Θα καταφέρουν να μαζέψουν 10,5 δισ. σε ένα εξάμηνο;
Η κυβέρνηση «παραίτησε» τον κ. Θεοχάρη με ανεπίσημη δικαιολογία τις «ανάλγητες» μεθόδους του στην αναγκαστική είσπραξη δημοσίων εσόδων. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τις σχεδόν επίσημες διαρροές περί σχεδίων μείωσης φόρων και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, τις ενδο-κυβερνητικές διαφωνίες για τη ΔΕΗ κ.λπ., αλλά και τη γενική περιρρέουσα ατμόσφαιρα περί «τέλους των μνημονίων» και των μέτρων περικοπών, δημιουργεί κλίμα «χαλάρωσης» και προσδοκίες σε κατεύθυνση εντελώς αντίθετη με τις κυβερνητικές ανάγκες του άμεσου επόμενου διαστήματος.
Το κλίμα αυτό διαμορφώνεται την πλέον ακατάλληλη στιγμή: Στο δεύτερο εξάμηνο του έτους, το υπουργείο Οικονομικών θα πρέπει να μαζέψει 10,5 δισ. ευρώ από το φόρο εισοδήματος, την έκτακτη εισφορά, το φόρο πολυτελούς διαβίωσης και το φόρο επιτηδεύματος, χωρίς να υπολογίζεται στο ποσό αυτό το χαράτσι στα ακίνητα και το τέλη κυκλοφορίας. Και στο μεταξύ, οι φορολογούμενοι πληρώνουν τις δόσεις από τον περσινό φόρο εισοδήματος…
Θα πρόκειται για ένα φορολογικά εφιαλτικό εξάμηνο, στο οποίο οι δυσβάστακτες φορολογικές υποχρεώσεις θα συνδυαστούν με την επέκταση του ανάλγητου συστήματος αναγκαστικής είσπραξης, ύστερα και από την τελευταία απόφαση του Αρείου Πάγου που έκρινε νόμιμη τη χωρίς προειδοποίηση κατάσχεση καταθέσεων για χρέη προς το Δημόσιο.
Όλα αυτά, κυρίως όμως ο εκρηκτικός συνδυασμός της εξάντλησης της φοροδοτικής ικανότητας των νοικοκυριών με το κλίμα «χαλάρωσης», προσδίδουν στην υπόθεση των δημοσίων εσόδων το χαρακτήρα «μητέρας των μαχών» για την κυβέρνηση. Αν το «θαύμα» του τελευταίου χρόνου στα δημόσια έσοδα δεν επαναληφθεί στο δεύτερο εξάμηνο του 2014, όλο το οικοδόμημα των κυβερνητικών προσδοκιών κινδυνεύει να ανατραπεί.
Κια ήδη η τρόικα «βρυχάται», εκβιάζοντας με τις τράπεζες και το ΕΣΠΑ…
rizopoulospost.com
Labels:
ΑΠΟΨΕΙΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.