Επιτροπή Κατοίκων Κενάν Μεσαρέ:3 προτάσεις για τον Δακτύλιο Ιωαννίνων

 


Το έργο "ολοκλήρωσης του οδικού δακτυλίου Ιωαννίνων", όπως σχεδιάστηκε, μόνο δεινά μπορεί να προσφέρει στην πόλη.

Καμία αντίρρηση, οι υφιστάμενοι δρόμοι του σχεδίου πόλης χρήζουν διαπλάτυνσης και βελτίωσης.  Αλλά ως εδώ! 

Τί θα προσφέρει στο κυκλοφοριακό γίγνεσθαι του λεκανοπεδίου η τερατώδης διάνοιξη με πλήθος λωρίδων κυκλοφορίας του τμήματος από το Πανηπειρωτικό ως τις υπάρχουσες οδούς, εκτός από την καταστροφή του Τσαμαρά που στέκει επί αιώνες φύλακας-άγγελος κατά των πλημμυρών;  Τα μόνα οχήματα που θα το χρησιμοποιήσουν από ανάγκη θα είναι κάποια λίγα από αυτά που σήμερα ακολουθούν την οδό Ιωαννίνων της Ανατολής (1+1 λ.κ.) με επακόλουθο η θηριώδης κατασκευή να καταντήσει μια ακόμη θανάσιμη, άτυπη πίστα ταχύτητας.


Οι ανά τον πολιτισμένο κόσμο πόλεις εφαρμόζουν λύσεις για να εξοβελίσουν τις εθνικές οδούς εκτός αστικού ιστού. Εμείς θα φέρουμε την αιματοβαμμένη Περιφερειακή Ε.Ο. να στροβιλίζει μέσα στην πόλη;


Η Επιτροπή Κατοίκων Κενάν Μεσαρέ, ο Σύλλογος Προστασίας Περιβάλλοντος, και αρκετοί συμπολίτες προσφύγαμε παντού, από το 2018, και ζητήσαμε να γίνει πραγματική και συνολική Μελέτη Σκοπιμότητας και Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για όλα τα έργα του Δακτυλίου σύμφωνα με τις αποφάσεις του Υπουργείου Περιβάλλοντος, του ΣΤΕ, του Συνηγόρου του Πολίτη, του ΕΚΒΥ, της κοινής λογικής και των νόμων του κράτους και της ΕΕ. Μετά την δικαίωσή μας από τον Υπουργό και το ΣΤΕ, εισπράξαμε ύβρεις, συκοφαντίες, απειλές. Τα τηλέφωνα και τα ραβασάκια πυρπόλησαν την δικαίωση. Έφτασαν μέχρι το Υπουργικό Συμβούλιο και την Ε. Επιτροπή. 


Η Αίτηση Ακύρωσης της Επιτροπής μας και 7 συμπολιτών στο ΣΤΕ συζητήθηκε στις 23-11-2022  και περιμένουμε την νέα απόφασή του. Οι δικηγόροι του Δήμου και η δικηγόρος της Περιφέρειας δεν αντέκρουσαν ούτε κατ ελάχιστον τα ουσιαστικά επιχειρήματά μας. Απλώς, προσπάθησαν και προσπαθούν να μας αδειάσουν ως, τάχα, μη έχοντες έννομο συμφέρον. Οι 8 αναβολές της συζήτησης δεν είναι ο καλύτερος οιωνός για την αναμενόμενη απόφαση. Ωστόσο, ελπίζουμε. Η επικείμενη καταστροφή δεν είναι θεομηνία αναπόφευκτη, είναι λάθος απόφαση που μπορεί να αλλάξει στις συνεδριάσεις σας.


Πονάμε το σπίτι μας, την γειτονιά μας, την πόλη μας, την περιφέρειά μας. Κάναμε ό,τι ήταν δυνατό. 


