LIVE/ΤΕΛΕΤΗ ΕΝΑΡΞΗΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ

Το ΚΕΔΑΣΥ Ιωαννίνων στη Bruges

 


Ολοκληρώθηκε στις αρχές Μαΐου η δεύτερη εκπαιδευτική μετακίνηση μελών του ΚΕΔΑΣΥ Ιωαννίνων στο πλαίσιο έργου ERASMUS+ με φορέα υλοποίησης την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ηπείρου και τίτλο «Η διαφορετικότητα και η συμπερίληψη στα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα: προωθώντας αποτελεσματικές πρακτικές (2022-1-EL01-KA122-SCH-000073761)”.

   Η 8μελής αποστολή του ΚΕΔΑΣΥ Ιωαννίνων αποτελούμενη από ψυχολόγους, εκπαιδευτικούς και κοινωνικούς λειτουργούς μετέβη στην πόλη Bruges και παρακολούθησε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Καινοτομία στην Εκπαίδευση: Ένταξη, Αυτονομία και Ευελιξία».

Η αποστολή είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει διαλέξεις από Στελέχη Εκπαίδευσης της Φλαμανδικής Περιφέρειας του Βελγίου και να επισκεφθεί σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Μοιραστήκαμε εμπειρίες, ιδέες και εκπαιδευτικές πρακτικές σχετικά με τη συμπερίληψη, την ενσωμάτωση, τη διαφοροποιημένη διδασκαλία, την οργάνωση και διοίκηση των σχολικών μονάδων. 
  Οι επιμορφωτικές συναντήσεις έλαβαν χώρα στο Campus Vives του Πανεπιστημίου Εφαρμοσμένων Επιστημών της Bruges. Κατά την πρώτη ημέρα ήρθαμε σε επαφή με το φλαμανδικό εκπαιδευτικό σύστημα, το οποίο διέπεται από τις αρχές της καινοτομίας, της αυτονομίας και της ευελιξίας. Μία από τις βασικές φιλοσοφίες του αφορά στις έννοιες του ακρωνυμίου VUCA, δηλαδή τη μεταβλητότητα, την αβεβαιότητα, την πολυπλοκότητα και την ασάφεια των καταστάσεων με τις οποίες έρχονται αντιμέτωποι καθημερινά οι εκπαιδευτικοί, σε μια κοινωνία που συνεχώς μεταβάλλεται.








Τη δεύτερη ημέρα ενημερωθήκαμε σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας και διοίκησης των σχολικών μονάδων, το διαμοιρασμό των ευθυνών των μελών ενός σχολικού δικτύου, αλλά και των πλεονεκτημάτων-μειονεκτημάτων που απορρέουν από το συγκεκριμένο μοντέλο διοίκησης. Στο πλαίσιο της «διαμοιραζόμενης ηγεσίας» τα μέλη μοιράζονται κοινούς στόχους, διαφορετικές ιδέες και προοπτικές, ευθύνες, έρχονται σε σύγκρουση και γίνονται αποδέκτες των θετικών ή αρνητικών αποτελεσμάτων της συγκεκριμένης πρακτικής
Την τρίτη ημέρα επισκεφτήκαμε τις Βρυξέλλες και περιηγηθήκαμε το ιστορικό κέντρο της. Γνωστή και ως «διασταύρωση της Ευρώπης», η πόλη των Βρυξελλών διακρίνεται από μια σύνθετη ταυτότητα. Φιλόξενη, γεμάτη ζωή, πόλη συναρπαστική, πολύχρωμη, συμπεριληπτική, με διαπολιτισμικό υπόβαθρο. Φιλότεχνη, πόλη των φεστιβάλ, των κόμικς και των καλών τεχνών. Στο ιστορικό κέντρο, κτήρια μπαρόκ και αναγεννησιακά, μουσεία, συλλογές τέχνης, εντυπωσιακές εκκλησίες και κτίρια Art Nouveau, αλλά και καταπράσινοι πνεύμονες  ξεφυτρώνουν από παντού. 






Το VTI Brugge Campus (αντίστοιχο ΕΠΑΛ) που επισκεφθήκαμε την τέταρτη ημέρα του προγράμματος, μας εξέπληξε για την οργάνωση και τη λειτουργία του, την κτιριακή του υποδομή, τον υλικοτεχνικό εξοπλισμό, καθώς και την ευρεία χρήση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Το συγκεκριμένο σχολείο δέχεται μαθητές, τόσο από το Βέλγιο όσο και από τη γειτονική Ολλανδία. Αποτελεί ένα από τα πιο σύγχρονα τεχνικά - επαγγελματικά σχολεία, έχει ιδρυθεί την τελευταία πενταετία, και προσφέρει στους μαθητές άμεση επαγγελματική αποκατάσταση με το πέρας των σπουδών τους. Δίνει επιπλέον τη δυνατότητα διαμονής σε μαθητές απομακρυσμένων περιοχών, σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους εντός του σχολικού κτιρίου και με εξειδικευμένο προσωπικό. Στη συνέχεια, ακολούθησε επιμόρφωση σχετικά με τη Διαφοροποιημένη Διδασκαλία. Σε ομάδες εργασίας κληθήκαμε εμπράκτως να ερμηνεύσουμε και να αναγνωρίσουμε τη διαφορετικότητα στην προσωπικότητα, στον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε και μαθαίνουμε, στον τρόπο που επεξεργαζόμαστε τη νέα γνώση.
Την τελευταία ημέρα επισκεφτήκαμε το διαπολιτισμικό σχολείο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Het kleurenpalet), το οποίο φιλοξενεί μαθητές ηλικίας 3 έως 12 ετών. Ενημερωθήκαμε σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας της και περιηγηθήκαμε το κτιριακό συγκρότημα. Παρακολουθήσουμε δράσεις του σχολείου ανά τάξη, ήρθαμε σε επαφή με εκπαιδευτικά εργαλεία που χρησιμοποιούν, αποκτήσαμε μια σαφέστερη εικόνα της Φλαμανδικής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Στα πλαίσιο της ανατροφοδότησης, αξιολογήσαμε το πρόγραμμα τόσο ατομικά όσο και ομαδικά. Επισημάναμε εκπαιδευτικές προσεγγίσεις που γνωρίσαμε εκεί, ιδέες που θα θέλαμε να μεταφέρουμε και να μοιραστούμε με τους συναδέλφους μας στην Ελλάδα, πρακτικές που μας ενέπνευσαν και θα μπορούσαν να βρουν εφαρμογή στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

 
Τέλος, αναγνωρίσαμε τα οφέλη και τις ευκαιρίες που προσφέρει στους μαθητές ένα σύστημα ευέλικτο και αυτόνομο, ενώ παράλληλα ήρθαμε αντιμέτωποι με τις αδυναμίες του. Η επαφή με το φλαμανδικό εκπαιδευτικό σύστημα, μας έδωσε τη δυνατότητα να συνειδητοποιήσουμε πως οι στόχοι, οι ανησυχίες, οι προβληματισμοί σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο εκπαιδευτικό περιβάλλον είναι κοινοί σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Η ομάδα των συμμετεχόντων από την επιμόρφωση στην Bruges
Καραθανάσης Αχιλλέας, ΠΕ03 ΕΑΕ
Λαγού Δήμητρα, ΠΕ23
Λιόντος Κωνσταντίνος, ΠΕ30
Μπασίνα Βάσω, ΠΕ70
Μπίκα Χαρά, ΠΕ30
Νάκου Βασιλική, ΠΕ70
Ντούση Ευθυμία, ΠΕ23
Τσιούλη Κασσιανή, ΠΕ70

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]