Μάνος Ιατρού - Head of Business Development Hellenic Τours:«Ο τουρισμός στην χώρα μας είναι ατμομηχανή που έλκει πολλά βαγόνια ωφελημάτων»

Μάνος Ιατρού - Head of Business Development Hellenic Τours

«Ο τουρισμός στην χώρα μας είναι ατμομηχανή που έλκει πολλά βαγόνια ωφελημάτων»

Ο Head of Business Development της Hellenic Τours κύριος Μάνος Ιατρού, μιλάει στο Τourism.gr για τα χρόνια παρουσίας και προσφοράς της Hellenic Τours στον Τουρισμό, πόσο βοηθάει ο τουρισμός στην οικονομία της χώρας και σε τι επίπεδο βρίσκεται η ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού στην Ελλάδα.

Tourism.gr: Ποιο είναι το προφίλ και η λειτουργία της Hellenic Tours;

Μάνος Ιατρού: Η Hellenic, μια αμιγώς Ελληνική εταιρεία, πρωτολειτούργησε το 1953, σαν Γραφείο Γενικού Τουρισμού. Μάλιστα, το 1959 διοργάνωσε ταξιδιωτική εμπειρία στην Ρώμη για τους Ολυμπιακούς του 1960. Εξελικτικά, το 1974 «πέρασε» στο πορτφόλιο της Kuoni Swiss και το 1994 άρχισε η εξάπλωσίς της με ίδρυση ιδιόκτητων γραφείων στα κύρια, για την εποχή εκείνη, ελληνικά νησιά, που παρουσίαζαν αξιοσημείωτη τουριστική και παραθεριστική κίνηση, με τον διακριτικό τίτλο Hellenic Island Services. Από το 2004, η Hellenic Tours, με Ελληνική ιδιοκτησία πλέον, άρχισε σταδιακά να δημιουργεί με σύμπραξη ικανότατων τοπικών εταίρων, ιδιόκτητα γραφεία, τα οποία –15 ιδιοκτησιακά και 6 συνεργαζόμενα– προσέφεραν και συνεχίζουν να προσφέρουν εξειδικευμένες τουριστικές υπηρεσίες σε μεγάλους Tour Operators που προβάλουν τις Ελληνικές ομορφιές σαν τόπο αναψυχής και ανάπαυσης. 

Tourism.gr: H Hellenic Tours έχει περισσότερα από 60 χρόνια παρουσίας και προσφοράς στον Τουρισμό. Ποιες είναι οι βασικές αρχές της φιλοσοφίας της;

Μάνος Ιατρού: Όραμα και βασικές αρχές της Hellenic Tours και Hellenic Island Services είναι η δυναμική παρουσία και περαιτέρω δραστηριοποίηση  στον τουριστικό στίβο, παραμένοντας μεταξύ των ισχυρών και αξιόπιστων εταιρειών που παρέχουν με ασφάλεια και επαγγελματική ευαισθησία, όλες εκείνες τις υπηρεσίες που προσδοκούν και εύλογα αναμένουν να λάβουν οι πελάτες των συνεργαζομένων Tour Operators.  Η διαρκής προσπάθεια εκπαίδευσης και εξέλιξης των εργαζομένων στις εταιρείες Hellenic-Hellenic Island Services και η επένδυση σε νέες τεχνολογίες, αποτελούν διαρκή σκέψη και μεθοδευμένη εφαρμογή για την διατήρηση και περαιτέρω βελτίωση ασφαλών και απολαυστικών εμπειριών των τουριστών-πελατών μας.  

Tourism.gr: O τουρισμός είναι η ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας. Ποιες δυσκολίες όμως αντιμετωπίζει μια εταιρεία που εκπροσωπεί σημαντικούς Tour Operators και ειδικεύεται στον εισερχόμενο τουρισμό;

Μάνος Ιατρού: Πράγματι, αναγνωρισμένο από όλους τους φορείς που έχουν δομημένη άποψη, ο τουρισμός στην χώρα μας είναι ατμομηχανή που έλκει, μάλιστα πολλά βαγόνια ωφελημάτων. Ο ΣΕΤΕ και SETE Intelligence έχουν δημοσιεύσει αρκετές μελέτες με πολλά στοιχεία που αποδεικνύουν και επιβεβαιώνουν την σημαντική προσφορά του τουρισμού στην Ελληνική οικονομία.

