Εργ.Κέντρο Ιωαννίνων:Έναρξη εγγραφών στα λαϊκά μαθήματα αλληλεγγύης


 Καμιά δυσκολία δε μας σταματά. Δίνουμε πνοή στα όνειρά μας.

Τα ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ 

αποκούμπι κάθε εργατικής – λαϊκής οικογένειας


Για ένατη χρονιά, τα σωματεία του Εργατικού Κέντρου Ιωαννίνων πρωτοστατούν στην οργάνωση της αλληλεγγύης στις οικογένειες συναδέλφων, εργαζόμενων, άνεργων που δυσκολεύονται να ανταπεξέλθουν σε μια σειρά βασικές ανάγκες, αφού το μεροκάματο και οι μισθοί αδυνατούν να τις καλύψουν. Η ανεργία, οι απολύσεις, η ανασφάλεια αυξάνουν, το κόστος για την κάλυψη των αναγκών μεγαλώνει και δίνουν τη δυνατότητα σε μαθητές να καλύψουν τα κενά που έχει δημιουργήσει το σημερινό σύστημα παιδείας.  

Η πρωτοβουλία για τα δωρεάν λαϊκά μαθήματα αλληλεγγύης αγκαλιάζεται κάθε χρόνο από δεκάδες παιδιά όλων των σχολικών βαθμίδων, από εκπαιδευτικούς που εθελοντικά, προσφέροντας τον ελεύθερο χρόνο τους  ανιδιοτελώς συμβάλλουν στην επιτυχία αυτής της δραστηριότητας. 

Τα λαϊκά μαθήματα εντάσσονται σε μία σειρά πρωτοβουλιών που σκοπό έχουν να αναδείξουν πώς μπορούμε να προχωρήσουμε βάζοντας μπροστά “το εγώ να γίνει εμείς”, προβάλλοντας τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας για δουλειά με δικαιώματα, για ποιοτικό ελεύθερο χρόνο, για υγεία, παιδεία, πολιτισμό, αθλητισμό. 

Η αλληλεγγύη δεν είναι για να υποφέρουμε νέα βάσανα και θυσίες, αλλά για να τους νικήσουμε. Αλληλεγγύη είναι να δίνεις τη ζωή σου στον αγώνα, για μια ζωή χωρίς εκμετάλλευση. 

Η αλληλεγγύη είναι αλληλένδετη με το διακριτό δυνάμωμα των συνδικάτων μας, σε κάθε χώρο δουλειάς, κλάδο, γειτονιά. Με το ζωντάνεμα των συνδικάτων με πρωτοβουλίες και αγωνιστικές αποφάσεις. Με τη στήριξη κάθε εργαζόμενου που δε συμβιβάζεται με τη μιζέρια και σηκώνει το κεφάλι. Με την απόρριψη των αντεργατικών νόμων, των νόμων και της προσπάθειας να   χτυπήσουν τα συνδικάτα, να περιορίσουν τη δράση μας, να εντείνουν την καταστολή ενάντια στο εργατικό- λαϊκό κίνημα. 





Η φετινή σχολική χρονιά δεν θα είναι “μια από τα ίδια”.


Έχουμε βγάλει συμπεράσματα από το διάστημα της πανδημίας, από τις εγκληματικές πυρκαγιές που έκαψαν όλη τη χώρα. Η ανθρώπινη ζωή, η υγεία μας, η περιουσία μας, το ίδιο το περιβάλλον, η πρόληψη για φυσικά φαινόμενα αντιμετωπίζονται σαν κόστος και κανένα κράτος δεν επιλέγει τέτοιου είδους κατεύθυνση για να “επενδύσει”. Αντιθέτως, είναι στη λογική οφέλους η συντριβή των εργατικών λαϊκών δικαιωμάτων, αφού είναι όρος για να πατήσει η καπιταλιστική ανάπτυξη που ευαγγελίζονται. Για αυτό διαλύουν κάθε ψήγμα σταθερού ημερήσιου εργάσιμου χρόνου, δίνοντας τη δυνατότητα απόλυτου “ξεζουμίσματος” των εργαζόμενων, καταδικάζοντας μας σε δουλειά όποτε, όπως και αν θέλουν τα αφεντικά, με όποιο μισθό τους συμφέρει. 


