ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΣΤΑ ΓΙΑΝΝΕΝΑ!

ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ!!

Κινηματογραφική Λέσχη Πρέβεζας:Rush-Η διαμάχη Τζέημς Χαντ-Νίκι Λάουντα στη Φόρμουλα

RUSH
Η.Π.Α.,Περιπέτεια,2013,Έγχρωμο,124'

“Πιο δυνατό από το φόβο του θανάτου, είναι το πάθος για τη νίκη”

Σκηνοθεσία: Ron Howard
Παίζουν: Κρις Χέμσγουορθ, Ντάνιελ Μπρουλ, Ολίβια Γουάιλντ

υπόθεση:
Ο βρετανός πλεϊµπόι Τζέιμς Χάντ (Κρις Χέμσγουορθ) και ο μεθοδικός, σπουδαίος, αντίπαλός του, ο Αυστριακός Νίκι Λάουντα (Ντάνιελ Μπρούλ), δεν ήταν απλά δυο από τους καλύτερους οδηγούς όλων των εποχών, αλλά δυο θρυλικά pop είδωλα που κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’70 κατάφεραν να μονοπωλήσουν το παγκόσμιο μηχανοκίνητο ενδιαφέρον με τις θρυλικές τους κόντρες, τόσο εντός όσο και εκτός αγωνιστικών χώρων. Παρακολουθώντας τις προσωπικές στιγμές της ζωής των δυο σούπερ σταρ, η κάμερα καταγράφει τα όρια της σωματικής και ψυχικής αντοχής τους σε έναν κόσμο χωρίς εύκολες λύσεις και περιθώρια αστοχίας, όπου ένα μικρό και φαινομενικά αμελητέο λάθος μπορεί πανεύκολα να στοιχίσει μια ή και περισσότερες ανθρώπινες ζωές.
σχόλια
Όχι απλά δυο τεράστιες προσωπικότητες της Φόρμουλα 1, αλλά ίσως οι πιο σημαντικοί άνθρωποι που έπιασαν ποτέ τιμόνι αγωνιστικού οχήματος, φαίνεται ότι γνώριζαν πολύ καλά πώς να ταρακουνήσουν την εκρηκτική και γεμάτη εκπλήξεις δεκαετία του 70’. Πως; Με ασταμάτητες κόντρες, έντονο χιούμορ, πολύ σεξ, ρυθμό και ζωή στα όρια!.
Με φόντο τη σέξι, γοητευτική και εντυπωσιακή δεκαετία του 70’, όταν η Formula 1 ήταν κάτι παραπάνω από αγώνες ταχύτητας, το «RUSH» απεικονίζει την πιο συναρπαστική και ειλικρινή ιστορία ανταγωνισμού, όλων των εποχών.
Ο δυο φορές βραβευμένος με Όσκαρ, Ρον Χάουαρντ συνεργάζεται ξανά με τον δυο φορές υποψήφιο για Όσκαρ σεναριογράφο, Πίτερ Μόργκαν με σκοπό να αναδείξουν πλήρως τη μαγεία της κινηματογραφικής αδρεναλίνης. Η ανήσυχη ματιά τους επικεντρώνεται, φυσικά, στην πιο κρίσιμη περίοδο της Φόρμουλα 1, τότε που τα φλας έπεφταν, καυτά και αδυσώπητα, πάνω στα καμώματα των δυο πιο διάσημων οδηγών του αθλήματος. Τότε που τα δυο μεγάλα παιδιά του μηχανοκίνητου αθλητισμού λίγο έλειψαν να τινάξουν στον αέρα, ζωές και καριέρες.
