Η Ένωση Γονέων Δήμου Ιωαννιτών για τη συμμετοχή Συλλόγων Γονέων στη σύνταξη «Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας» των σχολικών μονάδων!



Αρκετοί Σύλλογοι Γονέων το τελευταίο διάστημα επικοινώνησαν μαζί μας, ζητώντας γνώμη σχετικά με  τον λεγόμενο «Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας» των σχολικών μονάδων. 

Ενημερώνουμε, ότι το ζήτημα προέκυψε μετά την έκδοση σχετικής Υπουργικής Απόφασης (ΦΕΚ 491-9/1/2021), με την οποία καλούνται οι σχολικές μονάδες να συντάξουν “εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας” εντός του σχολικού έτους 2020 – 2021. Η συγκεκριμένη διαδικασία προβλέπεται από τον ν.4692/20 που ψήφισε η κυβέρνηση τον περασμένο Μάιο. 

Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι πρόκειται για μια τυπική διαδικασία, όμως μέσα στο ΦΕΚ τίθενται σοβαρότατα ζητήματα που πρέπει να προβληματίσουν  κάθε Σύλλογο Γονέων, κάθε γονέα ξεχωριστά, γιατί ανοίγονται επικίνδυνοι δρόμοι ως προς τη διαχείριση της σχολικής καθημερινότητας. Μόνο και μόνο το «εισαγγελικό» ύφος της συγκεκριμένης Υπουργικής Απόφασης και η  “κατασταλτική” αντιμετώπιση των σχολικών παραπτωμάτων, πρέπει να βάλει σε υποψία κάθε γονέα και κάθε εκπαιδευτικό, ως προς τις πραγματικές στοχεύσεις των νομοθετών. 

Αλήθεια, τι εννοεί το Υπουργείο Παιδείας όταν λέει ότι πρέπει «να ενισχυθεί το αίσθημα ευθύνης των μαθητών για την ποιότητα του σχολικού χώρου»; Ποιοι είναι αυτοί οι «ποιοτικοί χώροι»; Μήπως τα ανύπαρκτα εργαστήρια, οι κακοσυντηρημένοι εσωτερικοί χώροι και αίθουσες, οι ανύπαρκτοι βοηθητικοί χώροι και οι μισογκρεμισμένες τουαλέτες, οι απαράδεκτες και ακατάλληλες αυλές; Φυσικά και κανένας δεν  διαφωνεί με την ανάγκη οι μαθητές να εκτιμούν και να σέβονται τον χώρο του σχολείου τους, αλλά πώς μπορεί η σημερινή εικόνα των σχολικών μονάδων να καλλιεργήσει τον «σεβασμό και το αίσθημα ευθύνης των μαθητών»;  

Αντί η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας  να χρηματοδοτήσουν τις Σχολικές Επιτροπές,  να φροντίσουν για τη σωστή συντήρηση των σχολικών κτιρίων, την κατασκευή νέων, σύγχρονων σχολικών μονάδων και για την αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης ώστε να μπορούν τα σχολεία να καλύπτουν τις λειτουργικές τους ανάγκες, φτάνουν στο σημείο, μέσω των άρθρων του νέου Σχολικού Κανονισμού  να φορτώνουν  στους γονείς το κόστος επιδιόρθωσης των “φθορών” που θα προκαλέσουν οι μαθητές, στοχοποιώντας τους μαθητές ως τον  κύριο ένοχο για τα κακά χάλια των σχολικών υποδομών. 

Επιπλέον η δημοσίευση του “εσωτερικού κανονισμού”  στο site του σχολείου, η συμμετοχή εξωσχολικών παραγόντων στη σύνταξή του (Δήμος, Συντονιστές Εκπαιδευτικού έργου, Δ/ντές Εκπαίδευσης) παραπέμπει ευθέως στην λεγόμενη «αξιολόγηση - αυτονομία», που τα θεσμικά συνδικαλιστικά όργανα Γονέων και Εκπαιδευτικών  καταδίκασαν, επειδή  οδηγεί σε  σύγκριση και κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων σε καλές-μέτριες-κακές, με ολέθρια αποτελέσματα για τα σχολεία των φτωχών Δήμων και των εργατοσυνοικιών.  