Αυτός ο νόμος- έκτρωμα για τα εργασιακά, που ψηφίστηκε, τινάζει στον αέρα την ίδια την οικογενειακή ζωή, αφού πλέον δεν μπορείς να προγραμματίσεις τίποτα. Οι γονείς αξίζει να σκεφτούμε: 

Με τη 10ωρη τουλάχιστον εργασία, ποιος θα στηρίξει τα παιδιά μας; Ποιος θα αναλάβει να τα πηγαίνει στις δραστηριότητες τους; Ποιος θα τα βοηθήσει, θα τα εμψυχώσει για να ανταπεξέλθουν στο καθημερινό τους πρόγραμμα; 

Οι δηλώσεις του Υπουργείου Εργασίας για το «δικαίωμα ενός εργαζόμενου να δουλεύει 10 ώρες τη μέρα ώστε να παίρνει ρεπό την Παρασκευή για να χαρεί τα παιδιά του» είναι τουλάχιστον προκλητικές. Θέλουν μαζική απάντηση από εργαζόμενους- άνεργους- γονείς- μαθητές- εκπαιδευτικούς και θα την πάρουν στους χώρους δουλειάς, μόρφωσης και κατοικίας. 


Το νομοσχέδιο για την εκπαίδευση είναι στην ίδια λογική “κόστους- οφέλους” αλλά και στη λογική της διαμόρφωσης ενός νέου εργατικού δυναμικού φθηνού- ευέλικτου και υποταγμένου. Στοχεύει στη νεολαία, στην πιο τρυφερή ηλικία για τη διαμόρφωση προσωπικότητας, επιδιώκει τις φθαρμένες αξίες του συστήματος να τις κάνει αξίες μιας γενιάς. Το νομοσχέδιο εξυπηρετεί αποκλειστικά τους νόμους της αγοράς, ετοιμάζοντας ένα σχολείο πολλών ταχυτήτων, διαφορετικό για πλούσιους και φτωχούς, αυτόνομο από το κράτος. 

Όμως, αυτονομία των σχολικών μονάδων σημαίνει ότι κάθε σχολείο θα πρέπει να αναζητά χρηματοδότες για να λειτουργήσει, οι οποίοι θα έχουν λόγο και στο περιεχόμενο της μόρφωσης. Άρα δεν θα έχουν όλα τα σχολεία τις ίδιες δυνατότητες για να επιβιώσουν και θα κλείνουν. Θα δημιουργηθούν σχολεία πολλών ταχυτήτων με διαφορετικές υποδομές αλλά και περιεχόμενο. Σε αυτό θα συμβάλει και το λεγόμενο πολλαπλό βιβλίο στην ίδια πάντα ύλη αλλά με διαφορετικό βαθμό εμβάθυνσης, παραδειγμάτων, ασκήσεων, κλπ. 

Αυτονομία ακόμα σημαίνει λιγότερες ευθύνες για το κράτος, ευθύνες που για μια ακόμα φορά θα τις πετάξει σε εμάς στους εργαζόμενους, στους γονείς και στους εκπαιδευτικούς. Το σχολείο θα γίνει μια επιχείρηση όπου οι γονείς θα είναι οι πελάτες με δωρεές και χορηγίες, ώστε να κάνουν το σχολείο τους ελκυστικό για την αξιοποίησή του σε εμπορικές δράσεις που θα φέρνουν χρήμα στο σχολείο γιατί μόνο έτσι θα μπορεί να επιβιώσει!

Ταυτόχρονα, με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, σκοπός είναι αναγκαστεί να λέει  «ναι» σε όλα, να σκύβει το κεφάλι σε καθετί αντιδραστικό που γίνεται σε βάρος των παιδιών μας, να κυνηγάει χορηγούς σε ένα σχολείο που δεν του δίνει καμία υποστήριξη και καμία δυνατότητα να διδάξει με στόχο την ολόπλευρη μόρφωση και καλλιέργεια των μαθητών. 


