Ρίξε την κατανάλωση: 10 «καλές» συνήθειες στην οδήγηση

 


Yπάρχουν πολλοί τρόποι για να περιορίσεις την κατανάλωση καυσίμου του αυτοκινήτου σου. Εμείς επιλέγουμε τους 10 πιο αποδοτικούς που αν συνδυαστούν μάλιστα μπορεί να την ρίξουν σημαντικά και να φανεί σε κάθε επίσκεψή σου στο βενζινάδικο.

Τα καύσιμα πήραν φωτιά: 10 τρόποι να καις λιγότερο!

Συχνά βλέπουμε οδηγούς να διαμαρτύρονται για την «τσιμπημένη» κατανάλωση στο αμάξι τους. Και όμως πολύ συχνά ο λόγος που καίει είναι ο ίδιος ο οδηγός. Υπάρχουν απλοί τρόποι για να ρήξεις την κατανάλωση στο αμάξι σου και εμείς διαλέξαμε τους 10 πιο αποδοτικούς και τους παρουσιάζουμε.

1. Προσέχουμε… για να έχουμε

Aρχικά για να είμαστε σίγουροι πως όλα τα tips θα αποδώσουν, πρέπει να διασφαλίσουμε πως το αυτοκίνητό μας βρίσκεται στην καλύτερη δυνατή κατάστασή του μηχανικά. Αυτό σημαίνει πως δεν αμελούμε την τακτική του συντήρηση και τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν σε αυτή, ενώ αν παρατηρήσουμε κάτι «περίεργο» με τις καταναλώσεις του σε ανύποπτη στιγμή, είναι σχεδόν σίγουρο πως κάτι δεν λειτουργεί σωστά με την τροφοδοσία και γενικότερα με την καύση.

2.Αλλάζουμε ταχύτητα όταν πρέπει 

Αφού ο κινητήρας λειτουργεί από την πλευρά του τέλεια, αναλαμβάνει ρόλο ο οδηγός για τον περιορισμό της κατανάλωσης. Στα νεότερα αυτοκίνητα υπάρχει ο δείκτης αλλαγής σχέσης (shift indicator) στον πίνακα οργάνων ο οποίος αναλαμβάνει να μας ειδοποιεί για το πότε πρέπει να αλλάξουμε σχέση στο κιβώτιο, με όφελος φυσικά στην κατανάλωση. Αν δεν υπάρχει τέτοια ένδειξη από τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου μας μπορούμε να δούμε που αποδίδεται η μέγιστη τιμή της ροπής του και χοντρικά να αλλάζουμε σχέση πάνω από αυτή την τιμή. Σε πιο απλή «μετάφραση» οι αλλαγές μας πρέπει να γίνονται από τις 2.000 - 3.000 σ.α.λ. σε βενζινοκίνητο και από 1.700 – 2.500 σ.α.λ. σε diesel κινητήρα.

3.Οδηγούμε ήρεμα και ήρεμοι

Η αρχή για έναν σωστό οδηγό είναι να κρατάει το τιμόνι μόνο όταν είναι νυφάλιος και ήρεμος. Αντίστοιχα ήρεμα πρέπει να χειρίζεται όλες τις καταστάσεις που θα κληθεί να αντιμετωπίσει ενώ φυσικά με ήρεμη οδήγηση θα επιτύχει και μείωση της κατανάλωσης. Τι σημαίνει αυτό; Πως τόσο για να επιταχύνεις όσο και για να επιβραδύνεις πρέπει να το κάνεις σταδιακά και ομαλά, χωρίς να πιέζεις τον κινητήρα σου. Με «απαλό» γκάζι κερδίζεις τουλάχιστον 1,5 λτ./100 χλμ. για ένα σύγχρονο turbo βενζινοκινητήρα μικρού κυβισμού και 1,0 λτ./100 χλμ. για ένα diesel. Δεν είναι λίγο…

4.Τσεκ στην πίεση των ελαστικών


Ο τακτικός έλεγχος της πίεσης των ελαστικών του αυτοκινήτου μας παίζει σημαντικό ρόλο στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου μας, αλλά και στην κατανάλωση καυσίμου. Όταν ένα ελαστικό έχει χαμηλότερη πίεση από αυτή που ανακοινώνει ο κατασκευαστής ενός αυτοκινήτου, τότε οι τριβές του πέλματος με το δρόμο είναι μεγαλύτερες, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η κατανάλωση καυσίμου. Βάζουμε λοιπόν την ενδεδειγμένη από τον κατασκευαστή πίεση στα ελαστικά μας και τα ελέγχουμε τουλάχιστον μια φορά το μήνα για τυχόν απώλειες.

