Εργαζόμενοι στο εμπόριο - αυτοαπασχολούμενοι: Απεργία αύριο ενάντια στην κατάργηση της κυριακάτικης αργίας
Στη Θεσσαλονίκη, η απεργιακή συγκέντρωση έχει οριστεί στις 10 το πρωί έξω από το κατάστημα «ΦΩΚΑΣ» στην οδό Τσιμισκή. Στην απεργία και τη συγκέντρωση καλεί και το ΣΕΤΗΠ Θεσσαλονίκης.
Η απεργία αποτελεί κλιμάκωση των κοινών παρεμβάσεων των κλαδικών και επιχειρησιακών σωματείων των εργαζομένων και ενώσεων και συλλόγων των ΕΒΕ, για να να μην ικανοποιηθεί η πάγια απαίτηση του κεφαλαίου για κατάργηση της αργίας της Κυριακής και που δρομολογεί η τρικομματική συγκυβέρνηση. Το πρώτο βήμα, άλλωστε, έγινε με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου για άνοιγμα των καταστημάτων και δεύτερη Κυριακή (αύριο) μέσα στο Δεκέμβρη.
Απέναντι σε αυτήν τη σαρωτική επίθεση, τα σωματεία και οι ενώσεις των αυτοαπασχολουμένων δίνουν τη μάχη της όσο το δυνατόν μεγαλύτερης συσπείρωσης σε έναενιαίο μέτωπο πάλης με στόχο:
- Να μην καταργηθεί η κυριακάτικη αργία και να κατοχυρωθεί νομοθετικά.
- Ωράριο, εθνικό, υποχρεωτικό για όλους.
- Να καταργηθούν όλοι οι νόμοι και οι διατάξεις που απελευθερώνουν το ωράριο.
- Να καταργηθεί η μερική απασχόληση, το ωρομίσθιο, οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου και όλες οι ελαστικές μορφές εργασίας και η μετατροπή τους σε 8ωρες συμβάσεις αορίστου χρόνου.
- Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων με βάση τις ανάγκες των εργαζομένων.
Η κατάργηση της κυριακάτικης αργίας θα οδηγήσει τους εργαζόμενους αλλά και τους αυτοαπασχολούμενους στην απόλυτη εξαθλίωση, με άμεσες επιπτώσεις στην υγεία, στην οικογενειακή, προσωπική, κοινωνική ζωή, στο δικαίωμα για ελεύθερο χρόνο και ξεκούραση.
Κάλεσμα στους εργαζόμενους της πόλης να μην πραγματοποιήσουν αγορές την Κυριακή 30 Δεκέμβρη απευθύνει ο Εμπορικός Σύλλογος Αγρινίου, που καταγγέλλει την απόφαση της κυβέρνησης να επιβάλει άνοιγμα των καταστημάτων.
Ανοιχτή υπονόμευση
Σε ωμή απόπειρα υπονόμευσης του αγώνα των εμποροϋπαλλήλων, των αυτοαπασχολούμενων και των μικρών εμπόρων επιδόθηκε την Παρασκευή, η συνδικαλιστική πλειοψηφία της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ). Με ανακοίνωσή της, επιρρίπτει, τάχα, ευθύνες, στην κυβέρνηση που προχώρησε στην κατάργηση της κυριακάτικης αργίας χωρίς... διάλογο, στο διά ταύτα όμως επιχειρεί να αποπροσανατολίσει εμποροϋπαλλήλους και αυτοαπασχολούμενους και να τους πείσει ότι τα συμφέροντά τους ταυτίζονται με αυτά της μεγαλοεργοδοσίας στο εμπόριο, που είναι οι μόνοι που εξυπηρετούνται από το άνοιγμα των μαγαζιών και τις Κυριακές. Με αυτήν τη λογική μιλά για «οικονομικό αγώνα που αφορά όλους μας», αναφέρεται σε αποφάσεις ενάντια στην απεργία και ο κατήφορος ολοκληρώνεται με την επίδειξη... θράσους, προχωρώντας σε συστάσεις προς όσους απεργήσουν, να κρατήσουν χαμηλούς τόνους, για να μη... χαλάσουν «το κλίμα» στους εμπορικούς δρόμους!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.