Περικοπές στις δαπάνες τους έκαναν 9 στις 10 οικογένειες…Ακόμη και στα είδη πρώτης ανάγκης…

Οι δαπάνες για διασκέδαση είναι αυτές που κόβει αρχικά η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών και αμέσως μετά σειρά παίρνει ο κλάδος της ένδυσης και υπόδησης, οι δαπάνες για διακοπές και ταξίδια, αλλά και τα έξοδα για αγορές από το σούπερ μάρκετ, ακόμη και αν αφορούν σε τρόφιμα και ποτά. 
Αυτά προκύπτουν από πρόσφατη έρευνα της Focus Bari για την τάση των καταναλωτών, που δείχνει ότι πλέον το μαχαίρι στις οικογενειακές δαπάνες  μπαίνει πολύ βαθιά ακόμη και στα είδη πρώτης ανάγκης! 

Έκπληξη αποτελεί το γεγονός ότι το 44% των καταναλωτών «κόβει» από το καθημερινό φαγητό (έναντι ποσοστού 23% το 2009) και το 46% από τις αγορές του σούπερ μάρκετ (έναντι 26% το 2009).

Οι 9 στους 10!
Μόλις το 9% του δείγματος δηλώνει ότι δεν έχει κάνει περικοπές, με τη συντριπτική πλειονότητα, δηλαδή το 91%, να δηλώνει ότι έχει περικόψει δαπάνες (18% προληπτικά και το 82% εξαιτίας πραγματικού προβλήματος). 
Σε σχέση με το παρελθόν, το 67% του δείγματος αγοράζει μόνο τα απαραίτητα, το 59% επανεξετάζει τις ανάγκες του, το 50% προτιμά τις εκπτώσεις/προσφορές, ποσοστό 51% επιλέγει φθηνές μάρκες και private label, το 43% στρέφεται σε εναλλακτικές λύσεις, το 40% σε φθηνότερη διασκέδαση, ενώ για ένα ποσοστό 26% των καταναλωτών μια καλή λύση είναι τα εκπτωτικά κουπόνια. 
Όπως ήταν αναμενόμενο, από τον περιορισμό των δαπανών δεν έχουν γλιτώσει ούτε και ανελαστικές δαπάνες, όπως οι τηλεπικοινωνίες, οι λογαριασμοί της ΔΕΗ κ.α. 
***
• Η κατάσταση μάλιστα δεν φαίνεται να καλυτερεύει. Όσο θα επιβάλλονται και νέα μέτρα, τόσο περισσότερα θα κόβουν οι πολίτες από τις καθημερινές τους δαπάνες. Το ερώτημα είναι πού θα φτάσει το μαχαίρι;


ΠΗΓΗ ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]