Σκιαγραφώντας τον μαγικό κόσμο της χρυσής διαμάχης λοιπόν, ο Ρον Χάουαρντ δε θα μπορούσαν να διαλέξει καλύτερους συμμάχους από τους Κρις Χέμσγουορθ και Ντάνιελ Μπρούλ, αλλά και τις υπέροχες Ολίβια Γουάιλντ και Αλεξάντρα Μαρία Λάρα, οι οποίες ως υπέρλαμπρες παρουσίες, δεν χρειάζονται κάτι παραπάνω από τη φυσική τους γοητεία προκειμένου να απορροφήσουν την αγωνία και τα αποτελέσματα της δράσης. Όλα αυτά όμως συμβαίνουν στο υπόβαθρο, καθώς το πρώτο πλάνο ακολουθεί σε φρενήρεις ταχύτητες τους δύο απερίσκεπτους και τυφλωμένους από τη δόξα άνδρες, σε ένα ταξίδι με προορισμό την απόλυτη επικράτηση στη γλυκιά κορυφή.
κριτική (myfilm.gr)
Το παγκόσμιο πρωτάθλημα της φόρμουλα 1 αν και δεν έχει τόσους πολλούς φιλάθλους όσο το ποδόσφαιρο ή η καλαθοσφαίριση  (μπάσκετ), πάντα το θεωρούσαμε σαν θεαματικό και μπορούσε να αποσπάσει την προσοχή ακόμη και κάποιου ο οποίος να αγνοεί πλήρως αυτό το άθλημα. Πρόκειται για μία συνύπαρξη με σχέση συμπληρωματικότητας ανάμεσα στον άνθρωπο και την μηχανή  και αυτά τα δύο στοιχεία αποτελούν μία αθλητική ενότητα. Όπως σε κάθε αγώνισμα, έτσι και εδώ συναντά κανείς την άμιλλα, τον ανταγωνισμό και μερικές φορές την αντιπαλότητα. Μία γνωστή αντιπαράθεση η οποία άγγιζε τα όρια της εχθρότητας ήταν εκείνη του Νίκι Λάουντα και του Τζέημς Χαντ στην δεκαετία του 70.
Ο κινηματογράφος δεν εμπνεύστηκε πολλές φορές από το άθλημα της φόρμουλα 1. Πράγματι, έχουμε από το 1966 να δούμε στην μεγάλη οθόνη ένα παρόμοιο με το Rush κινηματογραφικό έργο και είναι το Γκραν Πρι  του John Frankenheimer  το οποίο θέτει επί της σκηνής την αντιπαλότητα, αλλά δεν  αναλύει σε βάθος την ψυχολογία των πιλότων όπως κάνει ο σκηνοθέτης Ron Howard στο πρόσφατο έργο Rush.
Πράγματι  αυτή η ταινία στηρίζεται σε ένα καλά δομημένο σενάριο το οποίο δεν αφήνει κανένα κενό αφήγησης. Η εξέλιξη των δύο πιλότων είναι γραμμική και η πλοκή του έργου σέβεται την ιστορική αλήθεια ενώ η αληθοφάνειά  του είναι πειστική. Παρόλα αυτά όμως υπάρχουν τρεις πόλοι οι οποίοι τροφοδοτούν την ιστορία: Ο χαρακτήρας των προσώπων η ανταγωνιστικότητά  τους  και ασφαλώς τα πραγματικά γεγονότα. Αυτοί οι τρεις πόλοι ενυπάρχουν στην ιστορία και κατά συνθετικό τρόπο σχηματίζουν την πλοκή στο τέλος. 
Για τον χαρακτήρα των προσώπων, εδώ θα μπορούσαμε να τονίσουμε την φροντίδα του Ron Howard στο να αναλύσει τους χαρακτήρες και να μας δώσει όλα τα βιογραφικά στοιχεία τα οποία υπήρξαν καθοριστικά για την δημιουργία των προσωπικοτήτων των δύο αυτών πιλότων. 
Ένα σημαντικό σημείο της βιογραφίας του Νίκι Λάουντα είναι η ρήξη του αυστριακού οδηγού με την οικογένεια και αυτό το έκανε υπακούοντας στην εσωτερική του επίκληση. Με την παράλληλη βιογραφία αυτών των ανδρών ο θεατής ξαναζεί τα γεγονότα τα οποία χώριζαν τους δύο αντιπάλους. Εδώ ο σκηνοθέτης, χωρίς να καταφύγει σε υπερβολές, θέτει τον θεατή εντός της πραγματικότητας της αντιπαραθέσεως μεταξύ των δύο οδηγών, προβάλλοντας πολλές φορές τα δραματικά στοιχεία των βίων αυτών των προσώπων χωρίς όμως να προβαίνει σε καταχρήσεις. 
