ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΟΝΙΤΣΑ!!

Οδική ασφάλεια: Ανατροπές στον νέο ΚΟΚ – Νομοθετείται η μικροκινητικότητα

 


Γράφει η Μαρία Μόσχου

Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή το νομοσχέδιο για την μικροκινητικότητα με την Ελλάδα για πρώτη φορά να αποκτά πλαίσιο γα τα ηλεκτρικά μικροοχήματα. Θα ακολουθήσει σύντομα ο νέος Κώδικας Οδικής κυκλοφορίας που θα ανατρέψει την σημερινή κατάσταση στους ελληνικούς δρόμους.


Μαζί με τις αλλαγές στην εκπαίδευση των υποψηφίων οδηγών που ανακοινώθηκαν την Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2021 η μικροκινητικότητα και ο νέος ΚΟΚ θα αλλάξουν τα πάντα στην νοοτροπία και την οδηγική συμπεριφορά των Ελλήνων με στόχο την μείωση των τροχαίων  ατυχημάτων και την αύξηση της οδικής ασφάλειας.


Νέο νομοθέτημα

Στην τελική ευθεία έχει μπει η σύνταξη του νέου ΚΟΚ που ανατρέπει τα σημερινά δεδομένα με τις κλήσεις να καταγράφονται ηλεκτρονικά ώστε να μην μπορεί πλέον κανείς, οδηγός ή παράγοντας, να τις σβήσει, όπως έχει ήδη επισημάνει το Moved.gr σε ρεπορτάζ του.


Το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών για την οδική ασφάλεια θα φέρει τα πάνω – κάτω, καθώς κάθε παράβαση θα περνά ηλεκτρονικά στο σύστημα καταργώντας την σημερινή τακτική του… σβησίματος των κλήσεων.


Άμεσα θα γίνεται και η καταγραφή της παράβασης στο point system, αλλάζοντας τα δεδομένα στην χώρα μας μετά από δεκαετίες.


Η νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου έχει να κάνει με την υιοθέτηση μιας νέας ολικής προσέγγισης στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας. Θα καλύπτει μεγάλο εύρος ζητημάτων, όπως:


το σχήμα διοίκησης και εποπτείας των θεμάτων της οδικής ασφάλειας,

την αναθεώρηση του Κ.Ο.Κ.,

τη διαδικασία επιβολής  και είσπραξης προστίμων.

Στο σχέδιο νόμου θα θεσμοθετεί για πρώτη φορά ένα λειτουργικό σύστημα διακυβέρνησης για την οδική ασφάλεια που θα εστιάζει πρωτίστως στα αποτελέσματα και στην επίτευξη συγκεκριμένων στόχων στη βάση ενός δεκαετούς εθνικού στρατηγικού σχεδίου.


Ο νέος ΚΟΚ

Όσον αφορά τον νέο ΚΟΚ, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ολοκληρώσει την αξιολόγηση του υφιστάμενου κυρωτικού πλαισίου που επηρεάζει και διαμορφώνει την συμπεριφορά των οδηγών και προχωρά στην αναθεώρησή του.


Οι σημαντικότερες παρεμβάσεις αφορούν:


Την κατηγοριοποίηση των παραβάσεων του ΚΟΚ ανά βαθμό επικινδυνότητας, με έμφαση στις παραβάσεις εκείνες που αυξάνουν την πιθανότητα έκθεσης στον κίνδυνο θανατηφόρου τροχαίου ατυχήματος,

Τον διαχωρισμό των κυρώσεων με βασικό κριτήριο διαφοροποίησης την οδηγική συμπεριφορά και την ασφάλεια του οχήματος, και

Την υιοθέτηση χαμηλών προστίμων  με αυξημένη συχνότητα ελέγχων.

Η μικροκινητικότητα

Στο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί σύντομα στην Βουλή,  περιλαμβάνονται οι κανόνες για τα πως πρέπει  να κινούνται οι χρήστες ηλεκτροκίνητων οχημάτων και επιπλέον ορίζει σε ποιες παραβάσεις οι οδηγοί πέραν των διοικητικών προστίμων θα χάνουν τις άδειες οδήγησης και τις άδειες κυκλοφορίας μαζί με τις πινακίδες κυκλοφορίας για 10 ή 20 ημέρες!