Είναι ελπιδοφόρο που με αφορμή το βούλιαγμα των συνεργείων στον Τσαμαρά, στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο κάποιοι επικεφαλής παρατάξεων εξέφρασαν σκεπτικισμό ή και αντίθεση για την επιβλαβή κατασκευή (βλ. συνημμένο).


 


Τώρα, που όλα πλέον είναι φανερά, καλούμε τους Δημοτικούς και τους Περιφερειακούς Συμβούλους να αφουγκραστούν τις συζητήσεις στις παρέες και να αποφασίσουν με γενναιότητα.


Η ταπεινότητά μας προτείνει:


1. Ολοκλήρωση του δακτυλίου με την κατασκευή του τμήματος από το Πανηπειρωτικό έως το υπάρχον πρωτεύον  οδικό δίκτυο με οδό 1+1 λ.κ. που θα σεβαστεί την επιβίωση του Τσαμαρά και θα διέλθει υπεράνω αυτού με χρήση πασσαλοσανίδων.

2 Συνολική, πραγματική ΜΠΕ για τις υφιστάμενες και τις νέες οδούς του δακτυλίου με σεβασμό στον αστικό ιστό. και ό,τι αυτός πρεσβεύει.

3. Να γίνουν άμεσα οι εκ του νόμου και της οικτρής εμπειρίας μας υπαγορευόμενες παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στις υπάρχουσες οδούς του δακτυλίου και του λεκανοπεδίου.



Η Επιτροπή Κατοίκων Κενάν Μεσαρέ


Γύρω γύρω όλοι… από το μεγάλο δακτύλιο

Στις ενέργειες που όφειλε να κάνει εξ αρχής η δημοτική αρχή Ελισάφ για τις ζητούμενες αλλαγές στη μελέτη του υπό κατασκευή μεγάλου δακτυλίου, προχωρά εκ των υστέρων η διοίκηση του Δήμου Ιωαννιτών, αφού πρώτα προσπάθησε ανεπιτυχώς να χειριστεί επικοινωνιακά την εμπλοκή που προέκυψε από τις συμπληρωματικές γεωλογικές μελέτες.

Πριν από ένα μήνα, η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Ιωαννιτών με εισήγηση του αντιδημάρχου υποδομών και αφού ήρθε στην Οικονομική Επιτροπή το θέμα εντελώς απροετοίμαστα, αποφάσισε να στείλει πίσω στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου, τη μελέτη του έργου και το “αγκάθι” των πρόσθετων εργασιών για λόγους στατικότητας, στον υγρότοπο Τσαμαρά. Ενώ λίγες ώρες νωρίτερα, ο αντιδήμαρχος υποδομών εμφάνιζε το μεγάλο δακτύλιο ως οραματικό έργο της… “Νέας Εποχής”, λίγα 24ωρα αργότερα έκανε στροφή 180 μοιρών και προσπάθησε να χρεώσει τις ελλειπείς μελέτες του μεγάλου δακτυλίου στην προηγούμενη διοίκηση του Δήμου Ιωαννιτών.

Αντί όλων αυτών, μια σοβαρή διοίκηση όφειλε να καθίσει από την πρώτη στιγμή στο τραπέζι με τα στελέχη της Διαχειριστικής Αρχής του ΕΣΠΑ για να εξετάσει τις εναλλακτικές: πρόσθετη χρηματοδότηση ύψους 2-3 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ ή κάτι άλλο.

Αυτό ανακοίνωσε σήμερα ο Δήμαρχος ότι γίνεται αυτές τις μέρες… Ωστόσο έγινε και σήμερα εμφανής η προσπάθεια να αφεθούν αιχμές για την αρνητική εξέλιξη, τόσο προς την πλευρά Μπέγκα όσο και προς την πλευρά της Τ. Καλογιάννη που με την ιδιότητα της αντιπεριφερειάρχου και προέδρου της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Περιφέρειας, είχε γνωμοδοτήσει για το έργο κατά το μακρινό 2017.

