ΟΔΗΓΙΕΣ ΤΗΣ ΕΛ.ΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΒΙΑΣ

Ένταξη του Τμήματος ΑΦΠΠΗ στη Σχολή Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Πρόσφατα ενημερωθήκαμε για σκέψεις καιεσωτερικό διάλογο που εξελίσσεται στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων σχετικά με την αναδιοργάνωση των Σχολών και Τμημάτων, στα πλαίσια του Στρατηγικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου. Συγκεκριμένα για την πρόταση μεταφοράς του Τμήματος Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΑΦΠΠΗ) από τη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών στη Σχολή Επιστημών Αγωγής, όπου ανήκουν τα Τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης και Νηπιαγωγών. Σχετικά με αυτό κρίνουμε απαραίτητο να καταθέσουμε τις παρακάτω παρατηρήσεις μας ως Νηπιαγωγοί που εργαζόμαστε αρκετά χρόνια στην Προσχολική Εκπαίδευση. 

Ήδη με την υφιστάμενη νομοθεσία (Ν.4521/2018, 4610/2019 και 4559/2018) τα τμήματα των βρεφονηπιοκόμων (ΑΦΠΠΗ) εντάσσονται στις Σχολές Κοινωνικών Επιστημών των αντίστοιχων Πανεπιστημίων. Μάλιστα, στις περιπτώσεις των Αθηνών και Θεσσαλονίκης τα εν λόγω Τμήματα, που ανωτατικοποιήθηκαν, ανήκουν και σε διαφορετικά Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, πάντα στη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Δηλαδή στην Αθήνα το ΑΦΠΠΗ ανήκει στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, ενώ το Τμήμα Νηπιαγωγών στο ΕΚΠΑ και στη Θεσσαλονίκη αντιστοίχως στο Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας και στο ΑΠΘ. 

Η παραπάνω διάκριση δεν προέκυψε τυχαία, καθώς τα Τμήματα ΑΦΠΠΗ και Νηπιαγωγών διαφοροποιούνται ως προς τους σκοπούς και στόχους που καλούνται να επιτύχουν, το διαφορετικό φάσμα ηλικιών που απευθύνονται και των ιδιαίτερων αναγκών που ικανοποιούν. Για αυτό και υποστηρίζονται από διαφορετικά Προγράμματα Σπουδών. Ως εκ τούτου οι απόφοιτοι των Τμημάτων Νηπιαγωγών διορίζονται ως εκπαιδευτικοί στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, ενώ οι απόφοιτοι των Τμημάτων ΑΦΠΠΗ προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε κοινωνικές δομές της ΤΑ, υπαγόμενες στο Υπουργείο Εσωτερικών. 

Πέραν των παραπάνω, η ενδεχόμενη μεταφορά του Τμήματος ΑΦΠΠΗ στην ίδια Σχολή που υπάγεται το Τμήμα Νηπιαγωγών πιθανόν ναδημιουργήσει εκ νέου σύγχυση ως προς τη διάκριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των δύο κλάδων, κάτι που έχει ήδη ρυθμιστεί τόσο με τη θεσμοθέτηση της διετούς υποχρεωτικής Προσχολικής Εκπαίδευσης, όσο και με τους προαναφερθέντες Νόμους. 

Αδυνατώντας να αντιληφθούμε αντικειμενικούς, επιστημονικούς και κοινωνικούς, λόγους πουστηρίζουν την παραπάνω πρόταση, θεωρούμε ότι ένα τέτοιο εγχείρημα μόνο προβλήματα και δυσλειτουργίες θα επιφέρει. Συνεπώς ζητάμετην ανάκλησή της.


Για την Ένωση Νηπιαγωγών

 Οι εκπρόσωποι 

Μαρία Σπανού, Νηπιαγωγός ΠΕ60, MEdΕΑΠ

Χαρίκλεια Θεοδωράκη, Νηπιαγωγός ΠΕ60, PhDΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Σαβέλα Πουλιάνου, Νηπιαγωγός ΠΕ60, PhDΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Κλεοπάτρα Μαντζουράνη, Νηπιαγωγός ΠΕ60, MEdΕΚΠΑ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]