ΟΔΗΓΙΕΣ ΤΗΣ ΕΛ.ΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΒΙΑΣ

ΑΣΥ ΠΓΝΙ. Δημόσια επικίνδυνη παραπλάνηση τα περί "ετοιμότητας του ΠΓΝΙ" για το 5ο κύμα


 ΟΙ ΔΙΑΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ ΠΕΡΙ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΠΓΝΙ ΓΙΑ ΤΟ 5ο ΚΥΜΑ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΣΗ  ΚΑΙ ΒΑΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΝ ΕΞΕΛΙΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ


              ΠΕΜΠΤΗ 13-01 ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΜΕΡΑ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ            

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ 12.00 ΕΙΣΟΔΟΣ ΠΓΝΙ


Προπαραμονή του νέου έτους η διοίκηση του ΠΓΝΙ επέλεξε με δημόσια τηλεοπτική τοποθέτηση να σπείρει τον εφησυχασμό, κηρύσσοντας το ΠΓΝΙ σε πλήρη ετοιμότητα, δηλώνοντας ότι έχει επικαιροποιήσει τον επιχειρησιακό σχεδιασμό σε συνεργασία με την 6η ΥΠΕ..

Βέβαια σε αντίθεση με τις δηλώσεις αυτές, το Συντονιστικό Covid του ΠΓΝΙ συνεδρίασε την 1η εβδομάδα το 2022 (έχοντας 6 μήνες να συνεδριάσει) με θέμα την επικαιροποίηση του επιχειρησιακού σχεδίου, χωρίς να πετύχει ούτε την συμφωνία της διοίκησης στην διανομή μασκών υψηλής προστασίας στο σύνολο του προσωπικού.


Ως βασικά στοιχεία της ετοιμότητας αυτής, η διοίκηση έθεσε την ενίσχυση του ΠΓΝΙ με προσωπικό 280 υγειονομικών (από τους οποίους 51 ιατροί) από την αρχή της πανδημίας, την δαπάνη 1,9 εκατομμυρίων για νέο εξοπλισμό και την μη αναστολή λειτουργιών του ΠΓΝΙ κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Όμως η πραγματικότητα και τα στοιχεία διαψεύδουν τους ισχυρισμούς αυτούς.

ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ : Από τη αρχή της πανδημίας το σύνολο του προσωπικού που ήρθε στο ΠΓΝΙ (μόνιμοι, επικουρικοί, ειδικευόμενοι ιατροί και νοσηλευτές) είναι 410. Το προσωπικό που έφυγε από το ΠΓΝΙ από την αρχή της πανδημίας έως σήμερα είναι 280 υγειονομικοί. Ισοζύγιο +130 και όχι 280. Από αυτούς τους 130 οι (54+16)=70 είναι ειδικευόμενοι ιατροί και νοσηλευτές. Άρα το θετικό ισοζύγιο μη εκπαιδευόμενων υγειονομικών είναι 60 και όχι 280, από τους οποίους οι 40 είναι σε αναστολή.


 Μάλιστα αν δούμε ποιοτικά την κατανομή του προσωπικού αυτού, η εικόνα χειροτερεύει καθώς σήμερα, σε σχέση με την αρχή της πανδημίας  μετράμε – 73 μόνιμους (πλην ιατρών), +106 επικουρικούς(πλην ιατρών),+20 μόνιμους ιατρούς ΕΣΥ, +8 επικουρικούς ιατρούς, +16 ειδικευόμενους ιατρούς και +54 ειδικευόμενους νοσηλευτές. Άρα η πραγματική ενίσχυση με ιατρούς  μόνιμους και επικουρικούς είναι 28 και όχι 51 όπως δήλωσε η διοίκηση.


