Πρόστιμο 200 ευρώ για χιλιάδες οδηγούς –Ποια κάρτα πρέπει να βάλουν στο αυτοκίνητο
Ένα πρόστιμο 200 ευρώ απειλεί χιλιάδες οδηγούς στη χώρα μας, οι οποίοι αμελούν να εκδώσουν την απαραίτητη από τον νόμο κάρτα που πιστοποιεί ότι το όχημά τους δεν ρυπαίνει.
Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας προβλέπει ότι κάθε οδηγός οφείλει να έχει στο αυτοκίνητό του μια σειρά από έγγραφα που πιστοποιούν τη νόμιμη χρήση του στον δρόμο.
Πέρα από τα κλασικά έγγραφα, όπως η άδεια οδήγησης και η άδεια κυκλοφορίας, οι οδηγοί πρέπει να μεριμνούν ανά τακτά χρονικά διαστήματα και για τον έλεγχο και την έκδοση συμπληρωματικών πιστοποιητικών. Εκτός από τον περιοδικό τεχνικό έλεγχο που πραγματοποιείται κάθε δύο χρόνια στα ΚΤΕΟ, υπάρχει και μία ακόμη υποχρέωση, η οποία ανανεώνεται ετησίως: η έκδοση της Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων (Κ.Ε.Κ.).
Πιο αναλυτικά, η νομοθεσία ορίζει ότι κάθε οδηγός οφείλει να έχει μαζί του όχι μόνο την άδεια οδήγησης, την άδεια κυκλοφορίας, το αποδεικτικό ασφάλισης και την πληρωμή των τελών, αλλά και την Κ.Ε.Κ., η οποία αποτυπώνει τις εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα (CO) και υδρογονανθράκων (HC) που απελευθερώνει ο κινητήρας.
Η έκδοση της Κ.Ε.Κ. γίνεται σε συνεργεία ή ΚΤΕΟ μέσω καυσανάλυσης σε διαφορετικά στάδια λειτουργίας του κινητήρα. Σήμερα, οι παραδοσιακές έντυπες κάρτες αντικαθίστανται από μηχανογραφημένες βεβαιώσεις που εκδίδονται αυτόματα από δημόσια και ιδιωτικά ΚΤΕΟ, αλλά και από εξουσιοδοτημένα συνεργεία.
Για καινούργια οχήματα (Ι.Χ. και Φ.Ι.Χ. έως 3,5 τόνους) αγορασμένα στην Ελλάδα εκδίδεται τον 1ο χρόνο από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας τους. Στην συνέχεια ανανεώνεται υποχρεωτικά κάθε χρόνο μέχρι τον 4ο, όπου υποχρεούνται να περάσουν Αρχικό Τεχνικό Έλεγχο, με την Κ.Ε.Κ. να ενσωματώνεται στο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου και να έχει ισχύ 1 χρόνο.
Πιο αναλυτικά, η νομοθεσία ορίζει ότι κάθε οδηγός οφείλει να έχει μαζί του όχι μόνο την άδεια οδήγησης, την άδεια κυκλοφορίας, το αποδεικτικό ασφάλισης και την πληρωμή των τελών, αλλά και την Κ.Ε.Κ., η οποία αποτυπώνει τις εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα (CO) και υδρογονανθράκων (HC) που απελευθερώνει ο κινητήρας.
Η έκδοση της Κ.Ε.Κ. γίνεται σε συνεργεία ή ΚΤΕΟ μέσω καυσανάλυσης σε διαφορετικά στάδια λειτουργίας του κινητήρα. Σήμερα, οι παραδοσιακές έντυπες κάρτες αντικαθίστανται από μηχανογραφημένες βεβαιώσεις που εκδίδονται αυτόματα από δημόσια και ιδιωτικά ΚΤΕΟ, αλλά και από εξουσιοδοτημένα συνεργεία.
Για καινούργια οχήματα (Ι.Χ. και Φ.Ι.Χ. έως 3,5 τόνους) αγορασμένα στην Ελλάδα εκδίδεται τον 1ο χρόνο από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας τους. Στην συνέχεια ανανεώνεται υποχρεωτικά κάθε χρόνο μέχρι τον 4ο, όπου υποχρεούνται να περάσουν Αρχικό Τεχνικό Έλεγχο, με την Κ.Ε.Κ. να ενσωματώνεται στο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου και να έχει ισχύ 1 χρόνο.
Επιπλέον, το ίδιο άρθρο ορίζει ότι οι παραβάτες της υποχρέωσης περί έκδοσης Κ.Ε.Κ. τιμωρούνται και με τις κυρώσεις που προβλέπονται στο άρθρο 4 του π.δ. 363/1995 (Α’ 193).
.jpg)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.