ΟΔΗΓΙΕΣ ΤΗΣ ΕΛ.ΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΒΙΑΣ

Για τη Στεφανία και τον Άκη: 6 Απριλίου στο Μεσολόγγι


 Την Τετάρτη 6 Απριλίου 2022 στο τριμελές πλημμελειοδικείο Μεσολογγίου θα εκδικαστεί (;) η υπόθεση του τροχαίου εγκλήματος με θύματα την Στεφανία Μουλαρά 29 ετών και τον Άκη Κάκο 29 ετών, που πραγματοποιήθηκε στο Νιοχώρι Αιτωλοακαρνανίας το ξημέρωμα της 14ης  Οκτώβρη 2018.


Ο δράστης, οδηγός ΙΧ, χωρίς άδεια οδήγησης, που σύμφωνα με τα αποτελέσματα εξετάσεων αίματος και ούρων από το εργαστήριο της ΕΛΑΣ οδηγούσε υπό την επήρεια αλκοόλ και ουσιών έριξε το αυτοκίνητο σε αρδευτικό κανάλι με αποτέλεσμα τον πνιγμό των δύο επιβαινόντων στο πίσω κάθισμα.


Ο δράστης «φυσικά» παραμένει από την πρώτη στιγμή ελεύθερος ενώ η υπόθεση ακολουθεί το «πεπρωμένο» των διαδοχικών αναβολών (πρώτος προσδιορισμός 20 Ιουνίου 2020, αναβολή, δεύτερος προσδιορισμός για τις 24 Φεβρουαρίου 2021, αναβολή, τρίτος προσδιορισμός για τις 6 Απριλίου 2022…).


Τρία χρόνια και έξι μήνες μετά η υπόθεση πιθανόν να εκδικαστεί πρωτόδικα αν δεν βρεθεί και πάλι κάποιος λόγος αναβολής (καμιά αναβολή δεν προέκυψε από αίτημα των οικογενειών των θυμάτων).


Για το φρικτό αυτό έγκλημα η αρμόδια εισαγγελέας Πρωτοδικών απήγγειλε στο δράστη κατηγορίες σε βαθμό πλημμελήματος, για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή. Δίωξη επίσης έχει ασκηθεί σε βαθμό πλημμελήματος για οδήγηση χωρίς άδεια και οδήγηση υπο την επήρεια αλκοόλ και ουσιών.


Όσον αφορά στην οδήγηση χωρίς άδεια η κυβέρνηση, δείχνοντας πόσο αξιολογεί την επικινδυνότητα της, φρόντισε να παραγραφεί με το Άρθρο 63 του  Νόμου 4689/2020 – «Παραγραφή και παύση ποινικής δίωξης: «Παραγράφεται το αξιόποινο και παύει η δίωξη των πλημμελημάτων, που έχουν τελεσθεί μέχρι και την 30.04.2020, κατά των οποίων ο νόμος, ως κύρια ποινή, απειλεί ποινή φυλάκισης μέχρι ένα (1) έτος ή χρηματική ποινή ή παροχή κοινωφελούς εργασίας ή σωρευτικά κάποιες από τις παραπάνω ποινές». Με το ίδιο άρθρο κινδυνεύουν με παραγραφή κι άλλες αξιόποινες πράξεις του δράστη αν το δικαστήριο κάνει δεκτή την εισαγγελική πρόταση.


Υπό την επήρεια αλκοόλ


Σύμφωνα με τα έγγραφα της δικογραφίας η  αιμοληψία για ανίχνευση αλκοόλ στο αίμα του δράστη έγινε πολύ καθυστερημένα, έξι ολόκληρες ώρες μετά το συμβάν (στις 11 πμ) οπότε διαπιστώθηκε συγκέντρωση αλκοόλ στο αίμα 0.7gr/L, που ξεπερνά τα νόμιμα όρια.  Δεν λαμβάνεται όμως καθόλου υπ όψιν ότι σύμφωνα με τους ρυθμούς μεταβολισμού του αλκοόλ που είναι αποδεκτοί από την παγκόσμια επιστημονική κοινότητα,  αυτό σημαίνει ότι έξι ώρες πριν –την ώρα του συμβάντος, η συγκέντρωση αλκοόλ στο αίμα του δράστη υπερέβαινε το 1,5gr/L γεγονός που από μόνο του εκτόξευσε στα ύψη την πιθανότητα εμπλοκής σε τροχαίο συμβάν. Αυτή η συγκέντρωση αλκοόλ στο αίμα οδηγού εικοσιπενταπλασιάζει τον κίνδυνο εμπλοκής του σε τροχαίο συμβάν. Πολύ περισσότερο αυξάνει βέβαια όταν αυτή συνδυάζεται και με χρήση ουσιών. Τα τροχαία εγκλήματα δεν πέφτουν από τον ουρανό και τα αυτοκίνητα δεν πέφτουν μόνα τους στα κανάλια.


