Να απομακρυνθούν όλα τα κάγκελα του περιφερειακού δρόμου στην Άρτα ζητά η Ριζοσπαστική Δημοτική Αλλαγή

 


Ξημερώματα της Κυριακής 13ης  Σεπτέμβρη 2020, ένα παιδί 19 χρονών, ο Βαγγέλης Δραγατάκης, βρήκε τραγικό θάνατο σε τροχαίο δυστύχημα που συνέβη εντός του ιστού της πόλης της Άρτας, στον λεγόμενο «περιφερειακό», στο ύψος του Κάστρου, γεγονός που συγκλόνισε την πόλη και τους ανθρώπους. Χρειάστηκε να παρέμβει η πυροσβεστική υπηρεσία προκειμένου να απεγκλωβιστεί από τα κάγκελα του πεζοδρομίου. 

Θέλουμε να εκφράσουμε τα ειλικρινή μας συλλυπητήρια στην οικογένεια του ΒαγγέληΔραγατάκη, αλλά και σε όλους τους δικούς του και τους φίλους του. Τα λόγια είναι λίγα μπροστά σε αυτό το τραγικό γεγονός.

Χωρίς να θέλουμε να προκαταβάλλουμε και να κάνουμε τον δικαστή, από όσα έχουν μέχρι στιγμής δει το φως της δημοσιότητας, τα κάγκελα που υπάρχουν στο πεζοδρόμιο έπαιξαν καθοριστικό ρόλο. Και δεν είναι η πρώτη φορά. 

Και ρωτάμε: τελικά ο περιφερειακός δρόμος που περνά μέσα από την πόλη της Άρτας, είναι εθνικό οδικό δίκτυο ή δρόμος πόλης; Ποιος είναι υπεύθυνος για τον δρόμο αυτό; Ο Δήμος, η Περιφέρεια, το Υπουργείο; Ποιος τον συντηρεί; Ποιος αποφασίζει για τον δρόμο αυτό; Ποιος είναι ο υπεύθυνος για την σήμανση; Ποιος είναι υπεύθυνος για την ασφάλειαοδηγών και πεζών; Ποιος έχει αποφασίσει να βάλει κάγκελα (μπαλκονιού) στα πεζοδρόμια δεξιά και αριστερά του δρόμου; Ποιος τα συντηρεί; Ποιος αποφάσισε ότι ΔΕΝ πρέπει να μπουν μπάρες και να ακολουθηθεί η νομοθεσία και οι προδιαγραφές για αυτές; Είναι τα κάγκελα που υπάρχουν στον δρόμο αυτό, συστήματα αναχαίτισης οχημάτων; Το πρότυπο ΕΛΟΤ ΕΝ 1317 και οι αντίστοιχες οδηγίες για Οδικές Μελέτες εφαρμόζονται, έστω αναλογικά; 

Στις 16/9/2020 ο Δήμος Αρταίων μεανακοίνωση του, μας έλυσε μερικές από τις απορίες αυτές. 

Όπως λέει η ανακοίνωση του Δήμου: «Αναφορικά με τα όσα ισχύουν για τους όρους ασφάλειας της Περιφερειακής Οδού και συγκεκριμένα στο τμήμα εντός σχεδίου πόλεως Άρτας, ο Δήμος οφείλει να συντηρεί και να προβαίνει σε ενέργειες που διασφαλίζουν την κυκλοφορία και την ασφάλεια των πεζών και των οδηγών. Δεδομένου ότι η Περιφερειακή Οδός, διέρχεται της πόλης της Άρτας, όπου το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας είναι 50 Km/h, δεν απαιτείται σύμφωνα με το νομοθέτη η τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας και επιτρέπεται η χρήση κιγκλιδωμάτων για την προστασία των πεζών από την διέλευση των οχημάτων» 

Και μπορεί να είναι αληθής ο ισχυρισμός της Δημοτικής Αρχής, ότι «Δεδομένου ότι η Περιφερειακή Οδός, διέρχεται της πόλης της Άρτας, όπου το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας είναι 50 km/h, δεν απαιτείται σύμφωνα με το νομοθέτη η τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας», αλλά δεν προκύπτει από κανένα σημείο της ΟΜΟΕ-ΣΑΟ, ούτε των σχετικών εγκυκλίων που την αφορούν, η συνέχεια του ισχυρισμού της Δημοτικής Αρχής, δηλαδή ότι «επιτρέπεται η χρήση κιγκλιδωμάτων για την προστασία των πεζών από την διέλευση των οχημάτων». 

