Οι Έλληνες έκοψαν και το φαΐ!
Ανεξέλεγκτη ήταν η πτώση των λιανικών πωλήσεων και τον Δεκέμβριο του 2012, παρά το «γιορτινό» κλίμα, καθώς οι πολίτες περιόρισαν δραστικά τις αγορές τους όχι μόνο για διαρκή προϊόντα αλλά και για βασικά αγαθά, όπως είναι τα τρόφιμα και τα φάρμακα! Το στοιχείο αυτό δείχνει τη δεινή θέση στην οποία έχει περιέλθει η πλειονότητα των νοικοκυριών, τα οποία με μειωμένα ή και ανύπαρκτα εισοδήματα αδυνατούν να προμηθευτούν ακόμη και τα άκρως απαραίτητα προϊόντα για την καθημερινή επιβίωση.
Ειδικότερα, ο δείκτης όγκου λιανικών πωλήσεων σημείωσε πτώση 8,5% τον Δεκέμβριο του 2012, σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2011, ενώ για το σύνολο του 2012 η μείωση του όγκου των πωλήσεων ανήλθε στο 12,2%. Σημειώνεται πως η κατάρρευση της καταναλωτικής ζήτησης είναι συνεχής από το 2010 και μετά λόγω της πολιτικών λιτότητας και της τεράστιας ύφεσης, καθώς τη διετία 2010-2012 η μείωση του όγκου των λιανικών πωλήσεων ξεπέρασε το 21%, ενώ σε σύγκριση με το 2009 η πτώση των πωλήσεων υπερβαίνει το 25%!
Ειδικά, όμως, για το 2012, αξιοσημείωτο είναι ότι:
α) Οι πωλήσεις στα καταστήματα τροφίμων, συνολικά, μειώθηκαν κατά 9% σε σύγκριση με το 2011, στοιχείο που δείχνει ότι το καλάθι του νοικοκυριού γεμίζει με λιγότερα τρόφιμα σε σχέση με παλιότερα.
β) Οι υψηλές τιμές της βενζίνης και το υψηλό, πλέον, κόστος συντήρησης του αυτοκινήτου έχουν ρίξει κατακόρυφα (κατά 15% μόνο για το 2012) τις πωλήσεις καυσίμων και λιπαντικών.
γ) Η μείωση των πωλήσεων είναι μεγαλύτερη στα μικρομεσαίου μεγέθους καταστήματα σε σύγκριση με τα σούπερ μάρκετ και τα πολυκαταστήματα, στοιχείο που δείχνει ότι η κρίση οδηγεί σε αφανισμό μεγάλο μέρος των λεγόμενων μικρομεσαίων, προς όφελος των μεγάλων εμπορικών μονάδων.
Όπως δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2011, η μεγαλύτερη μείωση στις πωλήσεις καταγράφηκε στα καταστήματα φαρμάκων-καλλυντικών κατά 20% και ακολουθούν η ένδυση-υπόδηση με 12,7%, τα καύσιμα-λιπαντικά με 9,3%, τα βιβλία-χαρτικά είδη κ.λπ. με 8,4%, τα μικρά καταστήματατροφίμων - ποτών - καπνού με 7,5%, τα μεγάλα καταστήματα τροφίμων με 5%, ταέπιπλα - ηλεκτρικά είδη - οικιακός εξοπλισμός με 1,5% και τα πολυκαταστήματα με 0,9%.
Αν συγκρίνουμε το 2012 ως σύνολο με το επίσης «κακό» 2011 (όπου ο όγκος των πωλήσεων είχε μειωθεί κατά 10,2%), βλέπουμε ότι οι πωλήσεις μειώθηκαν σε όλες τις κατηγορίες καταστημάτων και ειδικότερα:
- Στην ένδυση-υπόδηση κατά 20,6%.
- Στα έπιπλα - ηλεκτρικά είδη - οικιακός εξοπλισμός κατά 16,3%.
- Στα καύσιμα-λιπαντικά κατά 15%.
- Στα μικρά καταστήματα τρόφιμα - ποτά - καπνός κατά 13,6%.
- Στα φαρμακευτικά-καλλυντικά κατά 12,7%.
- Στα βιβλία - χαρτικά - λοιπά είδη δώρων κατά 12,1%.
- Στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων κατά 7,9%.
- Στα πολυκαταστήματα κατά 4,7%.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.