Χρήση ουσιών


Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της εξέτασης ούρων από το αρμόδιο δικαστήριο της ΕΛΑΣ ο δράστης βρέθηκε θετικός στο 11-nor-Δ9-tetrahydrocannabinol-9-9 carboxylic acid, ναρκωτική  ουσία της κατηγορίας των ψευδαισθησιογόνων- παραισθησιογόνων.


Ο νόμος 4139/2013 «περί εξαρτησιογόνων ουσιών» στο  Άρθρο 25 – Οδήγηση μεταφορικών μέσων   θεωρεί την πρόκληση θανατηφόρου τροχαίου από οδηγό υπό την επήρεια ουσιών σαν κακούργημα: «Αν από την πράξη αυτή προκλήθηκε θάνατος επιβάλλεται ποινή πρόσκαιρης κάθειρξης μέχρι δέκα ετών». Ο νόμος αναφέρεται μονο στο ενδεχόμενο ενός θανάτου και όχι σε περισσότερους όπως στην συγκεκριμένη περίπτωση. Ούτε κάνει αναφορά στον συνδυασμό αλκοόλ και ουσιών.


Είναι απορίας άξιο πώς ο εκρηκτικός συνδυασμός όλων αυτών των παραγόντων, οδήγηση χωρίς άδεια , με χρήση ουσιών και λήψη αλκοόλ, που οδήγησε σε δυο φρικτούς θανάτους νέων ανθρώπων και άφησε πίσω του συντριμμένες δυο οικογένειες και ένα μικρό παιδί, την κόρη της Στεφανίας, στη σκέψη της κατηγορούσας αρχής κωδικοποιήθηκε στις πανομοιότυπες  για όλα τα τροχαία κατηγορίες: Πλημμέλημα –Ανθρωποκτονίες από Αμέλεια.


Αυτό που ζούμε σε κάθε δικαστήριο, ακόμα και στις πιο ακραίες περιπτώσεις πολύνεκρων τροχαίων εγκλημάτων είναι προκαθορισμένο μέσα από ένα νομικό πλαίσιο που όρισε η πολιτική εξουσία και διεκπεραιώνει η δικαστική, μέσα από μια πληθώρα νομοθετικών ρυθμίσεων έτσι που πάντα θα βρεθεί η κατάλληλη που θα λειτουργήσει  επ ωφελεία του δράστη.


Ο θύτης είναι ενώ τα θύματα ήταν. Αυτό το μήνυμα στέλνουν αυτοί που δεν χάνουν ευκαιρία να διατυμπανίζουν πως η ανθρώπινη ζωή αποτελεί απόλυτη αξία. Η ζωή των ζωντανών εννοούν και όχι οι ζωές που χάνονται.


Το έχουμε εισπράξει επανειλημμένα πως οι ζωές το δραστών έχουν απόλυτη αξία. Χθες ακόμα στα Χανιά ο οδηγός δράστης δυο φόνων 20χρονων παιδιών χωρίς άδεια κι αυτός, που τα χτύπησε τρέχοντας με 127 km/h  σ ένα δρόμο με όριο 40 km/h καταδικάστηκε για πλημμέλημα – ανθρωποκτονίες από αμέλεια, σε εξαγοράσιμη ποινή και με ανασταλτικό αποτέλεσμα μέχρι την εκδίκαση της έφεσης. Αυτό όταν σε άλλες χώρες αν συλληφθεί να τρέχει μ αυτή την ταχύτητα σε ένα τέτοιο δρόμο χωρίς να προκαλέσει τροχαίο θα οδηγηθεί στη φυλακή.


Ο SOS Τροχαία Εγκλήματα καλεί κάθε συλλογικότητα και κάθε πολίτη που αγωνίζεται για την οδική ασφάλεια και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια να εκφράσει την αλληλεγγύη του στις οικογένειες της Στεφανίας και του Άκη που θα υποστούν μια βασανιστική διαδικασία σ ένα θέατρο του παραλόγου που έχει καταδικάσει ισόβια τα θύματα και αναζητεί εμμονικά τρόπους για να διασφαλίσει την ασυλία των δραστών.



Υποστηρίζει το αίτημα  της αναβάθμισης των κατηγοριών σε κακούργημα, χωρίς αυταπάτες πως είναι πιθανόν να συμβεί.


Εκτός…  εκτός κι αν το Πλημμελειοδικείο Μεσολογγίου αποφασίσει να πραγματοποιήσει την Έξοδο από το φαύλο κύκλο που συντηρεί την αναπαραγωγή του τροχαίου εγκλήματος.


4 Απριλίου 2022


Πανελλαδικός σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]