ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΠΑΤΡΑΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Πλούσιο το πρόγραμμα προβολών ταινιών στο Προσήλιο.
Εν μέσω θέρους, και αμέσως μετά
από τα πανηγύρια του 15 Αυγουστου, η παραδοσιακή πλατεία του Προσηλίου του Δήμου Βορείων Τζουμέρκων θα ετοιμάζεται για το
καθιερωμένο πια ραντεβού της με την 7η Τέχνη. Το Σάββατο 17 Αυγούστου στο πλακόστρωτο χοροστάσι, κάτω από τις
φυλλωσιές του υπεραιωνόβιου πλατάνου θα προβληθούν βραβευμένες ταινίες των
ελλήνων δημιουργών που συμμετείχαν στο 14ο Φεστιβάλ. Σε μια
καθιερωμένη πια συνεργασία του Συλλόγου Προσηλιωτών με το Δήμο Βορείων
Τζουμέρκων αλλά και με τη βοήθεια της Συνεταιριστικής Τράπεζας Ηπείρου ως Μέγα
Χορηγού, της εταιρείας courier TNT και του ξενοδοχείου «Λάκμος» στο Προσήλιο το ταξίδι του
Φεστιβάλ Πάτρας στα βουνά των Τζουμέρκων γίνεται θεσμός.
Σε πλήρη σύμπνοια με τη φιλοσοφία
της οργανωτικής επιτροπής του φεστιβάλ στη Πάτρα και διατηρώντας εξαρχής ελεύθερη είσοδο στις εκδηλώσεις εδώ και
τρία χρόνια θα παρακολουθήσουμε τις εξής ταινίες:
Στις 21:00 «Timor» σκην.
Ρηγόπουλος Γιάννης - Γιώργος Βοντίτσος 17’ 05’
μ.μ., 2011 ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
Στις 21:25 «Τρόιχαντ - ένα έμπιστο χέρι» σκην. Κώστας Αργυρός 45’
ντοκ., 2011 ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ
Στις αρχές του 1990, εν μέσω της ευφορίας για την κατάρρευση του Τείχους
του Βερολίνου και με τις εξελίξεις προς τη γερμανική επανένωση να τρέχουν με
ιλιγγιώδεις ρυθμούς, κάποιοι κατάλαβαν ότι θα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος,
έτσι ώστε να μπορέσουν να συμβαδίσουν -ακόμα και δια της βίας- δύο οικονομίες
εντελώς διαφορετικές μεταξύ τους. Από τη μια ήταν η Δ.Γερμανία η ισχυρότερη
βιομηχανική δύναμη στην Ευρώπη και από την άλλη η Α.Γερμανία, μια χώρα σε
αποσύνθεση, με υποδομές που χρειάζονταν χρόνια για να μπορέσουν να
προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Πολιτικός χρόνος όμως δεν υπήρχε. Αποφασίστηκε
λοιπόν η άμεση ιδιωτικοποίηση όλων των επιχειρήσεων της Ανατολικής Γερμανίας
χωρίς να ληφθεί υπόψη οποιοδήποτε κόστος. Το τιτάνιο αυτό έργο ανέλαβε μια
υπηρεσία, που άκουγε στο όνομα Τρόιχαντ (Treuhand). Σε ελεύθερη μετάφραση αυτό
σημαίνει έμπιστο χέρι. Όπως αποδείχτηκε όμως, πολλοί από αυτούς που ανέλαβαν
αυτό το έργο κάθε άλλο παρά πρόσωπα εμπιστοσύνης ήταν. Οι αποκρατικοποιήσεις
συνδέθηκαν με αμέτρητα σκάνδαλα, άφησαν πίσω τους πολλές υποψίες και μια πικρή
γεύση στους Ανατολικογερμανούς πολίτες, ειδικά σε εκείνα τα τρία εκατομμύρια,
που στάλθηκαν ξαφνικά στην ανεργία. Πολλοί ισχυρίζονται ότι δεν θα μπορούσε να
γίνει αλλιώς. Είναι όμως πολλοί κι εκείνοι, που επιμένουν ότι εδώ μιλάμε για
ένα πρωτόγνωρο ξεπούλημα, για το μεγαλύτερο σκάνδαλο; στη μεταπολεμική
Γερμανία, που επιδέξια φρόντισε να σκεπάσει γρήγορα η τότε κυβέρνηση του
Χέλμουτ Κολ.
22:15 «Γκάιντες λαλούν» σκην.
Δημήτρης Κιτσικούδης 30’ ντοκ., 2012 Διάκριση για
την μουσική παράδοση που εκλείπει
Ένα μουσικό εθνογραφικό ντοκιμαντέρ αφιερωμένο στην γκάιντα και τους
γκαϊντατζήδες του Έβρου. Παλαιοί γκαϊντατζήδες θυμούνται, νέοι μουσικοί
αναζητούν το όργανο, τις μουσικές του και αναρωτιούνται: Θα συνεχίσουν οι
γκάιντες να λαλούν;
22:50 «Η Απέναντι όχθη» σκην. Μιχαήλ Φελάνης 9’
30’’ μ.μ., 2011 Διάκριση «Ζητείται ελπίς»
Ένας στρατιώτης παρακούει τις εντολές της Μεραρχίας και περνά το ποτάμι,
το όριο που τους έχουν θέσει και που αποτελεί τον απαγορευμένο καρπό για τους
στρατιώτες, και έρχεται αντιμέτωπος με έναν άλλο άντρα. Είναι εχθρός; Και αν
ναι, τι τους χωρίζει πραγματικά; Η ιστορία παραβάλει το αντιπολεμικό μήνυμα που
ήθελε να εκφράσει ο συγγραφέας Αντώνης Σαμαράκης.
Για περισσότερες πληροφορίες για
το φεστιβάλ, καταλύματα, πως θα έρθετε κ.λ.π στο www.prosilio.org και
στο τηλ. 6979554384
Labels:
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ




Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.