ΑΣΥ : Η απάντηση Υπουργού για το οικόπεδο των 2,5 εκατ. ευρώ αποτελεί μνημείο συγκάλυψης που δίδεται την "κατάλληλη" στιγμή !


 ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ (ΑΣΥ) ΠΓΝΙ-ΓΝ Χ/ΚΩΣΤΑ




Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΟΙΚΟΠΕΔΟ ΤΩΝ 2,5 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ, ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΝΗΜΕΙΟ ΣΥΓΚΑΛΥΨΗΣ & ΔΙΝΕΤΑΙ ΤΗΝ «ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ» ΣΤΙΓΜΗ


Η απάντηση του Υπουργού Εμπορίας της Υγείας για την μεθόδευση αγοράς του αχρείαστου και ακατάλληλου οικοπέδου των 2,5 εκατ. ευρώ σε κοινοβουλευτική ερώτηση, δίνεται  τις ημέρες που αναμένεται η ανακοίνωση της επιλογής νέων διοικητών των νοσοκομείων της 6ης ΥΠΕ, από το Υπουργείο.


Ο Υπουργός για να συγκαλύψει ευθύνες αλλά και την ουσία της υπόθεσης, αποφεύγει τα πιο σημαντικά σημεία-στοιχεία της υπόθεσης :


1ον Το γεγονός ότι στο έγγραφο του Υπουργείου- ΚΕΣΥΠΕ φωτογραφίζεται η περιοχή Βουνοπλαγιά Καρδαμίτσια ως ιδανική και «κατά σύμπτωση» το μοναδικό οικόπεδο του διαγωνισμού, βρέθηκε στην συγκεκριμένη περιοχή.


2ον Το γεγονός ότι δεν προβλέφθηκε να αναζητηθεί δωρεάν παραχώρηση οικοπέδου από Δήμους, Υπουργεία και η αξιοποίηση ή η ανταλλαγή των πολλών αναξιοποίητων οικοπέδων-κληροδοτημάτων του ΓΝ  Χ/κώστα του.


3ον Το γεγονός ότι δεν έχει εξαντληθεί ο συντελεστής δόμησης του οικοπέδου στο οποίο στεγάζεται το Γ.Ν.Ι. «Γ.ΧΑΤΖΗΚΩΣΤΑ», όπως υποστηρίζει ο Υπουργός στην απάντησή του. Το ΓΝ Χκώστα έχει την δυνατότητα κάλυψης-δόμησης 36.000τμ και έχει καλύψει τα 25.000 τμ. Ακόμη όμως και εάν υπήρχε εξάντληση,  με μια διοικητική ή νομοθετική αλλαγή του συντελεστή δόμησης του ΓΝ Χ/κώστα, ακριβώς όπως έγινε για την ανέγερση του ΤΕΠ ΠΓΝΙ, δεν θα χρειαζόταν αγορά οικοπέδου. Τα 2,5 εκατ. θα περίσσευαν για την πυροπροστασία του ΓΝ Χ/κώστα σύμφωνα με την κοστολογημένη έκθεση της Π.Υ του 2023., που ανέδειξε η ΑΣΥ.


4ον Το γεγονός ότι, η διακήρυξη του διαγωνισμού, βασίστηκε σε Προεδρικό Διάταγμα του 1979 δηλ ο διαγωνισμός επιλέχθηκε να είναι ΜΗ ηλεκτρονικός (απουσία ηλεκτρονικού ελέγχου-διασταύρωσης).


5ον Το γεγονός ότι οι 2 επιτροπές αξιολόγησης του διαγωνισμού, δηλ. του ΓΝ Χ-κώστα και της 6ης ΥΠΕ έκριναν πλήρως ακατάλληλο το οικόπεδο, για το οποίο συνεχίζει να επιμένει το Υπουργείο και ο απερχόμενος Διοικητής του ΓΝ Χ-κώστα, οπότε και ελέγχεται από την Εισαγγελία Ιωαννίνων .


6ον  Το γεγονός ότι, το τελικό απορριπτικό πόρισμα των 2 επιτροπών αξιολόγησης για το οικόπεδο, δεν γνωστοποιήθηκε και δεν πέρασε από την κρίση του ΔΣ του ΓΝ Χ/κώστα για να αποφανθεί επί αυτού, όπως όριζε η Διακήρυξη. Αντιθέτως στάλθηκε από τον Διοικητή πρώτα και προνομιακά!!! στην υποψήφια Εταιρία που πουλάει το οικόπεδο. Η ένσταση της Εταιρίας έγινε δεκτή από τα 3 μέλη του ΔΣ δεκτή με συνοπτικές διαδικασίες !!!, χωρίς καμία εξέταση και με αποκλεισμό των μελών της Επιτροπής και της Νομικής συμβούλου του ΓΝ Χκώστα από την συνεδρίαση του ΔΣ που έκρινε τελικά ……κατάλληλο το συγκεκριμένο οικόπεδο.