Φυσικά, όπως ορθά εκφράζεται το ερώτημα, υπάρχουν και δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε σαν εταιρεία που εξυπηρετεί δραστηριοποιούμενους στην χώρα μας Tour Operators. Οι δυσκολίες αυτές απαντώνται στο γεγονός πως οι κρατικοί φορείς, που αντικείμενο τους είναι ο τουρισμός στην Ελλάδα, ενεργούν μάλλον εγωιστικά και δεν καλλιεργούν συναντήσεις για ανταλλαγή απόψεων και συνέργειες με εκπροσώπους agents των Tour Operators αλλά και μικρότερων ταξιδιωτικών γραφείων του εξωτερικού. Με εξαίρεση, επί υπουργίας και πρωτοβουλίας δύο Υπουργών Τουρισμού ( … τα ονόματά τους στην διάθεσή σας), είχαμε προσκληθεί στην μια να συζητήσουμε για πιθανές προωθητικές ενέργειες αύξησης του Γερμανικού τουριστικού ρεύματος προς Ελλάδα (παρόντες, μεταξύ άλλων, εμείς σαν Hellenic, agents του Thomas Cook και εκπρόσωπος της τότε TUI Hellas) και την δεύτερη μετά από πρόσκληση πάλι του τότε Υπουργού Τουρισμού για να εξετάσουμε δυνατότητες ανάπτυξης τουριστικού ρεύματος προς την Λέρο και άλλα νησιά, με πιθανή έναρξη πτήσεων υδροπλάνων. Αυτά και μόνον από «συλλογικές» συνεργασίες.

Μια δυσκολία μας είναι να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις συνάντησης και ανταλλαγής εποικοδομητικών απόψεων μεταξύ Διευθυντικών στελεχών του Ελληνικού τουρισμού με εκπροσώπους των Tour Operators. Πολύ προσπάθεια και κόπος για να ορισθεί μια συνάντηση με αβέβαιο αποτέλεσμα και αμφίβολες υποσχέσεις. Είναι μάλλον γνωστό πως οι κρατικοί φορείς, ακόμη και αν παρακολουθούν τις εξελίξεις και ζήτηση τουριστικών υπηρεσιών και πακέτων των πελατών για την Ελληνική αγορά, δεν θυμάμαι να υπήρξε στοχευόμενη ενέργεια για δημιουργία προοπτικής. Ήταν πάντα σαν ακολουθία βελτιωτικής ή διορθωτικής ενέργειας. Στην μάλλον συμπτωματική και αβασάνιστη κυβερνητική συμπεριφορά, η έλλειψη μακρόπνοου σχεδιασμού και περιγραφής του Ελληνικού προϊόντος είναι προφανής και δημιουργεί δυσκολίες. Ίσως είναι ώρα να ξανασκεφτούμε το θέμα και να ορίσουμε ποιο είναι πράγματι το Ελληνικό προϊόν, σε ποιους ταιριάζει, ποιά δομή ξενοδοχειακή χρειάζεται και με ποιες ενέργειες μπορεί να προωθηθεί και προς ποιους πελάτες. Τουφεκίζουμε ότι πετάει; Χρειαζόμαστε και πόσα 5* ή 4* ή 3* κλπ. καταλύματα και σε ποιες περιοχές; Αυτό θα βοηθήσει σημαντικά στην διαδικασία προσέλκυσης της αντίστοιχης πελατείας και περιορισμό περιττών ίσως δαπανών.

Μια άλλη δυσκολία είναι, σε συνδυασμό Ευρωπαϊκών προϋποθέσεων, η απόκτηση βίζας από αγορές που δείχνουν να μπορούν να προσεγγίσουν για δημιουργία τουριστικής ροής προς Ελλάδα. πχ. Κίνα, Ινδία ακόμη και αυτής της Ρωσίας, πέραν τον άλλων δικών της δυσκολιών.

Δυσκολίες επίσης προκύπτουν και από την περίεργη αντιμετώπιση των φορολογικών επιβολών. Η Ελλάδα χώρα τουριστική, παραμένει σε μεγάλο βαθμό σε απόσταση από τις συντονισμένες συμπεριφορές ανταγωνιστικών κρατών με αρνητικό μάλλον αποτέλεσμα στη δημιουργία ελκυστικών τιμολογιακά τουριστικών προσφορών. 

