ΕΚΕ και Ελληνικό ποδόσφαιρο .Πως πρέπει να κινηθούν οι ΠΑΕ ( Μέρος Β΄)

Γράφει ο Ανδρέας Σταματόπουλος *

Έχοντας  την εικόνα που προέκυψε από τα  συμπεράσματα  μετά από την ανάλυση δεδομένων Ελληνικών ποδοσφαιρικών ανωνύμων εταιρειών (δείτε εδώ)  θα
μπορούσαμε να διατυπώσουμε αρκετές
συγκεκριμένες προτάσεις που αν τις
υιοθετήσουν οι ελληνικές ΠΑΕ θεωρούμε ότι θα βγουν κερδισμένες,
προσφέροντας παράλληλα σημαντική κοινωνική δράση κι όφελος στο
ευρύτερο κοινωνικό σύνολο.


Το κλειδί κατά τη γνώμη μας είναι να αποφασίσουν οι ΠΑΕ να εντάξουν
την ΕΚΕ στο επίκεντρο της φιλοσοφίας τους και να δεσμευτούν γι' αυτό.
Πρέπει να ενημερωθούν για την ΕΚΕ και τα οφέλη που μπορούν να έχουν
από τα προγράμματα ΕΚΕ και τις πρωτοβουλίες που θα παίρνουν.

Για να επιτευχθεί το παραπάνω μια καλή αρχή θα ήταν να δημιουργήσει
κάθε ΠΑΕ αυτόνομο τμήμα ΕΚΕ ή έστω να υπάρχουν 1 ή 2 στελέχη που να
εντάσσονται στο μάρκετινγκ του συλλόγου αλλά με αποκλειστική ευθύνη η
αρμοδιότητα της ΕΚΕ της ΠΑΕ. Αυτό θα βοηθήσει να υπάρχει καλύτερος
προγραμματισμός, και η αντιμετώπιση της ΕΚΕ θα γίνεται με περισσότερη
σοβαρότητα κι επαγγελματισμό. Αυτό θα προκύψει κι από το γεγονός της
πιθανής πρόσληψης ατόμου ή ατόμων με γνώση γύρω από θέματα ΕΚΕ ή με
την ανάλογη επιμόρφωση υπαρχόντων στελεχών από το υπαλληλικό
προσωπικό, που θα διατεθούν να ασχολούνται αποκλειστικά με θέματα
κοινωνικής ευθύνης.

Σε ότι αφορά τις δράσεις, το πρόγραμμα ΕΚΕ μιας ΠΑΕ, την προώθηση και
γνωστοποίηση τέτοιων ενεργειών αλλά κυρίως τον καλύτερο διάλογο με τα
ενδιαφερόμενα μέρη και ειδικά τους φιλάθλους κάθε ομάδας θα μπορούσαν
να υιοθετηθούν έξυπνες λύσεις με πολλαπλά οφέλη.

Κάθε ΠΑΕ θα μπορούσε να πάρει πρωτοβουλίες που εντάσσονται στην
κατηγορία : μάρκετινγκ συνδεδεμένο με ένα σκοπό. Αυτό σημαίνει, όπως
είδαμε, τη δέσμευση της εταιρείας να εισφέρει ένα ποσοστό των εσόδων
της για κάποιο κοινωνικό ή περιβαλλοντικό σκοπό, βασιζόμενη στις
πωλήσεις των προϊόντων της. Στις ΠΑΕ προϊόν είναι το αθλητικό θέαμα
που προσφέρουν στο κοινό, κόβοντας εισιτήρια ,καθώς και τα προϊόντα
που φέρον το αθλητικό σήμα κάθε ΠΑΕ και πωλούνται από τις θυγατρικές
τους μπουτίκ.( καπελάκια, αθλητικές εμφανίσεις, κασκόλ κλπ)

