Μεγάλη στροφή των Ελλήνων οδηγών στη χρήση IX


 Γράφει η Μαρία Μόσχου 

Το  86% των Ελλήνων επιλέγουν να μετακινηθούν με το δικό τους ΙΧ μέσα στην πανδημία ενώ το 78%  των οδηγών στην χώρα μας δηλώνουν ότι είναι λιγότερο πιθανό να χρησιμοποιούν τις δημόσιες συγκοινωνίες.


Ποσοστό 89% δηλώνουν ότι η πανδημία τους έκανε να συνειδητοποιήσουν την ασφάλεια και την άνεση που τους προσφέρει η χρήση του δικού τους οχήματος. Το 67% μάλιστα θεωρεί  πολύ πιθανό να αγοράσει ή να μισθώσει ένα νέο αυτοκίνητο τα επόμενα 5 χρόνια!


Αυτά είναι τα αποτέλεσματα της ετήσιας έρευνας κοινής γνώμης Mobility Insights Report, αξιολογώντας τον αντίκτυπο του Covid-19 στις συνήθειες κινητικότητας σε όλο τον κόσμο. Πρόκειται για την ενότητα “New Normal” (Νέα Κανονικότητα) που κυκλοφόρησε η LeasePlan, σε συνεργασία με την κορυφαία εταιρεία ερευνών Ipsos.


Η καθημερινότητα

Δεν είναι τυχαίο ότι ακόμα και πριν την πανδημία στην χώρα μας είχε παρατηρηθεί σημαντική αύξηση της κίνησης των ΙΧ. Παράλληλα οι εικόνες συνωστισμού που παρατηρήθκαν στα ΜΜΜ στην αρχή της πανδημίας αλλά και οι διάφορες μελέτες που χαρατήριζαν τις αστικές συγκοινωνίες ως εστίες μετάδοσης του κορονοϊού οδήγησαν του Ελληνες στα ΙΧ τους.


Ωστόσο ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι με βάση την έρευνα οι Ελληνες στρέφονται στα ΙΧ, δηλώνοντας την πρόθεσή τους να αγοράσουν ή να μισθώσουν νέο ΙΧ τα επόμενα πέντε χρονια. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να προκαλέσει ασφυξία στους ελληνικούς δρόμους οι οποίοι ακόμα και μετά τα απαγορευτικά μέτρα παρουσιάζουν αυξημένη κίνηση.


Δεν ειναι τυχαίο ότι τις τελευταίες ημέρες παρατηρείται μποτιλιάρισμα σε κεντρικές οδικές αρτηρίες και αυτό παρά το γεγονός ότι η μετακίνηση προϋποθέτει συγκεκριμένο λόγο και αποστολή μηνύματος.


Η έρευνα

Η έρευνα, στην οποία συμμετείχαν πάνω από 5.000 οδηγοί σε 22 χώρες, δείχνει ότι η πλειονότητά τους προτιμά την ασφάλεια και την άνεση του αυτοκινήτου τους από τις δημόσιες συγκοινωνίες. Συγκεκριμένα οι μισοί από αυτούς επιθυμούν να στραφούν σε οχήματα μηδενικών εκπομπών ώστε να συμβάλουν στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης και να διατηρήσουν ταυτόχρονα τη βελτίωση στην ποιότητα του αέρα που παρατηρήθηκε στην αρχή της πανδημίας.

Σύμφωνα με την έρευνα, από την αρχή της πανδημίας:


οι Έλληνες οδηγοί είναι λιγότερο πιθανό να χρησιμοποιούν τις δημόσιες συγκοινωνίες (78%)

και περισσότερο πιθανό να επιλέγουν το ιδιωτικό τους αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις τους (86%).

Στο ίδιο πλαίσιο, οι περισσότεροι Έλληνες (89%) δηλώνουν ότι η πανδημία τούς έκανε να συνειδητοποιήσουν την ασφάλεια και την άνεση που τους προσφέρει η χρήση του δικού τους οχήματος.

Ακόμη, το 67% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι είναι πολύ πιθανό να αγοράσει ή να μισθώσει ένα νέο αυτοκίνητο τα επόμενα 5 χρόνια.

Ταυτόχρονα, περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες που προέρχονται από τη χώρα μας (65%) δηλώνουν ότι από την έναρξη της πανδημίας Covid-19 αξιολογούν πιο σοβαρά την κλιματική κρίση ως παγκόσμια απειλή.


Στροφή και στην ηλεκτροκίνηση

Για ένα επίσης αρκετά μεγάλο ποσοστό (63%), η αυξημένη ευαισθητοποίηση αύξησε τις πιθανότητες να επιλέξουν ένα ηλεκτρικό όχημα μηδενικών εκπομπών στο μέλλον. Και αυτό προκειμένου να μειώσουν το δικό τους ανθρακικό αποτύπωμα και να διατηρήσουν τη βελτιωμένη ποιότητα του αέρα που παρατηρήθηκε στην αρχή της πανδημίας.


Από την αρχή της πανδημίας οι ερωτηθέντες δείχνουν ότι είναι πιο πιθανό να πραγματοποιήσουν διαδικτυακές αγορές και να επιλέξουν παράδοση στο σπίτι για διακριτικές δαπάνες, όπως ρούχα και ηλεκτρικά είδη (63%), ενισχύοντας έτσι τη ζήτηση για συμβατικά και ηλεκτρικά επαγγελματικά (LCV και eLCV).


Η κυκλοφοριακή συμφόρηση

Τέλος, σχεδόν οι μισοί Έλληνες ερωτηθέντες (49%) ανησυχούν για την αυξημένη κυκλοφοριακή συμφόρηση και ρύπανση που προκαλείται από τα οχήματα παράδοσης, από την έλευση του Covid και μετά.


Ωστόσο η λύση που προτείνεται είναι σαφής αφού οι περισσότεροι Έλληνες οδηγοί οχημάτων παράδοσης προϊόντων που συμμετείχαν στην έρευνα (55%) είναι πρόθυμοι να μοιραστούν τα επαγγελματικά τους οχήματα με άλλες επιχειρήσεις για να μειώσουν τη συμφόρηση, καθώς και να μεταβούν σε ηλεκτρικά LCV μηδενικών εκπομπών (77%) για τη μείωση της ρύπανσης.


Ο Κωνσταντίνος Πετρούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της LeasePlan Hellas, δήλωσε σχετικά: «Το αυτοκίνητο ως μέσο μετακίνησης παραμένει ψηλά στην καρδιά των Ελλήνων. Ειδικά σήμερα, εν μέσω πανδημίας, αποτελεί και τον πιο ασφαλή τρόπο να μετακινούμαστε. Παράλληλα, η στροφή των οδηγών προς την ηλεκτροκίνηση και τα οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων, όπως αυτή επιβεβαιώνεται από την έρευνα, βρίσκεται σε πλήρη συμφωνία με τη στρατηγική της LeasePlan. Δέσμευσή μας στην LeasePlan Hellas είναι να συνεχίσουμε να προσφέρουμε το αυτοκίνητο ως υπηρεσία (car–as–as–service) με ολοκληρωμένες λύσεις μακροχρόνιας μίσθωσης και ανταγωνιστικές προσφορές leasing, με ευθύνη προς το περιβάλλον και με τους πελάτες μας πάντα στο επίκεντρο».

moved.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]