7ον Το γεγονός ότι ο «ανεξάρτητος» οικονομικός εκτιμητής της τελικής αξίας αγοράς του οικοπέδου που επικαλείται ο Υπουργός στην απάντησή του, κατά παράβαση των όρων της Διακήρυξης του διαγωνισμού δεν συνεργάστηκε ποτέ με την επιτροπή εκτιμητών της 6ης ΥΠΕ για να δώσει την τελική του εκτίμηση. Επιλέχθηκε μόνο από τον Διοικητή και όχι από το ΔΣ του ΓΝ Χκώστα και εκτίμησε την αξία αγοράς μόνος του, κατά παράβαση των όρων της  διακήρυξης του διαγωνισμού (σελ. 19-20). Γιατί άραγε?


8ον Τις ενυπόγραφες καταγγελίες των μελών τις Επιτροπής Αξιολόγησης του διαγωνισμού-υπαλλήλων του ΓΝ Χ/κώστα και την παρέμβαση της Νομικής Συμβούλου του Νοσοκομείου, για να σταματήσουν οι πιέσεις που άσκησε ο Διοικητής για άνοιγμα της οικονομικής προσφοράς της μοναδικής υποψήφιας Εταιρίας, κατά παράβαση της νομικής του υποχρέωσης για «πάγωμα» κάθε διαδικασίας συνέχισης του Διαγωνισμού, μετά την έναρξη εισαγγελικής διερεύνησης.


Το Υπουργείο Υγείας ανέλαβε να σχεδιάσει την αγορά ενός οικόπεδο από επιχειρηματίες που ήθελαν να το ξεφορτωθούν κερδοφόρα και η απερχόμενη  Διοίκηση του ΓΝ Χκώστα έσπευσε να το υλοποιήσει με κάθε τρόπο.


Μόνο έτσι και η γίνεται κατανοητό γιατί  το Υπουργείο Υγείας και η απερχόμενη Διοίκηση του ΓΝ Χ/κώστα πίεσαν για την αγορά οικοπέδου ύψους 2.500.000 ευρώ για τη δημιουργία ενός Παιδιατρικού Κέντρου Αποκατάστασης το οποίο δεν έχει καν ιδρυθεί νομικά, δεν διαθέτει οργανισμό, ούτε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση ή σχέδιο λειτουργίας. Δηλαδή, «αγορά γης, για ένα φάντασμα».


Μόνο έτσι γίνεται κατανοητό το ότι η αντικειμενική αξία του εν λόγω ακινήτου εκτιμάται σε 175.000 ευρώ, ενώ η δημόσια δαπάνη που προβλέπεται φτάνει τα 2.500.000 ευρώ. Μιλάμε για μια διαφορά σχεδόν δεκαπλάσια.


Μόνο έτσι γίνεται κατανοητός ο λόγος για τον οποίο ο Υπουργός Υγείας επέκτεινε τον χρόνο ολοκλήρωσης του διαγωνισμού έως 31-12-2025, με απόφασή του στις 28-03-2024 (επισυνάπτεται),  όταν το θέμα είχε ήδη λάβει πανελλαδικές διαστάσεις και ήταν σε εισαγγελική διερεύνηση.


          «Το ένα χέρι νίβει τ΄άλλο και τα δυο το πρόσωπο», που στην προκειμένη περίπτωση είναι η πολιτική προώθηση ενός χυδαίου, προκλητικά εμπορευματοποιημένου ΝΕΟΥ ΕΣΥ που κάνει κάθε είδους μπίζνες, ακόμη και την αγορά ακατάλληλης γης για δομές-Υγείας φαντάσματα, προς εξυπηρέτηση πωλητών-επιχειρηματιών, σε βάρος των πολλών ανικανοποίητων αναγκών Υγείας του λαού, που τριπλοπληρώνει για υπηρεσίες που τελικά ΔΕΝ λαμβάνει.

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ (ΑΣΥ) ΠΓΝΙ-ΓΝ Χ/ΚΩΣΤΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]