Στο άρθρο 25 του νομοσχεδίου αναφέρεται ότι οι οδηγοί ηλεκτροκίνητων οχημάτων απαγορεύεται να χρησιμοποιούν εν κινήσει ακουστικά που έχουν συνδεθεί με φορητά ραδιόφωνα ή άλλες ηχητικές συσκευές ή να χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο το οποίο δεν είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση. Το πρόστιμο που προβλέπεται για τις παραπάνω παραβάσεις ανέρχεται σε 150 ευρώ και επιτόπου αφαίρεση της ικανότητας άδειας οδήγησης για 30 ημέρες.


Τα διοικητικά μέτρα επιβάλλονται παράλληλα και ανεξάρτητα από τις ποινικές ή άλλες κυρώσεις

Επίσης ορίζεται ότι τα προβλεπόμενα διοικητικά μέτρα επιβάλλονται παράλληλα και ανεξάρτητα από τις ποινικές ή άλλες κυρώσεις, που προβλέπονται από τις οικείες διατάξεις. Στους παραβάτες των οχημάτων για την κυκλοφορία των οποίων δεν απαιτούνται στοιχεία κυκλοφορίας ή άδεια οδήγησης ή και τα δύο, επιβάλλονται οι κυρώσεις μόνο κατά το σκέλος του διοικητικού προστίμου. Στις περιπτώσεις των παραβάσεων για τις οποίες δεν προβλέπεται διοικητικό πρόστιμο επιβάλλεται πρόστιμο 80,00 ευρώ.


Επίσης επιβάλλεται αφαίρεση άδειας οδήγησης, κυκλοφορίας και πινακίδων κυκλοφορίας για 10 ημέρες επιπλέον του διοικητικού προστίμου στις παραβάσεις που αφορούν σε 15 σημάνσεις με πρόστιμα από 80 έως 200 ευρώ.


Αφαίρεση άδεια οδήγησης, κυκλοφορίας και πινακίδων κυκλοφορίας για 20 ημέρες με επιπλέον το διοικητικό πρόστιμο προβλέπεται επίσης στο άρθρο 18 του νομοσχεδίου για παραβάσεις που αφορούν 28 σημάνσεις με πρόστιμα από 80 έως 200 ευρώ.

«Φρένο» στη διαφθορά για τα διπλώματα οδήγησης

Με το Νομοσχέδιο επέρχονται σημαντικές αλλαγές, ιδίως στη διαδικασία των αδειών οδήγησης, καθώς για παράδειγμα ο εκπαιδευτής θα κάθεται στο πίσω κάθισμα κατά τη διενέργεια της πρακτικής δοκιμασίας των υποψήφιων οδηγών, ενώ θα γίνεται αυστηρός έλεγχος ταυτοπροσωπίας, ώστε να μην μπορεί να δώσει κανείς εξετάσεις στη θέση κάποιου άλλου.


Για πρώτη φορά μάλιστα, οι νέοι από την ηλικία των 17 ετών θα μπορούν να ξεκινήσουν θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα οδήγησης. Δικαίωμα συμμετοχής στην πρακτική δοκιμασία για την απόκτηση διπλώματος θα έχει όμως ο υποψήφιος οδηγός αφού συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας του.


Τα 10 συν ένα βασικά σημεία του Νομοσχεδίου:

Έλεγχος ταυτοπροσωπίας σε δύο στάδια και με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων, στα πρότυπα του gov.gr.

Δειγματοληπτικός έλεγχος ταυτοπροσωπίας υποψήφιων οδηγών: Η φωτογραφία του Δελτίου Εξέτασης υποψηφίου θα διασταυρώνεται με ψηφιακή φωτογραφία, που θα λαμβάνεται κατά την είσοδο του υποψηφίου στο εξεταστικό κέντρο, από κάμερα η οποία θα τοποθετηθεί ειδικά για αυτό το σκοπό. Με αυτό τον τρόπο αντιμετωπίζεται το γνωστό φαινόμενο του να προσέρχεται στις εξετάσεις άτομο διαφορετικό από τον υποψήφιο.

