ΙΩΑΝΝΙΝΑ:EΝΑΣ ΝΕΟΣ ΧΩΡΟΣ ΑΘΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ!ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟ EQUAL ΣΤΗ ΣΤΟΑ ΟΡΦΕΑ !

Η ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ για την απόφαση της ΔΕπ για μεταφορά του ΕΦΚΕ στο Λύκειο Ανατολής

 


ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠ ΓΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΕΚΦΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΝΑΤΟΛΗΣ

Ως Ένωση Γονέων μαθητών Δ.Ιωαννιτών θέλουμε να κάνουμε γνωστά  στην τοπική κοινωνία και τους γονείς των μαθητών της πόλης μας τα παρακάτω:

Την Παρασκευή 15 Απριλίου ήρθε ως θέμα στην Δημοτική Επιτροπή Παιδείας αίτημα της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων για μεταστέγαση του Εργαστηριακού Κέντρου Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) Ιωαννίνων, το οποίο στεγάζεται στο Γυμνάσιο Βελισσαρίου, στον χώρο του Λυκείου Ανατολής. Η αιτιολογία της μεταστέγασης είναι η αντικειμενική δυσκολία να λειτουργήσει το ΕΚΦΕ στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις  λόγω  έλλειψης χώρων και «επειδή στερεί χώρους διδασκαλίας και εργαστηρίων και εμποδίζει την εύρυθμη λειτουργία των δυο σχολείων και προκαλεί  ζητήματα στη λειτουργία των Τμημάτων Ένταξης για μαθητές με Ειδικές εκπαιδευτικές Ανάγκες και των 10 τμημάτων Γενικής Εκπαίδευσης  του Γυμνασίου.»

Πράγματι, το ΕΚΦΕ λειτουργεί κάτω από απαράδεκτες συνθήκες, σε μια αίθουσα του Γυμνασίου,  χωρίς να καταφέρνει  να ανταποκριθεί στους σκοπούς του. Σύμφωνα με τη νομοθεσία «τα Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) ανήκουν στις υποστηρικτές δομές της δημόσιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Είναι κέντρα έρευνας, τεχνικής και παιδαγωγικής υποστήριξης της εργαστηριακής διδασκαλίας των μαθημάτων Φυσικών Επιστημών καθώς και σύμβουλοι για την οργάνωση των σχολικών εργαστηρίων φυσικών επιστημών (ΣΕΦΕ) Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε επίπεδο νομού» (βλ. ΕΚΦΕ Ιωαννίνων).  Όλα αυτά που προβλέπονται από το κράτος συντελούνται σε μια μόνο αίθουσα διδασκαλίας, με λειψό προσωπικό,  εξοπλισμό και – κυρίως - χωρίς επιστημονική «διαβάθμιση»  του χώρου ώστε να απευθύνεται με διαφορετικό παιδαγωγικό τρόπο, ανάλογα με την σχολική βαθμίδα, την  ηλικία και το μαθησιακό επίπεδο των μαθητών. Χωρίς σεμιναριακούς χώρους, χωρίς υπαίθριους χώρους παρατήρησης και πειραματισμού, χωρίς γραφεία και βοηθητικούς χώρους. Και για όλες τις παραπάνω ελλείψεις και ανεπάρκειες, οι μόνοι που δεν έχουν   την παραμικρή ευθύνη είναι οι  εκπαιδευτικοί  και η Διεύθυνση του σχολείου, οι οποίοι  προσπαθούν στον υπάρχοντα χώρο και τα μέσα που έχουν στη διάθεσή τους να ανταποκριθούν στα σύνθετα καθήκοντά τους.  

Με την  απαίτηση για άμεση  μεταστέγασης του ΕΚΦΕ σε  χώρο που θα μπορεί να επιτελέσει το σκοπό του, ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΙΑΦΩΝΗΣΕΙ.  Ωστόσο ο τρόπος που επέλεξε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης , με την θετική εισήγηση του Αντιδημάρχου Παιδείας, να λύσει το πρόβλημα, είναι πέρα για πέρα απαράδεκτος. Επιλέγεται να μεταστεγαστεί το ΕΚΦΕ στο εγκαταλειμμένο  για 10ετίες Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών του Λυκείου Ανατολής (πρώην Παιδαγωγικής Ακαδημίας), σε έναν χώρο ίδιας (αν όχι μικρότερης) έκτασης. Επιπλέον, ο χώρος αυτός αποτελεί χρόνιο αίτημα του συστεγαζόμενου 4ου Δημοτικού Σχολείου Ανατολής, για να λειτουργήσει ένα από τα έξι τμήματά του. Ειδικότερα φέτος που υπάρχουν στην περιοχή αυξημένες ανάγκες, λόγω πολλών εγγραφών  - κυρίως στην πρώτη Δημοτικού του Σχολείου -  αυτή τη στιγμή μια τάξη του είναι χωρίς στέγη. Η απαράδεκτη πρόταση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να  λειτουργήσει η Α’ Δημοτικού στην τάξη της Πληροφορικής  (!!!)  βρίσκει τους γονείς κάθετα αντίθετους,  καθώς απαξιώνει  το Παιδαγωγικό έργο του Σχολείου και των εκπαιδευτικών.

