"ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ"

Το Νεανικό Πλάνο - Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας σε συνεργασία με το Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών διοργανώνουν, στο πλαίσιο της δράσης «Μαθήματα στο σκοτάδι», κινηματογραφικές προβολές, εργαστήρια για την οπτικοακουστική έκφραση των παιδιών και σεμινάρια κινηματογράφου για εκπαιδευτικούς. Μαθητές των σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων προσέρχονται κάθε πρωί στην αίθουσα «Β. Πυρσινέλλας» του Πνευματικού Κέντρου.
Στις 9 και στις 11 γίνονται προβολές βραβευμένων κινηματογραφικών ταινιών, όπως η ταινία κινουμένων σχεδίων Ο Κιρικού και η μάγισσα για τα μικρότερα παιδιά και για τα μεγαλύτερα Η Ξύλινη Κάμερα, Ο Ψύλλος, το Σκασιαρχείο. Μετά την προβολή των ταινιών ακολουθεί συζήτηση σχετικά με το θέμα της ταινίας και τον κινηματογράφο γενικότερα. Ο πρώτος κύκλος προβολών ολοκληρώνεται την Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου.
Την Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου, στις 7 το απόγευμα θα γίνει προβολή της ταινίας το Σκασιαρχείο του Jean-Paul Le Chanois. Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.
Λόγω του μεγάλου ενδιαφέροντος των μαθητών και των εκπαιδευτικών τα Μαθήματα στο Σκοτάδι το πρόγραμμα θα επαναληφθεί και την Τετάρτη 23, την Πέμπτη 24 και την Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου.
Θα μπορούσε ποτέ ένα «σκασιαρχείο» να ήταν παιδαγωγικά πιο χρήσιμο από ένα τυπικό μάθημα; Η απάντηση σε αυτό το παράδοξο υπάρχει σε μια μόνο κινηματογραφική ταινία!
Το Σκασιαρχείο του Jean-Paul Le Chanois είναι μία ταινία - ύμνος στο λειτούργημα του εκπαιδευτικού και στην ελεύθερη δημιουργική εκπαίδευση.
Αν και γυρίστηκε το 1948-49 η ταινία δεν προβλήθηκε ποτέ στην Ελλάδα! Και δεν είναι τυχαίο.
Το σενάριο της ταινίας στηρίζεται στη ζωή του μεγάλου γάλλου παιδαγωγού και μεταρρυθμιστή της παιδείας Σελεστέν Φρενέ (Celestin Freinet 1896-1966). Καταγράφει βασικά τον πρώτο χρόνο της εκπαιδευτικής του πορείας, γύρω στο 1920, στην πόλη Bar-sur-Loup, τότε που έθετε για πρώτη φορά τις βάσεις μιας νέας εκπαιδευτικής αντίληψης.
Η παιδαγωγική μέθοδος του Φρενέ στοχεύει στη δημιουργία ενός άλλου σχολείου όπου κάθε παιδί αντιμετωπίζεται σαν μια ξεχωριστή προσωπικότητα, μπορεί να εκφράζεται ελεύθερα, όπου η παιδεία δεν είναι αποκομμένη από την κοινωνική πραγματικότητα κι ο ρόλος του εκπαιδευτικού συνίσταται κυρίως στο να βοηθήσει τα παιδιά να βρουν μόνα τους το δρόμο της γνώσης.
Ο Σελεστέν Φρενέ, πρώτος αυτός, επεδίωξε να εισάγει τις νέες τεχνολογίες της εποχής στην εκπαίδευση: τυπογραφία, ραδιόφωνο, κινηματογράφο. Είναι πιο γνωστός ως ο πρώτος που έβαλε το τυπογραφείο στην τάξη και καθιέρωσε την διασχολική αλληλογραφία. Λιγότερο γνωστό είναι ότι πρώτος αυτός έβαλε τον κινηματογράφο στο σχολείο το 1926!
Ήταν φυσικό οι πρωτοποριακές του μέθοδοι να μην είναι αρεστές στο κατεστημένο, κυρίως αυτό της Καθολικής Εκκλησίας. Γι αυτό κυνηγήθηκε ανελέητα. Πάλεψε μέσα από αντίξοες συνθήκες και στο τέλος υποχρεώθηκε να εγκαταλείψει τη δημόσια εκπαίδευση για να συνεχίσει πιο ελεύθερος το παιδαγωγικό του έργο. Αλλά πια δεν ήταν μόνος. Στη βάση των ιδεών του δημιουργήθηκε ένα μεγάλο διεθνές παιδαγωγικό κίνημα που είναι ακόμα ζωντανό.


ΝΕΟΙ ΑΓΩΝΕΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]