Με την  παράλληλη βιογραφία, ο σκηνοθέτης αφήνει να φανεί ο χαρακτήρας του κάθε πιλότου , αλλά ωστόσο είναι προσεκτικός στην παρουσίαση του κάθε προσώπου και πολλές φορές κατορθώνει να δημιουργεί εκπλήξεις στον θεατή. Έτσι λοιπόν έχουμε από την μια μεριά τον φλεγματικό Νίκι Λάουντα  οποίος όμως είναι μεθοδικός με ισχυρή θέληση, ενώ από την άλλη αντιπαρατίθεται ο αυθόρμητος  Χαντ ο οποίος είναι ασταθής χωρίς να προγραμματίζει τίποτε και δρα σύμφωνα με τις περιστάσεις. Κάτι όμως το οποίο μπορεί να εκπλήξει τον θεατή, είναι η κοινοτυπία με την οποία συμπεριφέρονται οι πιλότοι , ενώ η διαγωγή του Χαντ πλησιάζει τα όρια της χυδαιότητας. 
Έχοντας λοιπόν δύο διαμετρικά διαφορετικούς χαρακτήρες, και αντιπάλους στο πρωτάθλημα της φόρμουλα 1, χωρίς να ξεχνάμε ότι αυτοί εργάζονται για δύο αντίπαλες εταιρείες αυτοκινήτου, σε αυτή την περίσταση και την περίπτωση θα ήταν απόλυτα λογικό να σκεφτούμε ότι η αντιπαλότητα θα ήταν αναπόφευκτη. Αρχικά λοιπόν οι δύο πιλότοι αγωνίζονται στην πίστα με παντελή έλλειψη καλών τρόπων. Είναι μία αντιπαλότητα όμως η οποία πηγάζει από την σύγκρουση δύο ισχυρών προσωπικοτήτων και είναι αυτή η οποία ανεβάζει την ένταση του έργου, κάτι το οποίο αποτελεί μία επιτυχή επιλογή του Howard. Η επέμβαση με κοντινά πλάνα, τα κυρίαρχα χρώματα στα κρίσιμα Ράλλυ, τις βαλβίδες του αυτοκινήτου που κινούνται νευρικά με σε υποβλητικά χρώματα και οποίες στην πραγματικότητα δεν μπορούν να φανούν αλλά υπάρχουν, όλα αυτά δημιουργούν μια εκρηκτική ατμόσφαιρα η οποία σκιαγραφεί τον Νίκι Λάουντα απέναντι στον Τζέημς Χαντ. Το ατύχημα του Λάουντα μας κάνει να αισθανθούμε όχι μόνον την δύναμη του χαρακτήρα του, αλλά και τον σεβασμό του αντιπάλου του ο οποίος κατέληξε σε μία κατά κάποιο τρόπο φιλία.
Το έργο Rush  του Ron Howard αποτελεί μία δημιουργία η οποία πηγάζει από την αντιπαράθεση ανάμεσα σε δύο διαφορετικούς πιλότους  οι οποίοι υπήρξαν στην πραγματικότητα. Με σεβασμό την ιστορική αλήθεια, ο σκηνοθέτης στέκεται περισσότερο στις δύο προσωπικότητες και λιγότερο στο άθλημα. Αυτό λοιπόν του επιτρέπει να πραγματοποιήσει μία πρωτότυπη κινηματογραφική ταινία η οποία περιέχει εντάσεις και συγκινήσεις.

Την Πέμπτη 29 Ιανουαρίου
Ατίθαση καρδιά
 (θα ακολουθήσει  κοπή της Πρωτοχρονιάτικης πίτας)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]