Η Ένωση Γονέων Δήμου Ιωαννιτών για την τηλεκπαίδευση και το κλείσιμο των γυμνασίων-λυκείων

 


LOCKDOWN ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ  !!! Η Κυβέρνηση αντί  φροντίζει για την ισότιμη μόρφωση,  αφήνει ΟΛΟΥΣ τους ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΚΤΟΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.

  Μόνο ως ανέκδοτο και έλλειψη επαφής με την πραγματικότητα μπορούν να εκληφθούν  οι δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών και στελεχών του Υπ. Παιδείας, μετά το φιάσκο των δυο πρώτων ημερών εφαρμογής της υποχρεωτικής τηλεκπαίδευσης στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. 

Ο «πανέτοιμος κρατικός μηχανισμός», το «επιτελικό κράτος» και τα πολυδιαφημιζόμενα συστήματα τηλεκπαίδευσης που ακριβοπληρώνονται στην πολυεθνική CISCO με χρήματα από τον μόχθο του λαού μας λειτούργησαν και τις δυο μέρες από 20 λεπτά μέχρι 2 ώρες. Μετά το σύστημα «κατέρρευσε»  με αποτέλεσμα χιλιάδες μαθητές να μην μπορούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα.

Η Κυβέρνηση, που είχε όλον το χρόνο να εξασφαλίσει τις υποδομές και τον τεχνολογικό εξοπλισμό για κάθε μαθητή ώστε απρόσκοπτα να μπορεί να συμμετάσχει στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, δεν θεώρησε καν ως υποχρέωσή της να πει έστω ένα συγγνώμη στους 600 χιλιάδες μαθητές και τις οικογένειές τους για την απαράδεκτη κατάσταση που διαμορφώνεται με τον τρόπο εφαρμογής της τηλεκπαίδευσης:

Χιλιάδες μαθητές δεν έχουν καν εξοπλισμό, παρά τις εκάστοτε ανακοινώσεις ότι θα δοθούν υπολογιστές στα παιδιά. Η κατάσταση αυτή δημιουργεί τεράστιες εκπαιδευτικές ανισότητες. Η «ακρόαση του μαθήματος» από το τηλέφωνο, που προτείνεται ως λύση για τους μαθητές που δεν έχουν εξοπλισμό, μόνο ως κακόγουστο ανέκδοτο μπορεί να εκληφθεί. Αλήθεια ποιος είναι αυτός που μπορεί να καθίσει 3-4 ώρες με το ακουστικό στο αυτί, και πολύ περισσότερο να παρακολουθεί μάθημα;

Εδώ  και 8 μήνες δεν πάρθηκε ούτε ένα ουσιαστικό μέτρο από την κυβέρνηση συνολικά και το Υπουργείο Παιδείας, για την βελτίωση της κρατικής τεχνολογικής υποδομής, βασική προϋπόθεση για τη λειτουργία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Τα δίκτυα internet στα σχολεία αλλά και σε μεγάλες περιοχές της χώρας παραμένουν σε πρωτόγονο στάδιο. Μόλις την προηγούμενη βδομάδα το Υπουργείο Παιδείας ενημέρωνε ότι οι «συνδέσεις ADSL με ταχύτητα 24Mbps μπορούν να υποστηρίξουν μόνο μία τηλεδιάσκεψη με webex». Αυτήν την ταχύτητα έχει η συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων της πόλης μας, ενώ ο Δήμος Ιωαννιτών απαιτεί από τα σχολεία 2000€ για να συνδεθεί στο δικό του «μητροπολιτικό δίκτυο» οπτικών ινών που δίνει ταχύτητες έως 100Mbps!!! 

Στην πλειοψηφία των συνοικιών του   Δήμου  Ιωαννιτών οι ταχύτητες internet (σε σταθερή και κινητή) δεν ξεπερνούν τα 5-6Mbps, γεγονός που καθιστά αδύνατες τις  τηλεδιασκέψεις. 

Τεράστιες δυσκολίες έχουν και οι οικογένειες που έχουν δυο ή περισσότερα παιδιά μαθητές ή και μέλη που εργάζονται με τηλεργασία. Εκεί τα πρωινά γίνονται…κόλαση.