5.Το βάρος είναι εχθρός και στην κατανάλωση

Το αυξημένο βάρος είναι ο μεγαλύτερος εχθρός σε ένα αυτοκίνητο τόσο για τις επιδόσεις και την οδική του συμπεριφορά προφανώς και για την κατανάλωση. Ως οδηγοί βέβαια δεν μπορούμε να μειώσουμε το βάρος του, μπορούμε όμως να περιορίσουμε την επίδρασή του αφαιρώντας από το εσωτερικό του τα περιττά αντικείμενά μας. Ετσι, σε περίπτωση που μεταφέρουμε βαριά αντικείμενα (εργαλεία) στο χώρο αποσκευών του αυτοκινήτου μας, τα οποία δε χρειαζόμαστε άμεσα, καλό θα είναι να τα ξεφορτώσουμε. Ακόμα όμως κι αν πρέπει να μεταφέρουμε κάποια πράγματα, είναι πολύ βασικό να τα μεταφέρουμε σωστά τόσο στο πορτ-μπαγκάζ όσο και με μπαγκαζιέρα οροφής την οποία αφαιρούμε μαζί με τη σχάρα όταν δεν μας χρειάζεται. 

6.Χρησιμοποιούμε με σύνεση το κλιματιστικό


Κάθε χρήση των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών εφαρμογών του αυτοκινήτου το επιβαρύνει ενεργειακά, λίγο ή πολύ. Το κλιματιστικό επιβαρύνει αρκετά και είναι σκόπιμο να το λειτουργούμε μόνο όταν είναι απολύτως απαραίτητο. Η χρήση του στην καμπίνα με αρχικές θερμοκρασίες πάνω των 25 βαθμών Κελσίου και ειδικά σε κυκλοφοριακή συμφόρηση επιβαρύνει την κατανάλωση τουλάχιστον κατά 20%. Φυσικά, δεν είναι σωστό να λειτουργούμε το κλιματιστικό με τα παράθυρα ανοιχτά. 

7.Σβήνουμε τον κινητήρα σε σύντομες στάσεις 

Καλό είναι να σβήνουμε το αυτοκίνητο, όταν πραγματοποιούμε μια σύντομη στάση (π.χ. όταν περιμένουμε κάποιον) και να ξαναβάζουμε μπροστά, εάν το αυτοκίνητό μας δεν έχει σύστημα start/stop. Σε περίπτωση που το αυτοκίνητό μας διαθέτει σύστημα start/stop, τότε θα κάνει μόνο του αυτή δουλειά.

8.Επιλέγουμε στοιχεία από τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου


Τα περισσότερα καινούρια αυτοκίνητα διαθέτουν μικρές και απλές εφαρμογές που αποτελούν πραγματικά ιδανικά εργαλεία, αν θέλουμε να οδηγήσουμε οικολογικά. Εκτός από το κλασσικό στροφόμετρο, πολύ χρήσιμα εργαλεία είναι το cruise control (αυτόματος πιλότος) και ο υπολογιστής ταξιδιού. Με το cruise control ενεργοποιημένο, το μοτέρ χρησιμοποιεί μόνο την άκρως απαραίτητη ποσότητα καυσίμου για κάθε δεδομένη στιγμή. Ο υπολογιστής που μας δείχνει μέση ή και στιγμιαία κατανάλωση, αποτελεί τον «καθρέπτη» της οδηγικής μας συμπεριφοράς

9.Κράτα σταθερή ταχύτητα στην Εθνική


Η εργοστασιακή μέτρηση κατανάλωσης στον αυτοκινητόδρομο γίνεται με ταχύτητα 110 χλμ./ώρα. Σε αυτή την ταχύτητα οι κατασκευαστές θέλουν να πετύχουν τη χαμηλότερη κατανάλωση. Αν οδηγείς, λοιπόν, με 110 χλμ./ώρα στο cruise control, τότε θα έχεις -στατιστικά- την χαμηλότερη κατανάλωση. Βέβαια, και στην περίπτωση που οδηγείς χειροκίνητο, σε αυτά τα χιλιόμετρα πρέπει να κινείσαι. Επιπλέον, αν «έρχεται» ανηφόρα, τότε δώσε λίγο γκάζι από πιο πριν, ώστε να μην χρειαστεί στο τέλος της να κατεβάσεις ταχύτητα, αλλά να την ανέβεις με σταθερό γκάζι. Αντίθετα, στην κατηφόρα άφησε το αυτοκίνητο να πάρει φόρα και να ρολάρει.

10.Διάβαζε το δρόμο μπροστά σου 

Όσο σημαντικό είναι το να πατάς απαλά το γκάζι, άλλο τόσο είναι το να πατάς λιγότερο το φρένο! Γιατί αν πατάς φρένο χωρίς να χρειάζεται, και κυκλοφοριακή κίνηση προκαλείς, και φθορά στα τακάκια, και μετά θα πρέπει να ξαναπατήσεις γκάζι. Τι πρέπει λοιπόν να κάνεις; Να κοιτάζεις μπροστά και να προλαμβάνεις κάθε κίνηση που θα χρειαστεί να κάνεις. Σε ένα κόκκινο φανάρι για παράδειγμα δεν χρειάζεται να σταματήσεις την τελευταία στιγμή. Σήκωσε από νωρίς το πόδι σου από το γκάζι και άσε το αυτοκίνητο να ρολάρει ομαλά μέχρι την ακινητοποίησή του με το φρένο. 

 autotriti.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]