημοτικών Συμβούλων προκειμένου να συγκληθεί το Δημοτικό Συμβούλιο για ένα τόσο σοβαρό θέμα.

Στο χθεσινό έκτακτο Δημοτικό Συμβούλιο εκφράσαμε την πάγια θέση μας, που την λέμε από την αρχή, ότι σε αυτόν τον δρόμο ( που είναι δευτερεύον εθνικό δίκτυο εντός αστικού ιστού) επιβάλλεται:

Να απομακρυνθούν ΑΜΕΣΑ τα κάγκελα που υπάρχουν τυχαία κατά μήκος του

Να εκπονηθεί ΑΜΕΣΑ μελέτη για τις τυχόν παρεμβάσεις που απαιτείται να γίνουν σε σχέση με την ασφάλεια των χρηστών του δρόμου, πεζών και οδηγών 

Να γίνουν ΑΜΕΣΑ όλα όσα η συγκεκριμένη μελέτη θα προβλέπει.

Ειδικά μετά την εμπειρογνωμοσύνη του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας θεωρούμε ότι και τα τρία είναι επιβεβλημένα. 

Παρόλα αυτά η Δημοτική Αρχή, ακόμη και χθες, επιμένει σε μια τακτική και θέση που προσπαθεί να αντιστρέψει την πραγματικότητα. Επικαλείται μια μελέτη που ενώ την ζητάμε μήνες τώρα δεν την δίνει στο φως της δημοσιότητας, αρνείται να απομακρύνει τα κάγκελα, τα οποία αρέσκετε να τα αναφέρει ως «κιγκλιδώματα» ενώ είναι κάγκελα μπαλκονιού, δεν μας λέει αν υπάρχουν οι απαιτούμενες από το νόμο, προδιαγραφές υλικών σε ότι έχει χρησιμοποιηθεί στον δρόμο αυτό για την ασφάλεια του, δεν μας λέει με ποιόν σχεδιασμό και με ποια μελέτη έχουν τοποθετηθεί και τοποθετούνται κάγκελα σε διάφορα σημεία του δρόμου αυτού, κάνοντας μια τεράστια προσπάθεια να μετακυλήσει τις τυχόν ευθύνες της στην «ατομική ευθύνη» του οδηγού. Ενός παιδιού 19 ετών που σε μια εβδομάδα από το δυστύχημα θα ξεκινούσε την φοιτητική του ζωή, που με βάση επίσημα πλέον στοιχεία, δεν έτρεχε, δεν είχε πιεί, φορούσε ζώνη και γυρνούσε σπίτι του εκείνο το πρωί.

Η αντίφαση βέβαια ειδικά στην χθεσινή στάση της πλειοψηφίας στο Δήμο Αρταίων και στην χθεσινή απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, είναι ότι ενώ από τη μία προτείνει να γίνει μελέτη για το ζήτημα αυτό από την άλλη δεν απομακρύνει τα κάγκελα, και ταυτόχρονα επικαλείται ότι έχει ήδη μελέτη βάσει της οποίας έγινα οι παρεμβάσεις που έγιναν στην περιφερειακή οδό, την οποία σαν Δημοτική Παράταξη την απαιτούμε από τον Σεπτέμβριο του 2020 να μας την δώσουν. 

Εκφράζουμε ως Ριζοσπαστική Δημοτική Αλλαγή την λύπη μας που η πρόταση μας δεν υιοθετήθηκε από το χθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο, την επιφύλαξη μας για την υπάρχουσα μελέτη που επικαλείται ο Δήμος και την ευχή μας να μην θρηνήσουμε άλλα θύματα μέχρι να γίνει η νέα μελέτη, αφού τα κάγκελα θα παραμείνουν


«κιγκλιδώματα αστικού και περιαστικού οδικού δικτύου και επικινδυνότητα για τους χρήστες (πεζούς, οδηγούς)»
«ΥΠΟΘΕΣΗ ΔΡΑΓΑΤΑΚΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ»
Σύμφωνα με την Εμπειρογνωμοσύνη του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας:
1. Στο συγκεκριμένο σημείο του δυστυχήματος, δεν απαιτείται η τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας, δεδομένου ότι έχει τεθεί ως όριο ταχύτητας τα 50 χλμ/ώρα.
2. Τα υφιστάμενα κιγκλιδώματα έχουν τοποθετηθεί σε μη σύννομες θέσεις, βρισκόμενα σε επαφή με το περιτύπωμα της κυκλοφορίας, και συνιστούν μείζονα επικινδυνότητα για τους επιβαίνοντες σε οχήματα, ιδιαίτερα δε στους δικυκλιστές, γιατί αποτελούν σημαντικό επικίνδυνο σταθερό εμπόδιο στο όριο της κυκλοφορίας.