Έτσι μια πρωτότυπη ιδέα θα ήταν ένα μικρό ποσοστό από τα εισιτήρια
κάποιων ή όλων των αγώνων (π.χ. 1 ευρώ) να πηγαίνουν για κάποιο
κοινωνικό σκοπό. Τα εισιτήρια αντί π.χ. για 25 ευρώ μπορεί να
γνωστοποιηθεί στο κοινό ότι θα πωλούνται 26 ευρώ και το 1 επιπλέον θα
πάει π.χ. για την ενίσχυση ενός τοπικού κοινωνικού ιδρύματος είναι
κάτι που με χαρά θα πληρώσουν οι περισσότεροι φίλαθλοι της ομάδας, οι
οποίοι θα αισθανθούν παράλληλα περήφανοι για την κοινωνική (ή
περιβαλλοντική π.χ.) ευαισθησία που δείχνει η ομάδα τους και θα έχουμε
το αίσθημα ότι συνεισφέρουν και οι ίδιοι σε ένα καλό σκοπό. Μια τέτοια
ενέργεια δεν έχει οικονομικό κόστος για την ΠΑΕ καθώς θεωρούμε απίθανο
να μειώσει τις πωλήσεις των εισιτηρίων με μια τόσο μικρή επιβάρυνση σε
σχέση με το συνολικό αντίτιμο που θα πλήρωνε ο θεατής φίλαθλος ούτως ή
άλλως.

Μεγιστοποίηση των ωφελειών που μπορούν να υπάρξουν από τέτοιες
ενέργειες θα ήταν δυνατό να προκύψουν με καλύτερο και πιο
αποδοτικότερο διάλογο γύρω από κοινωνικά ή άλλα θέματα με τους κύριους
πελάτες μιας ομάδας δηλ. τους οπαδούς - φιλάθλους της εμπλέκονται
ταυτόχρονα και όλο το ανθρώπινο δυναμικό της ομάδας. Ανά τακτά χρονιά
διαστήματα θα μπορούσε το υπαλληλικό προσωπικό των ΠΑΕ, οι
ποδοσφαιριστές, οι νεαροί αθλητές των ποδοσφαιρικών ακαδημιών κλπ να
εισηγούνται στο αρμόδιο τμήμα ΕΚΕ του συλλόγου ένα κοινωνικό ή
περιβαλλοντικό σκοπό για τον οποίο θα θέλουν να συμβάλλει τόσο
οικονομικά, όσο και σε θέμα προβολής του ο σύλλογος. Η συνεχής
βελτίωση μιας εταιρείας σε θέματα ΕΚΕ εξαρτάται όχι μόνο από την
ανώτερη διοίκηση αλλά και απ' όλο το προσωπικό της επιχείρησης. Αυτό
είναι δυνατόν όταν έχει διαμορφωθεί μια κουλτούρα στην εταιρεία
υποστηρικτική της ΕΚΕ. (Lyon, 2004)

Όσοι πιθανοί σκοποί έχουν τις περισσότερες εισηγήσεις από τη μεριά του
ανθρώπινου δυναμικού των ΠΑΕ θα τίθεται στην κρίση των φιλάθλων σε ότι
αφορά το ποσοστό ενίσχυσης που θα δίνεται σε κάθε ένα π.χ. ανά 3 μήνες
μπορεί να υπάρχουν 3 σκοποί που προτείνει το ανθρώπινο δυναμικό, να
συλλέγει ένα ποσό για κοινωφελείς σκοπούς από όσα παιχνίδια έχει δώσει
η ΠΑΕ σ' αυτό το διάστημα και το ποσό αυτό να μοιράζεται σε κάθε σκοπό
ανάλογα με το τι έχουν ψηφίσει οι οπαδοί και φίλοι της ομάδας. Αυτό θα
γίνεται είτε με ειδικά ερωτηματολόγια που θα συμπληρώνουν κατά την
είσοδό τους στο γήπεδο και θα τα ρίχνουν σε ειδικές κάλπες, είτε πολύ
πιο εύκολα με τη χρήση του διαδικτύου και ψηφοφορίες στα επίσημα site
των ΠΑΕ.