Την πρακτική δοκιμασία των υποψηφίων θα διενεργεί ένας εξεταστής, ο οποίος πλέον θα κάθεται στη μπροστινή θέση του συνοδηγού, ενώ ο εκπαιδευτής θα κάθεται στο πίσω κάθισμα. Σταματά έτσι το φαινόμενο του να παρεμβαίνει ο εκπαιδευτής στον τρόπο οδήγησης του υποψηφίου, κατά τη διάρκεια της εξέτασης.

Για την εξασφάλιση της διαφάνειας, της αξιοπιστίας και του ευρύτερου ελέγχου των πρακτικών εξετάσεων, η όλη δοκιμασία καταγράφεται με τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων.

Δημιουργείται ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα για την υποστήριξη και διεκπεραίωση όλων των διαδικασιών που σχετίζονται με τη χορήγηση, επέκταση και ανανέωση της άδειας οδήγησης. Επιπλέον, οι θεωρητικές εξετάσεις θα διεξάγονται από νέο πληροφοριακό σύστημα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στη βάση τράπεζας θεμάτων και όχι γνωστών από πριν ερωτήσεων και απαντήσεων.

Καταρτίζεται και τηρείται Μητρώο Εξεταστών Πρακτικής Δοκιμασίας Υποψήφιων Οδηγών από τις Υπηρεσίες των Περιφερειών της χώρας. Το Μητρώο αυτό θα είναι ανοιχτό σε όλους τους τους δημοσίους υπαλλήλους κατηγορίας ΠΕ και ΤΕ. Προβλέπεται και η δυνατότητα ένταξης στο Μητρώο Εξεταστών και ιδιωτών.

Καταρτίζεται και τηρείται Μητρώο Εποπτών, για τον έλεγχο τόσο των θεωρητικών όσο και των πρακτικών εξετάσεων, αλλά και την επιτήρηση των εξεταστών. Στο Μητρώο αυτό θα εντάσσεται και το ένστολο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας, καθώς και το προσωπικό της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας.

Η επιμόρφωση Εξεταστών και Εποπτών θα γίνεται από το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης.

Προβλέπεται σύστημα αξιολόγησης της διαδικασίας πρακτικών εξετάσεων, καθώς και του έργου των εξεταστών, από την αρμόδια οργανική μονάδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Το σύστημα αξιολόγησης θα συνοδεύεται από ένα μηχανισμό επιβράβευσης και κυρώσεων, οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν ακόμη και στην έξοδο από το Μητρώο Εξεταστών.

Για πρώτη φορά υπάρχουν ειδικές προβλέψεις που διευκολύνουν τις εξετάσεις Ατόμων με Αναπηρία. Ειδικότερα, προβλέπεται ειδικό εκπαιδευτικό εγχειρίδιο και ειδική θεωρητική εξέταση ατόμων που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση, ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες και όσων απολαμβάνουν το καθεστώς διεθνούς προστασίας στη χώρα μας. Επιπλέον, προβλέπεται ειδική θεωρητική εξέταση κωφών και βαρήκοων υποψηφίων στην ελληνική νοηματική γλώσσα, καθώς και με υπότιτλους.

Προβλέπεται επίσης η ίδρυση ιδιωτικών Κέντρων Αξιολόγησης Ικανότητας και Προετοιμασίας Οδήγησης για άτομα με κινητικά προβλήματα (αντίστοιχα με τα κρατικά κέντρα «ΗΝΙΟΧΟΣ»), ώστε να μην ταλαιπωρούνται περαιτέρω τα Άτομα με Αναπηρία, τα οποία σύμφωνα με τον νόμο δικαιούνται δίπλωμα οδήγησης.

moved.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]