Αυτοκινητόδρομος Ε65: ξεπέρασε το 72% η πρόοδος στο βόρειο τμήμα – Δείτε εντυπωσιακές εικόνες από τα έργα
Πάνω από 70%, συγκεκριμένα στο 72,7% είναι πλέον η πρόοδος στο βόρειο τμήμα του Ε65 Καλαμπάκα-Εγνατία. Το έργο το οποίο μπαίνει πλέον σε αντίστροφη μέτρηση για την παράδοση του το πρώτο εξάμηνο του 2026 είναι σημαντικά προχωρημένο και σε αυτό βοηθά και η καλοκαιρία των τελευταίων εβδομάδων.
Η κατασκευή του τμήματος από την Καλαμπάκα και βόρεια αν και δεν έχει σημαντικά τεχνικά έργα (δηλαδή κυρίως σήραγγες ή γέφυρες) ωστόσο είναι ανάμεσα σε μεγάλους ορεινούς όγκους με αποτέλεσμα πολλές φορές η εργασία τους χειμερινούς μήνες να αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση.
Πιο προχωρημένα είναι τα έργα που απαιτούν χρόνο για να ολοκληρωθούν και βάση για την μελλοντική λειτουργία του αυτοκινητόδρομου, με τις σήραγγες και τις γέφυρες να είναι πρακτικά ολοκληρωμένες.
Πιο προχωρημένο κατασκευαστικά είναι το τμήμα από την Καλαμπάκα μέχρι τα όρια Θεσσαλίας-Δυτικής Μακεδονίας ενώ σε όλα τα τμήματα η δραστηριότητα είναι πλέον ορατή. Οι οδοστρωσίες και οι ασφαλτοστρώσεις προχωρούν επίσης με ικανοποιητικούς ρυθμούς στα περισσότερα πλέον τμήματα του δρόμου.
Αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα φαίνεται πως κλειδώνει για την επόμενη Άνοιξη, ωστόσο μένει να δούμε πως θα κλειδώσει.
Για την κατασκευή του βόρειου τμήματος λειτουργούν (δύο) 2 κεντρικές και (δύο) 2 υποστηρικτές εγκαταστάσεις με 780 άτομα προσωπικό και 440 μηχανήματα έργου και φορτηγά.
Η γενική κατασκευαστική πρόοδος του βόρειου τμήματος, βρίσκεται στο 72,77% (στοιχεία Μαρτίου 2025) . Πιο αναλυτικά:
Συνολική πρόοδος κατασκευής 72,77%.
Σήραγγες: 98,47%
Γέφυρες: 95,87%
Ασφαλτικά: 44,87%
Χωματουργικά: 85,33%
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Βόρειου Τμήματος
Συνολικό μήκος: 70,5 χλμ.
2 Δίδυμες Σήραγγες (στο 176ο χλμ) και μία σήραγγα μονού κλάδου (στο 137ο χλμ)
2 Τεχνικά Cut & Cover (στο 137ο χλμ. και 138ο χλμ)
23 Γέφυρες
14 Άνω & 40 Κάτω Διαβάσεις
3 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
89 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
6 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου-Καρπερού και Εγνατίας)
2 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο – Καρπερό)
1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων και 2 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων
2 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Τρικάλων, Αγιόφυλλου – Καρπερού)
1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 1 Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων
Σήμερα το έργο του βόρειου τμήματος του Ε65 είναι το σημαντικότερο οδικό έργο για τις περιοχές της Θεσσαλίας, της Δυτικής Μακεδονίας και της Ηπείρου καθώς συμπληρώνει το παζλ του δικτύου αυτοκινητόδρομων. Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα έργα υποδομής του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών μαζί με το Πάτρα-Πύργος, το flyover και τον ΒΟΑΚ.
Ένα μεγάλο έργο
Ο αυτοκινητόδρομος Ε65, που κατασκευάζεται από την ΤΕΡΝΑ, έχει μήκος 182,1 χλμ. και είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού 1,4 δις ευρώ περίπου. Διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου δύο (2) λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης και κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη συνδέοντας την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα.
πηγή ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.