Ιωάννινα:Αλλάζει το κέντρο της πόλης, προς δημοπράτηση νέοι κόμβοι



Τον δρόμο της υλοποίησης παίρνουν τρία σημαντικά έργα για το Δήμο Ιωαννιτών μετά τις αποφάσεις που έλαβε η Οικονομική Επιτροπή κατά την σημερινή της συνεδρίαση.

Πρόκειται για τρεις παρεμβάσεις μείζονος σημασίας που απαντούν σε κυκλοφοριακά προβλήματα της πόλης και παράλληλα έρχονται να μετατρέψουν σε πράξη προτάσεις που περιλαμβάνονται στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.

Το ένα από τα τρία έργα έρχεται να παρέμβει στην καρδιά του αστικού ιστού, να δημιουργήσει νέες υποδομές και να διασφαλίσει την ομαλή κυκλοφορία των οχημάτων αλλά και των πεζών.

Το έργο αναβάθμισης των κοινόχρηστων χώρων και πλατειών με προϋπολογισμό 600 χιλιάδες ευρώ περιλαμβάνει τις οδούς Πυρσινέλλα, Σμύρνης και Ακαδημίας. Πρόκειται για αστικές οδούς στο κέντρο της πόλης οι οποίες αντιμετωπίζουν λειτουργικά προβλήματα, τόσο λόγω της κυκλοφορίας όσο και εξαιτίας της έλλειψης σύγχρονων υποδομών για την ασφαλή κυκλοφορία των πεζών. 

Μέσω του έργου που θα εκτελεστεί διασφαλίζεται τόσο η απρόσκοπτη κίνηση οχημάτων όσο και η ασφαλής κίνηση των πεζών με διαπλάτυνση πεζοδρομίων και δημιουργία νέων διαβάσεων. 

Όλες οι διαμορφώσεις που θα γίνουν έχουν ως κεντρική στόχευση την απόδοση όσο το δυνατό περισσότερου χώρου για την άνετη και ασφαλή κυκλοφορία των πεζών και των ατόμων με αναπηρία.

Αναλυτικά:

Πυρσινέλλα

Οι παρεμβάσεις που θα αναπτυχθούν αφορούν στην διαπλάτυνση των πεζοδρομίων και στη δημιουργία θέσεων στάθμευσης στη νότια πλευρά. 

Η διατομή περιλαμβάνει δύο λωρίδες κυκλοφορίας. Η κυκλοφοριακή ρύθμιση διατηρείται ως έχει, ενώ δημιουργούνται τρεις θέσεις στάθμευσης για ΑΜΕΑ.

Σμύρνης

Στην παρούσα κατάσταση η οδός είναι μονοδρομημένη και υπάρχει στάθμευση στην δεξιά πλευρά. 

Η οδός ορίζεται ως «Ήπιας Κυκλοφορίας».

Λόγω της στενότητας της οδού και της πεζοδρόμησής της δεν είναι δυνατή η κατασκευής θέσεων στάθμευσης.

Νεοφύτου Δούκα

Το τμήμα της Νεοφύτου Δούκα που διαμορφώνεται έχει πλάτος μικρότερο των 8m. Δεδομένου πως το πλάτος της οδού είναι μικρό και το εκτός μελέτης τμήμα έχει πλάτος μικρότερο των 6m, η δυνατότητα για στάθμευση είναι ανύπαρκτη.  Η οδός είναι μονοδρομημένη και η ρύθμιση αυτή διατηρείται. Η οδός ορίζεται ως «Ήπιας Κυκλοφορίας». 


Η διατομή περιλαμβάνει λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 3,25m και πλάτος πεζοδρομίων έως 2,05M στην δεξιά πλευρά και λίγο λιγότερο από 2m στην αριστερή. Δεν υπάρχει καμία θέση στάθμευσης.  

Ακαδημίας

Η μελέτη προβλέπει την διαπλάτυνση πεζοδρομίων σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές. Η οδός είναι μονοδρομημένη και η ρύθμιση αυτή διατηρείται. Η οδός ορίζεται ως «Ήπιας Κυκλοφορίας». 

Λόγω της στενότητας της οδού δεν ήταν δυνατή η δημιουργία θέσεων στάθμευσης σε καμία πλευρά,  ακόμα και με την χρήση του ελάχιστου επιτρεπόμενου πλάτους των 1,50m για κάθε πεζοδρόμιο. Στην οδό δημιουργούνται τρεις θέσεις στάθμευσης στην περιοχή της διαπλάτυνσης, περίπου 35m από την αρχή της. 

