Μείζον ζήτημα και παγκόσμιο φαινόμενο οι ανασφάλιστοι οδηγοί!


 Μπορεί να λέμε για τη χώρα μας και για την αδυναμία ασφάλισης ορισμένων οδηγών, αλλά και στο εξωτερικό τα πράγματα δεν είναι καλύτερα. Τουλάχιστον αυτό αποκαλύπτει μια ακόμα έρευνα που διενεργήθηκε από online πλατφόρμα ασφάλισης στην Αμερική.


Πιο συγκεκριμένα το site BuyAutoInsurance.com δημοσίευσε πρόσφατα ένα άρθρο σχετικά με την κάλυψη από ανασφάλιστα οχήματα. Μέσα σε αυτό το άρθρο αποκαλύφθηκε ένα ανησυχητικό γεγονός: το 13% των Αμερικανών οδηγών είτε έχουν ανεπαρκή ασφαλιστική κάλυψη για το όχημα τους, είτε καθόλου. Δηλαδή υπάρχει πάνω από μία στις 10 πιθανότητες ένας οδηγός που προκαλεί ατύχημα να μην έχει ασφαλιστική κάλυψη για να πληρώσει τη ζημιά.


Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί, είκοσι πολιτείες απαιτούν από τους οδηγούς παράλληλα με τη βασική ασφαλιστική κάλυψη να έχουν και κάλυψη από ανασφάλιστο όχημα.


Δυστυχώς όμως τα πράγματα είναι ιδιαίτερα ανησυχητικά και στην Ευρώπη. Για παράδειγμα στη Γαλλία, στο πρώτο εξάμηνο του 2022 το Guarantee Fund for Victims (FGV) της χώρας κατέγραψε 15.000 θύματα από ανασφάλιστους οδηγούς. Από αυτές τις περιπτώσεις, το 80% οι παραβάτες είναι άνδρες. Σχεδόν το 66% αυτών των οδηγών είναι νέοι κάτω των 35 ετών, με μέτριο εισόδημα. Για το 2021 το αντίστοιχο Επικουρικό Κεφάλαιο Ασφάλισης Αυτοκινήτου της Γαλλίας πλήρωσε 118 εκατ. ευρώ για την αποζημίωση θυμάτων από ανασφάλιστα οχήματα.


Και στη χώρα μας έχουμε δρόμο ακόμα!


Μπορεί οι ελεγκτικοί μηχανισμοί για τα ανασφάλιστα οχήματα να έχουν βελτιωθεί, ωστόσο τα στοιχεία Επικουρικό Κεφάλαιο Ασφάλισης Αυτοκινήτου προβληματίζουν. Στο πρώτο 9μήνο του έτους οι δηλωμένες ζημιές από ανασφάλιστο όχημα έφτασαν τις 1.082, όταν για το αντίστοιχο διάστημα πέρσι ήταν 916. Αύξηση που αγγίζει το 18% σίγουρα δεν την λες και μικρή!


Ας θυμίσουμε τις κυρώσεις και τα πρόστιμα για τα ανασφάλιστα οχήματα


1. Αφαίρεση των πινακίδων, της άδειας ικανότητας του οδηγού και της άδειας κυκλοφορίας για 6 μήνες. Η πρόκληση δε ατυχήματος από όχημα χωρίς το προαναφερόμενο ειδικό σήμα, επισύρει την αφαίρεση πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας για δύο χρόνια.


2. Χρηματικό πρόστιμο υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου, βεβαιωθέντος με πράξη της Αστυνομικής Αρχής και εισπραττόμενο με τις οικείες διατάξεις του Κ.Ε.Δ.Ε, 1000€ για τα λεωφορεία και τα Φ.Δ.Χ., 500€ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης και των 250€ για τα δίκυκλα.


Η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες μπορούν να επιστραφούν στον ιδιοκτήτη του οχήματος πριν περάσουν τα παραπάνω χρονικά διαστήματα, εφόσον:


Πληρώσει το πρόστιμο

Προσκομίσει την απόδειξη πληρωμής

Ασφαλίσει το όχημα και προσκομίσει το ασφαλιστήριο συμβόλαιο.

Ποινικές κυρώσεις


Φυλάκιση από 2 μήνες μέχρι 1 χρόνο

Χρηματική ποινή μέχρι 3.000€

Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας ταυτοποίησης στοιχείων του ανασφάλιστου οχήματος, θα σταλεί από τη Γ.Γ.Π.Σ., σε κάθε ιδιοκτήτη ανασφάλιστου ειδοποιητήριο για:


Να ασφαλιστεί μέσα σε 8 μέρες ή να δώσει εξηγήσεις

Να πληρώσει παράβολο 250€ για να ασφαλιστεί

Αν ο ιδιοκτήτης δεν κάνει τα παραπάνω, θα του επιβληθεί νέο πρόστιμο 500€, καθώς και οι παραπάνω διοικητικές και ποινικές κυρώσεις.

nextdeal.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]