Για να αξιολογηθεί όμως ακόμη και αυτή η μικρή ενίσχυση πρέπει να ληφθούν υπ όψιν οι πραγματικές ανάγκες. Ένας κοινά αποδεκτός, επίσημος τρόπος είναι ο υπολογισμός της κάλυψης των θέσεων που προβλέπει το οργανόγραμμα του ΠΓΝΙ. Ακόμη και με βάση το ισχύον οργανόγραμμα του 2012, πριν δηλαδή την λειτουργία των 85 κλινών του 4ου κτιρίου, το 2019, στις οποίες αντιστοιχούν 315 νέες οργανικές θέσεις προσωπικού, οι θέσεις που προβλέπονταν το 2012 δεν καλύπτονται σήμερα από το άθροισμα μόνιμων και συμβασιούχων.


Χαρακτηριστικά στην νοσηλευτική υπηρεσία υπηρετούν περίπου 1000 υγειονομικοί από τους οποίους 30 είναι σε αναστολή εργασίας όταν οι θέσεις στον οργανισμό του 2012 είναι 1028 και στο επίσημο σχέδιο οργανισμού του 2019 είναι 1187. Όσο για το σύνολο των μόνιμων και επικουρικών ιατρών είναι λιγότεροι από 200  όταν οι θέσεις ιατρών στο οργανόγραμμα του 2012 είναι 250.

ΔΑΠΑΝΕΣ ΚΑΙ ΚΡΑΤΙΚΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ : Στο τέλος  2019 (προ πανδημίας) οι δαπάνες του ΠΓΝΙ ήταν 66.700.000 ευρώ. Στο τέλος του 2020, χρονιά μερικής περιστολής βασικών λειτουργιών του ΠΓΝΙ και ανοίγματος 2 ΜΕΘ covid 5 ΜΕΛ ήταν μόλις 68.600.00 ευρώ, από τα οποία τα 2.500.000 αφορούσαν αύξηση δαπανών για επικουρικό προσωπικό  και στο τέλος του 2022, χρονιά  επαναφοράς των συνολικών λειτουργιών μαζί με την λειτουργία 3 ΜΕΘ covid 4 ΜΕΛ και εμβολιαστικού κέντρου ήταν μόλις 76.000.000 από τα οποία τα 3.000.000 αφορούσαν δαπάνες για νέα ακριβά φάρμακα που ενέκρινε το ΚΕΣΥ.


Η διπλή λειτουργία covid και  non covid του ΠΓΝΙ πραγματοποιήθηκε με σφιχτή συγκράτηση κόστους πλάι στο μειωμένο προσωπικό. Συγκράτηση κόστους που πήρε ακραίες διαστάσεις τον Νοέμβρη και Δεκέμβρη του 2021, μήνες κατά τους οποίους έλειπαν βασικά απλά φάρμακα και υγειονομικό υλικό για την λειτουργία όλων των κλινικών, ακόμη και για τις ΜΕΘcovid, λόγω καθυστέρησης αποστολής πρόσθετου κονδυλίου.

Βέβαια ένα ακόμη  τρικ εξαπάτησης, είναι ότι άσχετα με το πόσες είναι οι δαπάνες στο τέλος της μιας χρονιάς, το υπουργείο ξεκινά την επόμενη με αυθαίρετα μειωμένο το όριο δαπανών. Έτσι ενώ το 2020 έκλεισε με δαπάνες 68.600.000 ευρώ, το 2021 ξεκινά με προϋπολογισμό 58.000.000. και κλείνει στα 76.000.000 Με αυτόν τον τρόπο εμφανίζουν πλασματικά την έκτακτη ετήσια χρηματοδότηση του υπουργείου 18.000.000 και όχι 8.000.000 όπως είναι στην πραγματικότητα και χωρίς ποιοτική ανάλυση σε σχέση με τις ανάγκες που καλύφθηκαν.

ΔΥΣΟΙΩΝΟ ΤΟ 2022


Το 2022 με το παράλληλο κύμα των μεταλλάξεων Δ και Ο να τσακίζει την κοινωνία καθώς δεν υπάρχει πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας για να κάνει επιδημιολογική επιτήρηση και πρόληψη-αντιμετώπιση όλων των ασθενειών, το ΠΓΝΙ βουλιάζει στα ΤΕΠ και τα ΕΞ. Ιατρεία και πιέζεται αφόρητα στις κλινικές, καθώς στην υπάρχουσα υποστελέχωση, προστίθεται και η νόσηση του προσωπικού που βγάζει διαρκώς προσωπικό σε καραντίνα. Στις 30-12-21 νοσούσαν 23 , στις 31-12-21 24,  και στις 7-01-22 50 υγειονομικοί.