Ταυτόχρονα, στην Εισήγηση του Δημητρίου Γ. Ράϊκου (Εφέτη Δ.Δ., Επίκουρου Καθηγητή Νομικής Σχολής ΔΠΑ) με θέμα «ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ Ο.Τ.Α. ΑΠΟ  ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ», αναφέρεται ότι :
«Σύμφωνα με γενικό κανόνα δικαίου, όποιος δημιουργεί ή συντηρεί μια πηγή κινδύνου πρέπει να λαμβάνει μέριμνα για τη λήψη των αναγκαίων μέτρων προς αποτροπή ζημίας σε τρίτους. 
Στην περίπτωση που εξετάζουμε, προφανώς είναι αληθής ο ισχυρισμός της Δημοτικής Αρχής, ότι «Δεδομένου ότι η Περιφερειακή Οδός, διέρχεται της πόλης της Άρτας, όπου το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας είναι 50 χλμ/ώρα, δεν απαιτείται σύμφωνα με το νομοθέτη η τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας».
Αλλά δεν προκύπτει από κανένα σημείο της ΟΜΟΕ-ΣΑΟ, ούτε των σχετικών εγκυκλίων που την αφορούν, ότι «επιτρέπεται η χρήση κιγκλιδωμάτων για την προστασία των πεζών από την διέλευση των οχημάτων». 
Στο συγκεκριμένο σημείο του δυστυχήματος, μπορεί να μην είναι υποχρεωτική η τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας, αλλά ΔΕΝ απαγορεύεται όμως η τοποθέτησή τους, όταν κάποιος προνοήσει να προφυλάξει τους χρήστες των κοινοχρήστων, σύμφωνα με τον καθηγητή κο Ράϊκο.
Η τοποθέτηση απλού κιγκλιδώματος, χωρίς μελέτη αντοχής σε πρόσκρουση, χωρίς πιστοποιητικά αντοχής δημιουργεί νέα πηγή κινδύνου, η οποία δεν προϋπήρχε και η οποία έρχεται σε πλήρη αντίθεση 
Αφενός με τον σκοπό ύπαρξης της ΟΜΟΕ-ΣΑΟ, που είναι « η προστασία των επιβαινόντων από τις συνέπειες λόγω της εκτροπής του οχήματος από το οδόστρωμα, π.χ. λόγω πτώσης ή πρόσκρουσης σε εμπόδιο παραπλεύρως της οδού», γιατί «Επί πλέον δεν επιτρέπεται οι πρόσθετες κατασκευές να αποτελούν κίνδυνο για τους επιβαίνοντες σε όχημα ή για τρίτους».
Αφετέρου με την δικανική επιχειρηματολογία περί «πρόσφορης αιτίας για την επέλευση του ζημιογόνου αποτελέσματος». 

Η κατασκευή των οδών και η ασφάλιση αυτών γίνεται με τέτοιο τρόπο, ώστε η ίδια η οδός να «συγχωρέσει» το λάθος ή ακόμη και τη βλακεία ενός οδηγού. Γίνεται με κριτήριο να μειώσει το ζημιογόνο αποτέλεσμα από μία λάθος απόφαση του οδηγού και όχι να το αυξήσει.

Στην παρακάτω φωτογραφία, με ημερομηνία Μάρτιος 2019, από το google earth φαίνεται ότι ενώ υπάρχουν γενικά τμήματα της οδού με κιγκλιδώματα, δεν υπάρχουν ακόμα κιγκλιδώματα στο σημείο του δυστυχήματος. Άρα, τα κιγκλιδώματα τοποθετήθηκαν μετά τον Μάρτιο 2019, δηλαδή από την παρούσα Δημοτική Αρχή.

 
Γι’ αυτό απευθύνουμε τα παρακάτω ερωτήματα :
1. Ποιος αποφάσισε να τοποθετήσει κιγκλιδώματα στο συγκεκριμένο σημείο της οδού ;
2. Έγινε μελέτη ; Εγκρίθηκε μελέτη ; (ζητάμε αντίγραφο της μελέτης)
3. Πως έγινε η χρηματοδότηση του έργου τοποθέτησης των κιγκλιδωμάτων ; (ζητάμε αντίγραφο της πράξης έγκρισης χρηματοδότησης)
Είναι γεγονός, ότι ΟΛΕΣ οι λειτουργίες του Δήμου διεκπεραιώνονται από τους Εργαζόμενους και τους Υπηρεσιακούς Παράγοντες του Δήμου. Ωστόσο, δεν είναι δυνατόν να τους καταλογίζονται ευθύνες για ενέργειες για τις οποίες έλαβαν εντολές.
Δηλαδή, όταν στον Δήμο μας, ακόμα και για μία απλή χαλικόστρωση, πρέπει να συνεννοηθείς με τον Δήμαρχο ή τον αντίστοιχο αντιδήμαρχο, δεν είναι δυνατόν να ξύπνησε ένα πρωί ένας υπηρεσιακός παράγοντας και να σκέφτηκε από μόνος του να βάλει τα συγκεκριμένα κιγκλιδώματα.
Όλα τα κιγκλιδώματα στην περιφερειακή οδό, τοποθετήθηκαν μετά από εισήγηση, παρότρυνση, ή επιβολή της Δημοτικής Αρχής. Δεν είναι δυνατόν, ένας υπηρεσιακός παράγοντας να βρήκε από μόνος του τα απαιτούμενα κονδύλια και να χρηματοδότησε την τοποθέτηση των κιγκλιδωμάτων.

Επίλογος
Τι πρέπει να γίνει εδώ που φτάσαμε :
1. Επειδή είναι ολοφάνερο ότι τα κιγκλιδώματα αποτελούν νέα πηγή κινδύνου, η οποία δεν προϋπήρχε, πρέπει να ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΘΟΥΝ ΑΜΕΣΑ, ΟΛΑ τα κιγκλιδώματα.
2. Να γίνει άμεσα επιθεώρηση οδικής ασφάλειας της περιφερειακής οδού και στη συνέχεια μελέτη σήμανσης-ασφάλισης, από κατάλληλο μελετητικό γραφείο, για την ασφάλεια κυκλοφορίας πεζών, ποδηλάτων και οχημάτων στην Περιφερειακή οδό.
3. Να τοποθετηθούν τα νόμιμα στοιχεία ασφαλείας, που θα προβλέπουν οι μελέτες.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]