Η εισήγηση του Αντιδημάρχου που κατέληξε σε απόφαση της ΔΕΠ, επιχειρώντας να «λύσει» εντελώς επιδερμικά ένα υπάρχον πρόβλημα, δημιουργεί ένα πολύ  μεγαλύτερο.  Μας εκπλήσσει αρνητικά η απόλυτη ταύτιση του εκπροσώπου του συνδικαλιστικού Οργάνου των καθηγητών, της ΕΛΜΕ,  με την άποψη της διοίκησης της Εκπαίδευσης,  ο οποίος χωρίς την παραμικρή τεκμηρίωση ουσιαστικά έβαλε πλάτη στην όξυνση και  διαιώνιση ενός προβλήματος.

Προτεραιότητα του Υπουργείου Παιδείας, των αρμόδιων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης , και της Δημοτικής Αρχής επιβάλλεται να είναι , κάθε παιδί να φοιτά στο σχολείο της γειτονιάς του, να κάνει μάθημα σε  μια αξιοπρεπή τάξη και όχι σε συνθήκες «σαρδελοποίησης»,  το κάθε σχολείο να έχει όλους τους απαραίτητους βοηθητικούς χώρους και τα εργαστήριά του ώστε να παρέχει υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικό έργο. Όλοι οι παραπάνω αρμόδιοι (τωρινοί και προηγούμενοι) έχουν από καιρό «γράψει στα παλαιότερα των υποδημάτων τους»  αυτές τις βασικές  Παιδαγωγικές-Εκπαιδευτικές ανάγκες και γι’ αυτό τα σχολεία της πόλης μας (και όχι μόνο) παρουσιάζουν μια εικόνα τριτοκοσμική, έχοντας μετατρέψει εργαστήρια, αμφιθέατρα, διαδρόμους και αποθήκες σε αίθουσες διδασκαλίας. Αίθουσες, χωρίς παράθυρα, εξαερισμό, πυρασφάλεια και προπάντων χωρίς τις συνθήκες εκείνες που δημιουργούν θετικό κλίμα για μάθηση.

Ως Ένωση Γονέων των Μαθητών του Δήμου Ιωαννιτών διαμαρτυρόμαστε έντονα για την απόφαση της ΔΕΠ και απαιτούμε:

Το Δημοτικό Συμβούλιο Δ.Ιωαννιτών να μην επικυρώσει την εισήγηση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας (πάρθηκε με ισοψηφία 3-3 και με την υπεροχή της ψήφου του Προέδρου) για μετεγκατάσταση του ΕΚΦΕ στο Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών  του Λυκείου Ανατολής.

Να εξευρεθεί άμεσα χώρος που θα στεγάσει το ΕΚΦΕ, ο οποίος εκτός από τις διαβαθμισμένες (δλδ ανάλογα σε ποια ηλικία απευθύνονται) αίθουσες πειραμάτων εξοπλισμένες με σύγχρονο υλικό, θα έχει υπαίθριο χώρο πειραμάτων, αίθουσα  σεμιναρίων, εξ αποστάσεως  εκπαίδευσης, γραφεία προσωπικού κλπ. Ο χώρος να είναι εύκολα προσβάσιμος κατά τις επισκέψεις σχολείων. Θα μπορούσαν για τον λόγο αυτόν να αξιοποιηθεί κλειστή σχολική μονάδα του Λεκανοπεδίου. 

Να παραχωρηθεί και διασκευαστεί χώρος στο Λύκειο Ανατολής (μέρος του Εργαστηρίου) για την λειτουργία ενός τμήματος του συστεγαζόμενου 4ου Δημοτικού.

Να εκπονηθεί και υλοποιηθεί άμεσα σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ηπείρου, ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Σχολικής Στέγης, το οποίο θα περιλαμβάνει βελτίωση των υπαρχουσών υποδομών και ανέγερση νέων σχολικών μονάδων. Ως Ένωση Γονέων έχουμε καταθέσει συγκεκριμένη πρόταση στη Δημοτική Αρχή. 

Κανένα σχολείο χωρίς Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, αίθουσα εκδηλώσεων, γυμναστήριο, εργαστήρια  και βοηθητικούς χώρους. Κανένα σχολείο χωρίς σύγχρονο και ασφαλές  προαύλιο.

Να σταματήσει η κατευθυνόμενη από το ΥΠΑΙΘ προσπάθεια της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης  Ιωαννίνων για συγχωνεύσεις και  καταργήσεις τμημάτων σε σχολεία της πόλης, με τη μετακίνηση μαθητών του Νηπιαγωγείου και της Α’ Δημοτικού  σε «όμορα σχολεία». Η  μετακίνηση μαθητών έξω από τα καθορισμένα όρια των σχολικών μονάδων και σε μεγάλη απόσταση από το σπίτι τους, είναι απαράδεκτη ενέργεια και ως γονείς θα μας βρει απέναντι . Είναι τραγικό, ειδικά μετά την πικρή εμπειρία της πανδημίας, το Υπουργείο Παιδείας, αντί να εκπονήσει ένα πανελλαδικό σχέδιο ανάπτυξης των σχολικών υποδομών, να επεξεργάζεται σχέδια κατάργησης και συγχώνευσης σχολείων, με τραγικά αποτελέσματα και στην υγιεινή και ασφάλεια αλλά και στα μορφωτικά δικαιώματα και την εκπαιδευτική διαδικασία.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. της ΕΝΩΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ

                                Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ          Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


                               Τάσος Τόκας          Δημήτρης Καλύβας


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]