ΔΕΝ ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΜΕ ΤΗ ΦΩΤΙΑ ΓΙΑΤΙ Η ΦΩΤΙΑ ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙ ...ΜΑΖΙ ΜΑΣ

ΚΟΚ: Μείωση των παραβάσεων, αλλά στα ύψη τα θύματα τροχαίων

 


Γράφει η Μαρία Μόσχου

Ο Ιανουάριος του 2021 ήταν ο μήνας όπου η χώρα ήταν σε lockdown. Όσο όμως, κι αν οι παραβάσεις «κατρακύλησαν» σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2020, οι νεκροί στην χώρα μας από τροχαία ατυχήματα παρουσίασαν αύξηση.


Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση αλλάζει τα πάντα στις εξετάσεις υποψηφίων οδηγών, σε Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ΚΤΕΟ και point system, ενώ εισάγει το μάθημα της οδικής ασφάλειας στα σχολεία με στόχο να ανατρέψει την εικόνα των τροχαίων στην χώρα μας, όπως κατέγραψε χθες, αναλυτικά το Moved.gr.


Εντυπωσιακό είναι ότι τον Ιανουάριο 2021, που η χώρα βρισκόταν σε περιοριστικά μέτρα λόγω της πανδημίας, στην περιοχή της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής σημειώθηκαν 372 τροχαία ατυχήματα με 418 παθόντες, μειωμένα σε σχέση με τον  Ιανουάριο του 2020, όπου στην περιοχή της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής σημειώθηκαν 438 τροχαία ατυχήματα με 528 παθόντες.


Αυξήθηκαν τα θύματα

Όμως τον Ιανουάριο του 2021 είχαμε 11 θανατηφόρα ατυχήματα με 12 νεκρούς, 12 σοβαρά ατυχήματα με 12 σοβαρά τραυματίες. Tον Ιανουάριο του 2020 τα θανατηφόρα ήταν  8 με 9 νεκρούς, ενώ τα σοβαρά 18 με 20 σοβαρά τραυματίες.


Aν συγκρίνει κανείς τον Ιανουάριο του 2021 όσον αφορά τις παραβάσεις για οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος, που θεωρείται μία από τις σημαντικές αιτίες πρόκλησης ατυχήματος είναι μόλις 56, από τις οποίες οι 18 ήταν σε βαθμό πλημμελήματος. Αντίθετα τον Ιανουάριο του 2020 καταγράφησαν  663 παραβάσεις για οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος, από τις οποίες οι 66 ήταν σε βαθμό πλημμελήματος! Πολλαπλάσιες χωρίς ωστόσο να προκαλέσουν περισσότερα ατυχήματα,


Πάντως και στις δυο περιπτώσεις, τα κυριότερα αίτια των ατυχημάτων ήταν η οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή, η παραβίαση ρυθμιστικών πινακίδων και η παραβίαση των κανόνων κυκλοφορίας από πεζούς. H μη χρήση προστατευτικού κράνους από τους οδηγούς και επιβάτες των δικύκλων επέτεινε, σε πολλές περιπτώσεις, τη σοβαρότητα του τραυματισμού τους.



Οι παραβάσεις τον Ιανουάριο του 2021

Το ίδιο χρονικό διάστημα στο πλαίσιο των στοχευμένων δράσεων που εφαρμόζει η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής για την τροχονομική αστυνόμευση και την αναβάθμιση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στην περιοχή της Αττικής, βεβαιώθηκαν 9.266 παραβάσεις από τις οποίες 357 σε βαθμό πλημμελήματος.


Ενδεικτικά βεβαιώθηκαν:


56 παραβάσεις για οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος, από τις οποίες οι 18 ήταν σε βαθμό πλημμελήματος,

1.369 παραβάσεις ορίου ταχύτητας,

139 παραβάσεις για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη,

91 παραβάσεις για χρήση κινητού τηλεφώνου,

93 παραβάσεις για μη χρήση ζώνης ασφαλείας,

267 παραβάσεις για μη χρήση προστατευτικού κράνους και,

13 παραβάσεις για επικίνδυνους ελιγμούς.

Οι παραβάσεις τον Ιανουάριο του 2020

Κατά το μήνα Ιανουάριο 2020, στο πλαίσιο των στοχευμένων δράσεων που εφαρμόζει η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής για την τροχονομική αστυνόμευση και την αναβάθμιση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στην περιοχή της Αττικής, βεβαιώθηκαν 27.293 παραβάσεις από τις οποίες 590 σε βαθμό πλημμελήματος.


Ενδεικτικά βεβαιώθηκαν:


663 παραβάσεις για οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος, από τις οποίες οι -66- ήταν σε βαθμό πλημμελήματος,

2.679 παραβάσεις ορίου ταχύτητας,

290 παραβάσεις για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη,

510 παραβάσεις για χρήση κινητού τηλεφώνου,

531 παραβάσεις για μη χρήση ζώνης ασφαλείας και,

542 παραβάσεις για μη χρήση προστατευτικού κράνους.

Τι θα αλλάξει στην οδική ασφάλεια

Σημαντικές αλλαγές που ανατρέπουν τα πάντα στην οδική ασφάλεια προβλέπει το νέο Σχέδιο που παρουσίασε η κυβέρνηση την Τετάρτη 3 Ιανουαρίου 2021 με στόχο την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και της παραβατικόττας των ελλήνων οδηγών.