Αράπη

Το τμήμα που περιέχεται στην μελέτη αφορά τα πρώτα 12-14m της οδού. Προβλέπεται η διαπλάτυνση του βορινού πεζοδρομίου το οποίο θα ξεπεράσει τα 7m, ενώ το νότιο, το οποίο αποτελεί τμήμα του κοινόχρηστου πράσινου χώρου, δεν θα τροποποιηθεί. Με την παρέμβαση δημιουργείται λωρίδα κυκλοφορίας 3,25m, η οποία χρησιμοποιείται ουσιαστικά για την αναστροφή των οχημάτων.

Νέος κόμβος σε Δωδώνης και Δομπόλη 

Η Οικονομική Επιτροπή προχώρησε στην έγκριση της μελέτης και της δημοπράτησης του έργου κατασκευής νέου κόμβου στη διασταύρωση των οδών Δωδώνης και Δομπόλη. 

Το έργο έχει προϋπολογισμό 400.000 ευρώ και αφορά στην  κατασκευή ισόπεδου κυκλικού κόμβου στην οποία περιλαμβάνονται όλες οι απαραίτητες εργασίες οδοποιίας, υδραυλικών έργων και οδοφωτισμού.

Συγκεντρωτικά το έργο του ισόπεδου κυκλικού κόμβου στη διασταύρωση της οδού Δομπόλη με τη λεωφόρο Δωδώνης και τη λεωφόρο Κενάν Μεσαρέ, περιλαμβάνει τα ακόλουθα τμήματα :

Κυκλικός δακτύλιος κόμβου

Κλάδος προς οδό Δομπόλη 

Κλάδος προς λεωφόρο Δωδώνης με κατεύθυνση το κέντρο των Ιωαννίνων 

Κλάδος προς λεωφόρο Κενάν Μεσαρέ

Κλάδος προς λεωφόρο Δωδώνης με κατεύθυνση την Άρτα

Με την κατασκευή του διασφαλίζεται η ασφαλής και απρόσκοπτη κίνηση των οχημάτων επί των οδών καθώς και των πεζών προς όλες τις κατευθύνσεις.

Νέοι κόμβοι σε Σταυράκι και Νεοχωρόπουλο 

Το έργο κατασκευής νέων κόμβων σε Σταυράκι και Νεοχωρόπουλο έχει προυπολογισμό 560.000 ευρώ.

Περιλαμβάνει την κατασκευή δύο νέων ισόπεδων κυκλικών κόμβων στους οποίους περιλαμβάνονται όλες οι απαραίτητες εργασίες οδοποιίας, υδραυλικών έργων και οδοφωτισμού.

Οι ισόπεδοι κυκλικοί κόμβοι στις περιοχές Σταυρακίου και Νεοχωρόπουλου με την κατασκευή τους διασφαλίζουν την ασφαλή και απρόσκοπτη κίνηση των οχημάτων επί των οδών καθώς και των πεζών προς όλες τις κατευθύνσεις.

«Οι αποφάσεις που λάβαμε για την δημοπράτηση των συγκεκριμένων έργων είναι από τις πιο σημαντικές. Αφενός παρεμβαίνουμε στο πιο πυκνοδομημένο τμήμα της πόλης με σκοπό να αντιμετωπιστούν χρόνια προβλήματα και να αποδοθεί περισσότερος χώρος στους πεζούς και αφετέρου με τους νέους κόμβους να αντιμετωπισθούν σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα ώστε να επιτευχθεί μεγαλύτερη ασφάλεια για τους οδηγούς. Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που φτάσαμε στην απόφαση δημοπράτησης πριν την λήξη του τρέχοντος έτους, ενός έτους που συνοδεύτηκε από πολλές δυσκολίες λόγω της πανδημίας. Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους εργαζόμενους της Τεχνικής Υπηρεσίας και τους συνεργάτες μας που δούλεψαν με εντατικούς ρυθμούς και δεσμευόμαστε ότι και τη νέα χρονιά θα υλοποιούμε βήμα βήμα το τεχνικό μας πρόγραμμα», υπογράμμισε σε δηλώσεις του ο Αντιδήμαρχος Έργων και Πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής Γιώργος Αρλέτος. 

Τέλος ο Δήμαρχος Ιωαννίνων εξέφρασε την ικανοποίηση του για αυτή την εξέλιξη με την οποία δρομολογούνται σημαντικά έργα που θα βελτιώσουν την καθημερινότητα των πολιτών.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]