ΔΕΝ ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΜΕ ΤΗ ΦΩΤΙΑ ΓΙΑΤΙ Η ΦΩΤΙΑ ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙ ...ΜΑΖΙ ΜΑΣ

Νέο καθεστώς ΦΠΑ στο ηλεκτρονικό εμπόριο


 Νέοι κανονισμοί ρυθμίζουν από χθες το καθεστώς επιβολής του ΦΠΑ στις online πωλήσεις ανά την Ευρώπη. Τριάντα χρόνια μετά από την τελευταία αναθεώρηση, το καθεστώς του ΦΠΑ στην Ευρώπη εκσυγχρονίζεται για να συναντήσει την ψηφιακή εποχή.


Οι νέοι κανόνες θα επηρεάσουν τους διαδικτυακούς πωλητές και τις online πλατφόρμες εντός όσο και εκτός της ΕΕ, τους ταχυδρομικούς φορείς και τους ταχυμεταφορείς, τις τελωνειακές και φορολογικές διοικήσεις, καθώς και τους καταναλωτές.


Aπό την 1 Ιουλίου 2021, εισήχθησαν αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο χρεώνεται ο ΦΠΑ στις online πωλήσεις, είτε οι καταναλωτές αγοράζουν από εμπόρους εντός είτε εκτός της ΕΕ.

Χωρίς απαλλαγή ΦΠΑ

Σύμφωνα με το τρέχον σύστημα, τα εμπορεύματα που εισάγονται στην ΕΕ και αποτιμώνται σε λιγότερο από 22 ευρώ από εταιρείες εκτός ΕΕ απαλλάσσονται από τον ΦΠΑ. Πλέον, η απαλλαγή αίρεται, ώστε να χρεώνεται ΦΠΑ σε όλα τα εμπορεύματα που εισέρχονται στην ΕΕ ακριβώς όπως και για τα εμπορεύματα που πωλούνται από επιχειρήσεις της ΕΕ.


Σύμφωνα με μελέτες, επιτήδειοι πωλητές από χώρες εκτός ΕΕ προβαίνουν σε παραπλανητική επισήμανση αποστολών εμπορευμάτων, π.χ. έξυπνων τηλεφώνων, προκειμένου να επωφεληθούν από την απαλλαγή.


Το κενό αυτό επιτρέπει στις εν λόγω εταιρείες να υποσκελίσουν τους ανταγωνιστές τους στην ΕΕ και κοστίζει στα δημόσια ταμεία της ΕΕ περίπου 7 δισ. ευρώ ετησίως σε απάτες, γεγονός που οδηγεί σε μεγαλύτερη φορολογική επιβάρυνση για τους άλλους φορολογούμενους.


Πρακτικά, για τους Έλληνες καταναλωτές που έκαναν αγορές προϊόντων αξίας έως 22 ευρώ κυρίως από την Κίνα κι άλλες ασιατικές χώρες, αυτό σημαίνει ότι θα επιβαρύνονται με τον συντελεστή που ισχύει στη χώρα μας (24% ή 13% ή 6%), αναλόγως του είδους του προϊόντος, άρα αυτα τα προϊόντα θα είναι πια πιο ακριβά.


Στη χώρα του καταναλωτή

Επίσης, το νέο καθεστώς διασφαλίζει ότι ο ΦΠΑ, που οφείλεται για τις διαδικτυακές πωλήσεις, καταβάλλεται στη χώρα του καταναλωτή. Μέχρι σήμερα, οι πωλητές ηλεκτρονικού εμπορίου πρέπει να διαθέτουν αριθμό φορολογικού μητρώου ΦΠΑ σε κάθε κράτος μέλος στο οποίο ο κύκλος εργασιών τους υπερβαίνει ένα συγκεκριμένο συνολικό κατώτατο όριο, το οποίο διαφέρει από χώρα σε χώρα.


Από την 1η Ιουλίου, τα εν λόγω διαφορετικά κατώτατα όρια αντικαθίστανται από ένα κοινό ευρωπαϊκό όριο 10.000 ευρώ, πάνω από το οποίο ο ΦΠΑ πρέπει να καταβάλλεται στο κράτος μέλος, στο οποίο παραδίδονται τα εμπορεύματα.


Οι διαδικτυακοί πωλητές θα μπορούν να εγγραφούν σε μια ηλεκτρονική πύλη (οne-stop shop), όπου μπορούν να εκπληρώσουν όλες τις υποχρεώσεις τους όσον αφορά τον ΦΠΑ για τις πωλήσεις τους σε ολόκληρη την ΕΕ. Αντί να αγωνίζονται να συμμορφωθούν με περίπλοκες διαδικασίες σε άλλες χώρες, μπορούν να εγγραφούν στο δικό τους κράτος μέλος και στη δική του γλώσσα.


Μεγαλύτερη διαφάνεια

Μόλις εγγραφεί, ο διαδικτυακός λιανοπωλητής μπορεί να κοινοποιήσει και να καταβάλει ΦΠΑ στην μονοαπευθυντική θυρίδα για όλες τις πωλήσεις του στην ΕΕ μέσω τριμηνιαίας δήλωσης. Η μονοαπευθυντική θυρίδα θα φροντίζει για τη διαβίβαση του ΦΠΑ στο αντίστοιχο κράτος μέλος.


Για τους καταναλωτές, αυτό σημαίνει πολύ μεγαλύτερη διαφάνεια: όταν αγοράζετε από πωλητή τρίτης χώρας ή πλατφόρμα που είναι εγγεγραμμένοι στην μονοαπευθυντική θυρίδα, ο ΦΠΑ θα πρέπει να αποτελεί μέρος της τιμής που καταβάλλετε στον πωλητή. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα υπάρχουν πλέον προσκλήσεις από τις τελωνειακές υπηρεσίες ή τις υπηρεσίες ταχυμεταφορών που ζητούν πρόσθετη πληρωμή όταν τα εμπορεύματα φθάνουν στη χώρα σας, διότι ο ΦΠΑ θα έχει ήδη καταβληθεί.

moved.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]