Tourism.gr: Ποια είναι τα συμπεράσματα για το 2015 και ποιες οι προσδοκίες για το 2016;

Μάνος Ιατρού: Το 2015, από πλευράς αφίξεων, το αποτέλεσμα –μιλώ για τους με το Hellenic συνεργαζόμενους τουριστικούς οργανισμούς- ήταν λίγο καλύτερο από το 2014. Οι προς το παρόν ενδείξεις προ-κρατήσεων για το 2016, παρουσιάζονται λίγο συγκρατημένες. Ίσως είναι νωρίς ακόμη για να κάνουμε σωστή πρόβλεψη, μιας και η περίοδος πωλήσεων στις παραδοσιακές αγορές είναι ακόμη ενεργή. Δεν προσδοκούμε καλυτέρευση δεικτών για την Ρώσικη αγορά. Άλλωστε δεν έγινε κάποια στοχευόμενη ενέργεια για να αντιμετωπισθεί η δυσκολία που προκύπτει απ’το αδύναμο σε σχέση με το ευρώ ρούβλι. Οι κυβερνητικοί στόχοι ακούγονται υψηλοί, αλλά ξέρω αν με τα χνώτα βάφονται αυγά. Διαβάσαμε στον τύπο πως η Τουρκία, λόγω του αρνητικού κλίματος από τρομοκρατικές ενέργειες, πριμοδότησε αεροπορικές πτήσεις Tour Operators. Ελπίζω σύντομα να διαβάσουμε και τις δικές μας προωθητικές ενέργειες.

Tourism.gr: Από ποιες χώρες προέρχονται οι περισσότεροι επισκέπτες στην Ελλάδα και ποιες είναι οι αγορές στις οποίες υπάρχει μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης;

Μάνος Ιατρού: Οι εξυπηρετούμενοι από την Hellenic Tour Operators παρουσίασαν τη μεγαλύτερη κίνηση από Γερμανία, ακολούθησε Ην. Βασίλειο, Σκανδιναβία, Ρωσία, Ολλανδία, Βέλγιο, Κεντρική Ευρώπη και σε μικρά νούμερα USA, Ασιατικές αγορές.

Tourism.gr: Εκπροσωπείτε το κορυφαίο πρακτορείο Thomas Cook. Ποια τα οφέλη μια τέτοιας συνεργασίας και ποια η θέση της χώρας μας στο σχεδιασμό του πρακτορείου;

Μάνος Ιατρού: Είναι σε απόσταση αναπνοής ο δεύτερος μεγάλος Tour Operator με δραστηριοποίηση στην χώρα μας. Μια δραστηριοποίηση με μεταφορά στον τόπο μας περισσότερους από 1.250.000 επισκέπτες. Η παρουσία του είναι σε όλη την Ελληνική επικράτεια, ακόμη και σε μικρούς, όπως κάποιες φορές χαρακτηρίζουμε, προορισμούς της νησιωτικής μας χώρας. Είναι Tour Operator που σχεδιάζει μακρόπνοα προγράμματα προβολής και αξιοποίησης του προορισμού. Σχεδιάζει ανάπτυξη τουριστικού ρεύματος τόσο στα γνωστά και μεγάλα παραθεριστικά κέντρα – Κρήτη, Ρόδο, Κώ, Κέρκυρα, Ζάκυνθο κλπ. Αλλά και μικρά, όπως Πάργα, Καλαμάτα, Θάσο κλπ. Η μοναδικότητα του Ελληνικού τοπίου, νησιώτικου και στεριανού, ήταν, είναι και παραμένει προορισμός αξιώσεων στην Μεσόγειο.

Tourism.gr: Σε ποιο επίπεδο βρίσκεται η ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού στην Ελλάδα;

Μάνος Ιατρού: Πολλές και αξιοπρόσεκτες κινήσεις. Σε νομαρχιακό και τοπικό επίπεδο, παρατηρούνται πολλές ενέργειες που έχουν προσφέρει ικανοποιητικά τουριστικά προϊόντα θεματικού τουρισμού. Υπάρχουν και προβάλλονται περιοχές που μπορούν να υποστηρίξουν αθλητικές δραστηριότητες. Προγράμματα αναβάσεων, αναρριχήσεων και πεζοπορικών διαδρομών με σημαντική απήχηση. Αξίζει να αναφέρουμε το παράδειγμα της Καλύμνου στην αναρρίχηση, τις Πάρο και Κώ για ναυταθλητικές δραστηριότητες (kite, wind-serf κ.τ.λ.), εξαιρετικά Golf σε Χαλκιδική (Porto Carras), Κρήτη (Χερσόνησο) και Μεθώνη (Costa Navarino) και κάποια ακόμη μέρη, μαρίνες στην χερσαία Ελλάδα αλλά και τα νησιά με αξιόλογες εταιρείες ενοικιάσεων σκαφών. Θρησκευτικός τουρισμός με αιχμή δόρατος το Άγιον Όρος κλπ. Θα έλεγα, υπάρχει ανάπτυξη με καλές προοπτικές. Το Tourism.gr είναι ένα σημαντικό προωθητικό εργαλείο για τον τομέα του ελληνικού τουρισμού. Όλοι οι φορείς του τουρισμού πρέπει να είναι σε συνεργασία για την βελτίωση του προϊόντος.
 tourism.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]