 

Η Τ. Καλογιάννη έθεσε το θέμα

Η Τατιάνα Καλογιάννη έθεσε το ζήτημα της εμπλοκής με το έργο του μεγάλου δακτυλίου, μετά την επιβαλλόμενη ανάγκη αλλαγών στη μελέτη του δρόμου. Ανέτρεξε στο ιστορικό του έργου και στις δεσμεύσεις του Δημάρχου και του αρμόδιου αντιδημάρχου αντίστοιχα, πως το έργο είναι απόλυτα ώριμο μελετητικά και πως θα παραδοθεί στις 30 Απριλίου του 2023.

Σήμερα το έργο έχει απορροφήσει μόνο το 20,45% του συμβατικού του προϋπολογισμού και στο έργο παρουσιάζονται ουσιώδη και κρίσιμα προβλήματα όπως η αποκοπή της περιοχής Γλύνα Πέτρα, η ανάγκη συνδέσεων οικοδομών με τα δίκτυα της ΔΕΥΑΙ και ασφαλώς τα τεχνικά προβλήματα με την ευστάθεια του δρόμου. Επειδή τα έργα δεν γίνονται με φωτογραφίες, σχολίασε δηκτικά η κ. Καλογιάννη… και κάλεσε τη δημοτική αρχή να απαντήσει στους δημότες ποιες είναι οι τεχνικές λύσεις για την αντιμετώπιση των προβλημάτων, ποιο θα είναι το κόστος της συμπληρωματικής σύμβασης, πότε θα κατατεθεί το αίτημα τροποποίησης της σύμβασης και πότε εκτιμάται η παράδοση του έργου και τέλος ποιος θα πληρώσει το “μάρμαρο των αβλεψιών της δημοτικής αρχής”.

“Κυρίες και κύριοι, όπου και όσες φορές και να χρηματοδοτήσει ο δήμος τις διάφορες μετακινήσεις του Δημάρχου για να μιλήσει σε εκδηλώσεις με αντικείμενο όπως “Histoires dans le brouillard la ville de Ioannina” ιστορίες μέσα στην ομίχλη η πόλη των Ιωαννίνων, όσες φορές και να ταξιδέψουν οι αντιδήμαρχοι, με αόριστο σκοπό και όφελος για τον Δήμο μας, ανά τας ευρωπαϊκούς ρύμας και οδούς, το πολιτικό συμπέρασμα είναι ένα και μοναδικό: Φως στο τούνελ διαφυγής από το τέλμα για τον δήμο μας με την παρούσα δημοτική αρχή δεν υπάρχει” κατέληξε η κ. Καλογιάννη.

Για την εμπλοκή του μεγάλου δακτυλίου ο επικεφαλής της “Ανεξάρτητης Δημοτικής Πρωτοπορίας” Νίκος Γκόντας, έριξε τις ευθύνες στην προηγούμενη δημοτική αρχή, θυμίζοντας πως η δική του παράταξη ήταν από την αρχή αντίθετη στο συγκεκριμένο έργο, υποστηρίζοντας τότε την εκτέλεση της συνέχισης της οδού Γεννηματά και την ένωσή της με την Εγνατία Οδό. Ο κ. Γκόντας αρχικά και αργότερα και ο Δήμαρχος, επικαλέστηκαν ένα έγγραφο υπογεγραμμένο από τον πρώην Δήμαρχο και πρώην πρόεδρο της ΔΕΥΑΙ Θωμά Μπέγκα, που έλεγε πως η ΔΕΥΑΙ δεν κρίνει ως απαραίτητες συμπληρωματικές εργασίες για τα δίκτυα στον υπό κατασκευή δρόμο. Αυτή η βεβαιότητα ωστόσο έχει ανατραπεί σήμερα και μαζί με έργα για τα δίκτυα της ΔΕΥΑΙ, ζητείται καλύτερη στήριξη του δρόμου σε ένα σημείο.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]