ΟΙΕΛΕ: Οι θέσεις που (δεν) απέστειλε η ΝΔ για την ιδιωτική εκπαίδευση…



Η σημερινή ανακοίνωση θα περιείχε τις θέσεις της ΝΔ για την ιδιωτική εκπαίδευση, εάν η κυβερνητική παράταξη είχε το θάρρος (και έδειχνε τον προσήκοντα σεβασμό στο δημόσιο διάλογο) να τις αποστείλει…

Πριν από 1,5 μήνα περίπου, η ΟΙΕΛΕ απευθύνθηκε (όπως πράττει από το 2012 κι έπειτα πριν από κάθε εκλογική αναμέτρηση) στα πολιτικά κόμματα, ζητώντας τις θέσεις τους για το χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης βάσει ενός ερωτηματολογίου που αποστείλαμε. Η πρωτοβουλία μας αυτή έχει ως στόχο οι χιλιάδες συνάδελφοί μας να έχουν τη δυνατότητα να κρίνουν και να συγκρίνουν θέσεις και προτάσεις μέσα από αυτό τον έμμεσο διάλογο. Ταυτόχρονα ζητήσαμε συνάντηση από τα κόμματα για να εξειδικεύσουν τη θέσεις τους και να απευθυνθούν πιο άμεσα στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς.

ΜέΡΑ25, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ και ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση και απέστειλαν τις θέσεις τους για την ιδιωτική εκπαίδευση. Μάλιστα πραγματοποιήθηκε συνάντηση με το ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ, ενώ εκκρεμεί ανάλογη συνάντηση με το ΚΚΕ την ερχόμενη εβδομάδα.

Δυστυχώς, η Νέα Δημοκρατία, σε αντίθεση με το 2019 όπου πραγματοποιήθηκε μια ενδιαφέρουσα προεκλογική συνάντηση, αρνήθηκε να στείλει τις θέσεις της παρά τις προσπάθειές μας να επικοινωνήσουμε τόσο με τον Τομέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του κόμματος (που μάλλον είναι ανενεργός) όσο και με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ στην οποία απευθυνθήκαμε. Βέβαια, η Υπουργός Παιδείας κ. Ν. Κεραμέως πρόθυμα παραβρέθηκε στην (εν είδει προεκλογικής συγκέντρωσης) Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου των ιδιοκτητών των ιδιωτικών σχολείων, εάν όμως υπήρχε στοιχειώδης σεβασμός στον θεσμικό διάλογο, θα έπρεπε να πράξει το ίδιο και με τους εκπροσώπους των εργαζόμενων, έστω με την γραπτή απάντηση στο ερωτηματολόγιό μας. Να υπενθυμίσουμε στο (φερόμενο ως) φιλευρωπαϊκό κόμμα της ΝΔ ότι στις χώρες της Ευρώπης τα εργατικά συνδικάτα θεωρούνται ισότιμος συνομιλητής στον τριμερή διάλογο και ότι όλες οι κυβερνήσεις (πλην ειδικών περιπτώσεων, όπως η Ουγγαρία) συνομιλούν μαζί τους, ακόμη κι αν υπάρχουν σφοδρές διαφωνίες. Άλλωστε, ο διάλογος και η δημοκρατία εμπλουτίζονται από τη διαφορετικότητα. Όμως, η εμπειρία όλων των συνδικάτων από την κυβερνητική τετραετία ως προς αυτό είναι πικρή. Κανένας ουσιαστικός διάλογος δεν υπήρξε με την εκπαιδευτική κοινότητα, παρά μόνο με τον επιχειρηματικό κόσμο και τα «ελεγχόμενα» ΜΜΕ.

Ο δικός μας μικρός απολογισμός του κυβερνητικού έργου στην Παιδεία…

Μιας που η ΝΔ διακατέχεται είτε από περιφρόνηση για τους εργαζόμενους είτε από «ενοχικά» σύνδρομα για την πολιτική που εφάρμοσε (ή και από τα δύο…), είμαστε υποχρεωμένοι, αφού δεν έχουμε τις θέσεις του κόμματος, να κάνουμε έναν σύντομο απολογισμό του έργου της ΝΔ στην ιδιωτική (κι όχι μόνο) εκπαίδευση. Αλλά και μια μικρή αναφορά του τι μέλλει γενέσθαι.

Ιδιωτική εκπαίδευση:

- Καταργείται επί της ουσίας η δυνατότητα ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων. Αυτό καθιστά πάρα πολύ δύσκολη τη δυνατότητα σύναψης συλλογικής σύμβασης για τους εκπαιδευτικούς σε Φροντιστήρια, Κέντρα Ξένων Γλωσσών και ιδιωτικά ΙΕΚ, με αποτέλεσμα να παραμένουν το χειρότερα αμειβόμενο επιστημονικό προσωπικό στην Ε.Ε. με άθλιες συνθήκες εργασίας (ορισμένου χρόνου συμβάσεις, αδήλωτη και υποδηλωμένη εργασία, εκτεταμένη παραβίαση εργατικής και ασφαλιστικής νομοθεσίας).

- Ψηφίζεται ο καταστροφικός νόμος 4713/2020 (γνωστός κι ως νόμος Κεραμέως) για τα ιδιωτικά σχολεία, με κυριότερες προβλέψεις:

1. Την καθιέρωση ελεύθερων, αναιτιολόγητων απολύσεων

2. Την θέσπιση της δήθεν εθελοντικής παραίτησης από μέρος του ωραρίου, ώστε με την απειλή της απόλυσης να χάνουν ώρες οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί για να προσλαμβάνονται «άνθρωποι» του ιδιοκτήτη ή να απολύονται οι «στοχευμένοι» εκπαιδευτικοί με μικρότερη αποζημίωση.

3. Οι συμβάσεις εργασίας μετατρέπονται όλες αυτομάτως σε αορίστου χρόνου. Η «προστασία» που υποσχέθηκε η κ. Κεραμέως μεταφράζεται πλέον σε απόλυση από την πρώτη ημέρα διορισμού, σε κάθε στιγμή του σχολικού έτους.

4. Καταργείται πλήρως η αυτονομία του Συλλόγου Διδασκόντων με την καθιέρωση παρουσίας του εργοδότη στις συνεδριάσεις

5. Αποχαρακτηρίζονται οι ώρες των απογευματινών δράσεων από «εκπαιδευτικές» (όπως ίσχυε με τους νόμους Φίλη-Γαβρόγλου), με αποτέλεσμα να μειώνονται περίπου κατά 60-70% οι απολαβές των εκπαιδευτικών που τις παρέχουν (εάν, φυσικά, πληρώνονται). 

6. Νομιμοποιείται η βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας σε περίπτωση μείωσης ωρών λόγω κατάργησης τάξης/τμήματος ή κατάργησης διδακτικών αντικειμένων 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]