Επίσης καλό θα ήταν οι ελληνικές ομάδες να ακολουθήσουν την πολιτική
π.χ. της Άστον Βίλα και στις επίσημες ιστοσελίδες τους να υπάρχει
δυνατότητα στους επισκέπτες να προτείνουν κοινωφελείς σκοπούς, που θα
θέλουν να ενισχύσει με τον ένα ή άλλο τρόπο η κάθε ΠΑΕ.

Ο διάλογος σε τέτοια θέματα θα μπορούσε να γίνεται και στην αρχή της
χρονιάς με τη μερίδα εκείνη των οπαδών, που αγοράζουν εισιτήρια
διαρκείας. Η μερίδα αυτή φιλάθλου είναι πολύ σημαντική και κατά
τεκμήριο αποτελεί και το πιο πιστό κομμάτι θεατών - φίλων μιας ΠΑΕ.
Καθώς για την έκδοση εισιτηρίων διαρκείας απαιτούνται η συμπλήρωση
μιας σειράς στοιχείων θα μπορούσαν να δίδονται και ειδικά
ερωτηματολόγια στους αγοραστές εισιτηρίων τόσο για θέματα ΕΚΕ όσο και
για άλλα θέματα που αφορούν ένα σύλλογο ενδυναμώνοντας έτσι τις
σχέσεις οπαδών ΠΑΕ και μετρώντας αξιόπιστα επιθυμίες και πιστεύω των
φιλάθλων.

Σε μια τέτοια στρατηγική, οπωσδήποτε, πρέπει να συμπεριλαμβάνεται και
η έκδοση στο τέλος κάθε χρονιάς ή κάθε ποδοσφαιρικής σεζόν ετήσιου
κοινωνικού απολογισμού με όλες τις δράσεις και πρωτοβουλίες ΕΚΕ που
έλαβε το σωματείο. Είναι μια ενέργεια που θα δείχνει τη δέσμευση της
ΠΑΕ σε θέματα ΕΚΕ αλλά και η επικοινωνία στο φίλαθλο κοινό των
κοινωνικών της δράσεων, χωρίς να είναι διαφήμιση, που όπως είδαμε
μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο.

Τέλος, ένα πολύ καλό εργαλείο για κάθε ΠΑΕ, που θα επιλέξει να έχει
την ΕΚΕ στο επίκεντρο της φιλοσοφίας της θα είναι να μετριέται η
αποτελεσματικότητα και η ανταποδοτικότητα των δράσεων ΕΚΕ που
αναλαμβάνει. Ενδεικτικούς τρόπους π.χ. διαδίκτυο αναφέραμε παραπάνω.

Αυτές είναι μερικές χρήσιμες, κατά τη γνώμη μας, προτάσεις που θα
μπορούσαν να υλοποιήσουν χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα ή κόστος οι 16
ομάδες του ελληνικού πρωταθλήματος και ιδιαίτερα οι 5 μεγάλες και
ισχυρότερες.

Σε μια εποχή έντονης οικονομικής κρίσης, συνδυαζόμενος με τεράστια
αμφισβήτηση στο χώρο του ελληνικού ποδοσφαίρου από το σκάνδαλο
στημένων αγώνων που ξέσπασαν, ο προσανατολισμός των ΠΑΕ στην ΕΚΕ θα
μπορούσε να αποτελέσει ένα αντίδοτο και να επιτρέψει σε όσες την
ακολουθήσουν με συνέπεια να βγουν αλάβωτες, αλλά και να έχουν
σημαντικά μακροπρόθεσμα οφέλη.

* Εκτιμητής και σύμβουλος επενδύσεων ακινήτων
Υπ.Δημοσίων Σχέσεων Ελληνικής Εταιρείας Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης,
Αποκατάστασης και Κοινοτικής Μέριμνας
Γεωπόνος Τ.Ε.
ΜΒΑ (Τeeside University )


http://logia-starata.blogspot.com/2012/03/blog-post_6502.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]