Επιπλέον αυτό που «δεν απαιτείται», κάνοντας χρήση μιας πινακίδας με ένδειξη 50χλμ/ώρα,ΔΕΝ απαγορεύεται κιόλας, ειδικά όταν κάποιος προνοήσει να προφυλάξει τους χρήστες των κοινοχρήστων μιας πόλης.

Και όταν κάτι «δεν απαιτείται», δεν σημαίνει ότι «επιτρέπεται» κάτι άλλο άνευ όρων. Τα κάγκελα που υπάρχουν σε μεγάλο μήκος του συγκεκριμένου δρόμου είναι απλά κάγκελα, σαν αυτά που τοποθετούνται σε μπαλκόνια και αυλές.Στην αντίστοιχη νομοθεσία τα κιγκλιδώματα των οδών αναφέρονται σαν «πρόσθετες κατασκευές».

Κατά την άποψη μας αλλά και με βάση την νομοθεσία, η τοποθέτηση απλού κιγκλιδώματος, χωρίς μελέτη αντοχής σε πρόσκρουση, χωρίς πιστοποιητικά αντοχής δημιουργεί νέα πηγή κινδύνου, γιατί « δεν επιτρέπεται οι πρόσθετες κατασκευές να αποτελούν κίνδυνο για τους επιβαίνοντες σε όχημα ή για τρίτους»,( παράγρ. 3.7., ΟΜΟΕ-ΣΑΟ), η οποία δεν προϋπήρχε και η οποία έρχεται σε πλήρη αντίθεση και μετον σκοπό ύπαρξης της ΟΜΟΕ-ΣΑΟ, που είναι « η προστασία των επιβαινόντων από τις συνέπειες λόγω της εκτροπής του οχήματος από το οδόστρωμα, π.χ. λόγω πτώσης ή πρόσκρουσης σε εμπόδιο παραπλεύρως της οδού, αλλά και με την δικανική επιχειρηματολογία περί «πρόσφορης αιτίας για την επέλευση του ζημιογόνου αποτελέσματος». Να υπενθυμίσουμε ότι προστατευτικά κιγκλιδώματα με τέτοιες προδιαγραφές ( ΟΜΟΕ-ΣΑΟ) υπάρχουν και χρησιμοποιούνται στις γέφυρες του οδικού δικτύου, πίσω από τα στηθαία ασφαλείας.

Η κατασκευή των οδών και η ασφάλιση αυτών γίνεται με τέτοιο τρόπο, ώστε η ίδια η οδός να μπορεί να «συγχωρέσει» τυχόν λάθη, να μπορεί να προστατεύει όσο γίνεται περισσότερο. Γίνεται με κριτήριο να μειώσει το ζημιογόνο αποτέλεσμα και όχι να το αυξήσει. 

Εμείς ως Δημοτική Παράταξη κοινοποιούμε σε όλους την αντίστοιχη οδηγία του Υπουργείου και την αντίστοιχη εγκύκλιο εφαρμογής, και δηλώνουμε ότι θα φέρουμε το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αρταίων. Καλούμε την Δημοτική αρχή να δώσει πειστικές απαντήσεις.

Θεωρούμε ότι πρέπει άμεσα να απομακρυνθούν όλα τα κάγκελα του περιφερειακού δρόμου, να γίνουναντίστοιχες μελέτες και αν προκύψει ανάγκη για χρήση συστημάτων αναχαίτισης οχημάτων, αυτό να γίνει με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, τις αντίστοιχες οδηγίες και την πρόνοια για το κοινό καλό.

Ήδη θρηνούμε πολλούς νεκρούς! Δεν πρέπει να θρηνήσουμε άλλους!

Πέμπτη 17/9/2020

Ριζοσπαστική Δημοτική Αλλαγή

φωτό εφημερίδα" Η Γνώμη "

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]