Οι βασικές αλλαγές αφορούν:


Aπό τον προσεχή Σεπτέμβριο η διδασκαλία της κυκλοφοριακής αγωγής θα γίνει υποχρεωτική στα σχολεία.

Aλλάζει η φιλοσοφία της θεωρητικής εξέτασης και της πρακτικής δοκιμασίας για την απόκτηση άδειας οδήγησης: Συντάσσονται νέα εγχειρίδια για την εκπαίδευση των υποψήφιων οδηγών, καταργείται το σύστημα εξέτασης που βασίζεται σε προκαθορισμένες ερωτήσεις με γνωστές απαντήσεις και δημιουργείται τράπεζα θεμάτων που προϋποθέτει τη διενέργεια θεωρητικών μαθημάτων στη σχολή οδήγησης.

Θα υπάρχει ειδικό εκπαιδευτικό εγχειρίδιο και ειδική θεωρητική εξέταση για ειδικές ομάδες πληθυσμού: πολίτες που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση, με μαθησιακές δυσκολίες καθώς και όσοι έχουν προβλήματα ακοής.

Κατάρτιση εκπαιδευτών οδήγησης και πιστοποιημένη επιμόρφωση τουλάχιστον κάθε 3 χρόνια.

Θεσπίζονται προϋποθέσεις για να γίνει κάποιος εκπαιδευτής:. Ελάχιστη ηλικία και κατοχή αδειών οδήγησης όλων των κατηγοριών, θα πρέπει να είναι κάτοχοι συγκεκριμένων ειδικοτήτων των επαγγελματικών λυκείων, απόφοιτοι συγκεκριμένων πανεπιστημιακών τμημάτων ή κάτοχοι μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου σπουδών σχετικών με την κυκλοφοριακή αγωγή και την οδική κυκλοφορία. Επίσης θα πρέπει να διαθέτουν πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας αλλά και να μην έχουν υποπέσει ποτέ σε συγκεκριμένες παραβάσεις του Κ.Ο.Κ.

Πλήρης αναθεώρηση του ΚΟΚ

Αναθεωρείται πλήρως ο ΚΟΚ με την κατηγοριοποίηση των παραβάσεων με βάση το βαθμό επικινδυνότητας και συχνότητας. Η έμφαση θα δοθεί στις πέντε πιο συχνές παραβάσεις του Κ.Ο.Κ. που έχουν ως αποτέλεσμα είτε σοβαρούς τραυματισμούς είτε θανάτους σε ένα τροχαίο ατύχημα: υπερβολική ταχύτητα, μη χρήση ζώνης από όλους τους επιβαίνοντες, μη χρήση κράνους από οδηγό και συνοδηγό, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ναρκωτικών ουσιών, χρήση κινητού τηλεφώνου. Οι παραβάσεις θα έχουν διαβαθμισμένα – και πάντως όχι υψηλά – χρηματικά πρόστιμα σε συνδυασμό με διοικητικές κυρώσεις.

Θα γίνει διαχωρισμός των κυρώσεων με βασικό κριτήριο διαφοροποίησης την οδηγική συμπεριφορά ή την κατάσταση του οχήματος. Στην περίπτωση οχήματος με ληγμένο ΚΤΕΟ, οχήματος που δεν λειτουργούν οι φανοί ή κυκλοφορεί με σπασμένους καθρέφτες θα «τιμωρείται» το όχημα π.χ. με αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας. Στην περίπτωση παράβασης που σχετίζεται με την οδηγική συμπεριφορά, οι κυρώσεις θα επιβάλλονται στον οδηγό.

Ξεκινά έλεγχος στα ΚΤΕΟ. Από την ίδρυση τους, το 2001, τα 204 ιδιωτικά και 28 δημόσια παραμένουν ανεξέλεγκτα, όσον αφορά την ποιότητα των ελέγχων τους. Ένα στα τρία οχήματα δεν προσέρχεται για έλεγχο.  Οι επόπτες ΚΤΕΟ θα είναι διαπιστευμένοι ιδιώτες μηχανικοί Π.Ε. οι οποίοι θα πραγματοποιούν επανέλεγχο on the spot, στην «πόρτα» του ΚΤΕΟ, του οχήματος που μόλις διήλθε με επιτυχία. Σε όσα οχήματα διαπιστωθεί ότι έγιναν πλημμελείς έλεγχοι θα υπάρχουν κυρώσεις που υπό προϋποθέσεις θα φθάνουν και στην αφαίρεση της άδειας λειτουργίας.

Μείωση της μέσης ταχύτητας κίνησης στις αστικές περιοχές. Το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές θα κατέβει στα 30χλμ/ώρα.

Υλοποίηση με ηλεκτρονικά μέσα της διαδικασίας βεβαίωσης και είσπραξης των παραβάσεων του Κ.Ο.Κ. και βεβαίωση της υπερήμερης οφειλής στο TAXIS

Καθιέρωση ηλεκτρονικής διαδικασίας για την παρακολούθηση των παραβάσεων του Κ.Ο.Κ.

moved.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]