Η προηγούμενη σχολική χρονιά ολοκληρώθηκε κάτω από αντίξοες συνθήκες. Τα συνεχόμενα “άνοιξε- κλείσε”, η διαδικασία της τηλεκπαίδευσης, η απομόνωση των μαθητών, των παιδιών μας έχει συνέπειες στον τρόπο ζωής, στον τρόπο εξέλιξης, ακόμα και στο επίπεδο αφομοίωσης της γνώσης, συγκέντρωσης στο διάβασμα ή την παρακολούθηση των μαθημάτων. Η πολιτική επιλογή της κυβέρνησης να μην πάρει κανένα ουσιαστικό μέτρο, ώστε να μπορεί να τα κρατήσει ανοιχτά τα σχολεία, με δια ζώσης εκπαίδευση, άφησε εντελώς ανοχύρωτη τη σχολική κοινότητα. 

Ακόμα και μετά το καλοκαίρι, δεν έχει παρθεί ούτε ένα μέτρο μπροστά στην εξέλιξη της πανδημίας, της μετάδοσης της μετάλλαξης “Δέλτα”, τα σχολεία θα ανοίξουν χειρότερα από όσο ήταν όταν έκλεισαν για καλοκαίρι! Τα αιτήματα που κυριάρχησαν στις μεγαλειώδεις μαθητικές κινητοποιήσεις, στις κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών και άλλων εργαζόμενων στην παιδεία, είναι αυτά που πρέπει να υλοποιηθούν χωρίς άλλη καθυστέρηση από την κυβέρνηση και να σταματήσει να ρίχνει το μπαλάκι της “ατομικής ευθύνης” μια στους μαθητές που συνωστίζονται, μια στους εργαζόμενους που δεν εμβολιάζονται, κοκ. 

Τα εργατικά σωματεία απαιτούμε: Εδώ και τώρα μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων και την αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί τα δύο τελευταία χρόνια. 



Εργαζόμενε, άνεργε γονέα, 

εμπιστεύσου το σωματείο σου και οργανώσου! Πάρε μέρος στη μαζικοποίηση και ενίσχυση του! Μπες μπροστά για τις ανάγκες τις δικές σου και της οικογένειας σου! Στο χώρο δουλειάς, για δουλειά με δικαιώματα, μόνιμη, σταθερή, με σταθερό ωράριο που θα σου δίνει τη δυνατότητα να προγραμματίσεις τη ζωή σου! Στη γειτονιά σου, στο σχολείο των παιδιών σου, για αποκλειστικά δημόσια και πραγματικά δωρεάν παιδεία, για ολοκληρωμένη μόρφωση που θα έχει το παιδί σου.


Μαθήτρια, μαθητή, 

πάλεψε για τα όνειρα σου! Διεκδίκησε στην τάξη, στο σχολείο! Τα εργατικά σωματεία είναι στο πλευρό σου με κάθε τρόπο! Οργανώνοντας τη βοήθεια στα μαθήματα σου, τη μελέτη σου, συμβάλλοντας για την επιτυχία σου στις εξετάσεις! Στέκονται δίπλα σου στους δίκαιους αγώνες σου για “σχολείο που να μορφώνει και όχι να εξοντώνει”. 


Δάσκαλε, καθηγητή, 

με τη συμμετοχή σου στα Μαθήματα Αλληλεγγύης του ΕΚΙ, βάζεις και εσύ το λιθαράκι σου στη στήριξη της εργατικής- λαϊκής οικογένειας, των μαθητών που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα για επί πληρωμή μαθήματα εκτός σχολείου! Με τη στήριξη σου στους αγώνες των εργαζόμενων, άνεργων γονιών και μαθητών, δυναμώνει ο δικός σου αγώνας για σχολείο.



ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΔΙΔΑΧΘΟΥΝ ΤΗ ΦΕΤΙΝΗ ΧΡΟΝΙΑ:


ΔΗΜΟΤΙΚΟ : Γλώσσα και Μαθηματικά

ΓΥΜΝΑΣΙΟ- ΛΥΚΕΙΟ: Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Ιστορία, Οικονομικά, Βιολογία

ΕΠΑΛ: Μαθηματικά

ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ: Αγγλικά, Γερμανικά, Ισπανικά για όλες τις ηλικίες. 


Τηλέφωνα επικοινωνίας: 2651032513 – 6946197049


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]