Επίδομα θέρμανσης: Τι ισχύει φέτος για πολυκατοικίες χωρίς διαχειριστή και για διαμερίσματα με δικό τους καυστήρα
Με το άνοιγμα της πλατφόρμας myΘέρμανση τη Δευτέρα 10 Νοεμβρίου, επανέρχονται τα γνωστά ερωτήματα που ταλαιπωρούν κάθε χειμώνα χιλιάδες νοικοκυριά. Ποιος κάνει την αίτηση όταν δεν υπάρχει διαχειριστής, πώς μοιράζεται η επιδότηση σε διαμερίσματα με αυτόνομη θέρμανση και τι γίνεται σε κτίρια χωρίς κοινόχρηστη παροχή ρεύματος.
Η ΑΑΔΕ έδωσε αναλυτικές διευκρινίσεις μέσα από νέο οδηγό, ο οποίος εξηγεί βήμα-βήμα όλες τις διαδικασίες, από τη δημιουργία προφίλ πολυκατοικίας έως την πληρωμή του επιδόματος.
Όταν δεν υπάρχει διαχειριστής
Σε πολυκατοικίες όπου δεν υπάρχει διαχειριστής, οι ένοικοι πρέπει να ορίσουν έναν εκπρόσωπο, ο οποίος θα δημιουργήσει το προφίλ της πολυκατοικίας και θα δηλώσει τα στοιχεία των διαμερισμάτων.
Αν δεν υπάρχει κοινόχρηστη παροχή ρεύματος, χρησιμοποιείται η παροχή του εκπροσώπου, ώστε να ολοκληρωθεί η αίτηση.
Διαμερίσματα με δικό τους καυστήρα
Σε περιπτώσεις αυτόνομης θέρμανσης, κάθε ιδιοκτήτης ή ενοικιαστής κάνει ξεχωριστή αίτηση ως “μονοκατοικία” και υποβάλλει τα δικά του παραστατικά αγοράς πετρελαίου ή καυσίμου.
Οι βασικές οδηγίες της ΑΑΔΕ
Ο διαχειριστής δηλώνει τα χιλιοστά συμμετοχής των διαμερισμάτων στη θέρμανση (σύνολο 1.000) έως τις 5 Δεκεμβρίου 2025.
Στο myΘέρμανση καταχωρίζονται ΑΦΜ διαχειριστή ή εταιρείας, αριθμός κοινόχρηστης παροχής, στοιχεία ενοίκων και διαμερισμάτων.
Στα παραστατικά αγοράς καυσίμου πρέπει να αναγράφονται τα ίδια ΑΦΜ και στοιχεία παροχής που δηλώθηκαν στην πλατφόρμα.
Αν υπάρχει ΑΦΜ πολυκατοικίας, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τις αγορές, αλλά η αίτηση κάθε ενοίκου θα εμφανίζει τον ΑΦΜ του διαχειριστή.
Σε περίπτωση αλλαγής διαχειριστή, δημιουργείται νέο προφίλ και πρέπει να υποβληθούν ξανά οι αιτήσεις.
Η πληρωμή ενεργοποιείται μόλις υποβληθεί τουλάχιστον μία αίτηση δικαιούχου.
Προσοχή στις προθεσμίες
Η επιτυχής καταβολή του επιδόματος εξαρτάται από την έγκαιρη καταχώριση όλων των στοιχείων και τη συνεννόηση μεταξύ των ενοίκων.
Οποιαδήποτε καθυστέρηση ή λάθος στη διαδικασία μπορεί να καθυστερήσει ή να μπλοκάρει την πληρωμή της ενίσχυσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.