Σχετικά με τις διαδικασίες σύνταξης κάνουμε ξεκάθαρα τα εξής: 

Σύμφωνα με το ΦΕΚ, στη συνεδρίαση για τη σύνταξη του σχολικού κανονισμού, είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ οι Διευθυντές των σχολείων να καλέσουν εκπρόσωπο/πους από τα ΔΣ των  Συλλόγων Γονέων (και μόνο από τους Συλλόγους Γονέων, όχι γενικά «εκπροσώπους γονέων»), εφόσον υπάρχει ενεργός  Σύλλογος στη Σχολική Μονάδα.  Για το λόγο αυτό, επειδή οι Σύλλογοι αυτό το διάστημα βρίσκονται σε εκλογικές διαδικασίες, ζητάμε να μην  προχωρήσουν άμεσα οι σχολικές μονάδες σε σύνταξη Κανονισμού. Άλλωστε σε όλα τα σχολεία υπάρχει κανονισμός λειτουργίας που έχει συνταχθεί στην αρχή της σχολικής χρονιάς και για τον λόγο αυτό δεν χρειάζεται βιασύνη ως προς τη σύνταξη νέου. Σε περίπτωση που  Διευθυντές προχωρήσουν στη σύνταξη νέου Εσωτερικού Κανονισμού, χωρίς την κλήση του Συλλόγου Γονέων, επιφυλασσόμαστε για προσφυγή για την ακύρωσή του.

Στις συνεδριάσεις που θα συμμετέχουν οι Σύλλογοι Γονέων (επιμένουμε να είναι δια ζώσης όταν οι συνθήκες θα το επιτρέψουν) σε καμιά περίπτωση δεν θα συμφωνήσουμε με την προσθήκη σε αυτόν άρθρων, που θα φορτώνουν την ευθύνη της ποιότητας των σχολικών χώρων στους μαθητές (και κατά προέκταση στους γονείς τους), με τιμωρητικές-αντιπαιδαγωγικές διατυπώσεις, με περιορισμούς στη δράση και τη λειτουργία των Συλλόγων Γονέων, με την φίμωση του μαθητικού κινήματος.

Αγαπητοί γονείς

Φυσικά και δεν είμαστε ενάντια στη θέσπιση κανόνων, ορθής λειτουργίας της σχολικής μονάδας, κλίματος εμπιστοσύνης, αλληλεγγύης και σεβασμού ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας. Άλλωστε ως γονείς μέσα από τους Συλλόγους, τις Ενώσεις, τις Ομοσπονδίες μας και την ΑΣΓΜΕ, προς αυτή την κατεύθυνση συμβάλλουμε τα μέγιστα, μέσα από την καθημερινή μας δράση. Όμως είναι «ηλίου φαεινότερο» ότι στόχευση του Υπουργείου Παιδείας  με τον νέο Σχολικό Κανονισμό, δεν είναι να επιλυθούν διαχρονικά προβλήματα και στρεβλώσεις , ούτε να στηριχθεί το παιδαγωγικό έργο του σχολείου. 

Βήμα – βήμα, πατώντας και στο νομοθετικό πλαίσιο  προηγούμενων κυβερνήσεων, δημιουργούν ένα σχολείο που χωρίς καμία στήριξη, χωρίς χρηματοδότηση, υποδομές και μόνιμο προσωπικό,  καλείται να λύσει ως “αυτόνομη” οικονομική – εκπαιδευτική μονάδα το σύνολο των προβλημάτων του. Αν δεν τα καταφέρνει, θα φταίει το ίδιο, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές και όχι αυτοί που το οδήγησαν σε αυτό το χάλι. 

Στο χέρι μας είναι να αποτρέψουμε αυτά τα σχέδια.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]