Η επικίνδυνη μείωση της καραντίνας σε 5 μόλις ημέρες για τους υγειονομικούς και η επιστροφή στην εργασία ακόμη και εάν είναι θετικοί ασυμπτωματικοί, αποτελεί και το πλήρες διαζύγιο όσων ασκούν πολιτική υγείας, από την επιστημονική αντιμετώπιση της πανδημίας. Αποτελεί την ομολογία ότι οι αναστολές εργασίας των ανεμβολίαστων υγειονομικών δεν είχαν ως στόχο την προστασία των ασθενών.

Οι απανωτές δηλώσεις υπουργών της κυβέρνησης για απολύσεις όσων υγειονομικών δεν εμβολιαστούν, είναι η κορύφωση της αξιοποίησης της πανδημίας ως πρόσχημα για να δομήσουν το ΝΕΟ ΕΣΥ της πλήρους επιχειρηματικής λειτουργίας των δομών υγείας, στο δρόμο που χάραξαν οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ, όπου η μονιμότητα αποτελεί το και το μεγαλύτερο αγκάθι.

Τον Μάρτη του 2022 λήγουν οι συμβάσεις 400 εργαζομένων όλων των ειδικοτήτων και είναι σε εκκρεμότητα ο ακυρωμένος από την αρχή προδικαστικών προσφυγών διεθνής διαγωνισμός για εργολάβο.


ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΠΟΛΛΩΝ Η ΩΡΑΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ Η ΔΙΑΡΚΗΣ ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΣΗ


Κυβέρνηση, 6η ΥΠΕ και διοίκηση έχουν διεξάγει έναν συνεπή αγώνα παραπλάνησης για την πραγματική κατάσταση στο ΠΓΝΙ. Το γιατί μπορεί να απαντηθεί μόνο από την πολιτική δέσμευση τους για δημιουργία του ΝΕΟΥ ΕΣΥ, των ΣΔΙΤ και της ιδιωτικοοικονομικής λειτουργίας των δημόσιων μονάδων υγείας σε ανταγωνισμό μεταξύ τους και σε ανταγωνισμό με τις ιδιωτικές μονάδες υγείας στις οποίες το αστικό κράτος έδωσε όχι μόνο πλήρη ασυλία άλλα και την ευκαιρία να πλουτίσουν ασύλληπτα μέσα στην πανδημία.


Η κυβέρνηση δεν θα είχε καταφέρει πολλά αν δεν είχε στο πλάι της τους κυβερνητικούς συνδικαλιστές οι οποίοι στο ΠΓΝΙ όχι μόνο απονέκρωσαν την λειτουργία του συλλόγου, αλλά με την υπηρεσιακή στελεχοποίησή τους λάβανε ενεργό ρόλο να υλοποιηθεί η εγκληματική πολιτική και στο ΠΓΝΙ. Πλάι στην κυβέρνηση όμως στάθηκαν και πολλοί επιστήμονες του ΠΓΝΙ οι οποίοι με τις δημόσιες δηλώσεις τους παίξανε ενεργό ρόλο για να κρυφτούν οι τραγικές εξελίξεις στο ΠΓΝΙ και να μετατοπιστεί η συζήτηση στην ατομική ευθύνη.


Δεν υπάρχει πλέον άλλοθι για κανέναν συνάδελφο να περιμένει να τον σώσουνε εκείνοι που μας φέρανε μέχρι εδώ. Η μοναδική ελπίδα βρίσκεται στην ενεργή συμμετοχή όλο και περισσοτέρων στον αγώνα για ανατροπή αυτής της βάρβαρης πολιτικής που εξυπηρετεί μόνο την κερδοφορία των μεγάλων επιχειρήσεων και στο χώρο της υγείας.    


Μόνο ο λαός μπορεί να σώσει το λαό αρκεί να το αποφασίσει.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]