Κι ενώ ο κατάλογος από την εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης δεν έχει τελειωμό, η  μόνη έγνοια του Υπουργείου Παιδείας είναι να μπαίνουν οι απουσίες και να  καταγράφεται ότι προχωράει η ύλη όπως - όπως!

Αποδεικνύεται για ακόμη μια φορά πόσο δίκιο είχαν οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί που διεκδικούσαν ουσιαστικά μέτρα για την ασφαλή και απρόσκοπτη λειτουργία των σχολείων και πόσο έκθετοι είναι  όσοι λασπολογούσαν όλο το προηγούμενο διάστημα εις βάρος τους.

ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΣΦΆΛΙΣΗ ΙΣΟΤΙΜΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

Ως Ένωση Γονέων Μαθητών Δ.Ιωαννιτών καλούμε το Υπουργείο Παιδείας, έστω και τώρα, να σταματήσει τα ψέματα και τα επικοινωνιακά παιχνίδια. Να ακούσει μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς και να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να διασφαλιστεί η συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με ισότιμους όρους για ΟΛΑ τα παιδιά. Στα πλαίσια αυτά να αξιοποιηθούν όλα τα λογισμικά (σύγχρονα και ασύγχρονα)  ώστε κανένα παιδί να μη μείνει πίσω. Το όποιο πρόγραμμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης εκπονηθεί, ο προγραμματισμός και τα μέσα που θα επιλεγούν, πρέπει να παίρνουν υπόψη πρώτα και κύρια τις δυνατότητες πρόσβασης ΟΛΩΝ των μαθητών.

Καλούμε το Υπουργείο να στείλει σχετική εγκύκλιο για ΜΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΑΠΟΥΣΙΩΝ και παράλληλα να προμηθεύσει ΑΜΕΣΑ με τον κατάλληλο ηλεκτρονικό εξοπλισμό όλους τους μαθητές. Είναι αυτονόητο ότι η αναβάθμιση του ΠΣΔ και των δυνατοτήτων της τηλεκπαίδευσης, όσο καθυστερεί, φέρει την ευθύνη της Κυβέρνησης, που τόσους μήνες δεν πήρε κανένα ουσιαστικό μέτρο για τα σχολεία και την ισότιμη μόρφωση   όλων των μαθητών.    



ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ - ΛΥΚΕΙΩΝ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΛΑΒΕ ΤΟΣΟΥΣ ΜΗΝΕΣ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ 

Η Κυβέρνηση λαμβάνει ανέξοδα μέτρα σήμερα στα σχολεία, γιατί δεν έλαβε κανένα ουσιαστικό μέτρο όλους τους προηγούμενους μήνες για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων και τη μείωση της διάδοσης του covid-19.

Το κλείσιμο Γυμνασίων και Λυκείων σε όλη τη χώρα θα επιτείνει την ανισότιμη εκπαίδευση των μαθητών, όπως αποδείχθηκε από το κλείσιμο των σχολείων την περασμένη σχολική χρονιά. Δημοτικά -Νηπιαγωγεία μένουν ανοιχτά με γνώμονα την άδεια ειδικού σκοπού που θα πρέπει να πάρουν οι γονείς.

Τα εκατοντάδες ήδη κλειστά σχολεία και Τμήματα σε όλη τη χώρα λόγω κρουσμάτων αποδεικνύουν περίτρανα ότι μόνο η χρήση μάσκας δεν αποτελεί άμυνα στον covid-19, χωρίς μείωση των μαθητών ανά Τμήμα, χωρίς αξιοποίηση νέων αιθουσών, χωρίς ουσιαστική καθαριότητα στα σχολεία, χωρίς δωρεάν μέσα ατομικής υγιεινής για όλους τους μαθητές, χωρίς μαζικά test στη μαθητική κοινότητα. 

Έχει ευθύνη η Κυβέρνηση να πάρει επιτέλους τώρα μέτρα που θα διασφαλίζουν την ισότιμη εκπαιδευτική διαδικασία, την υγιεινή και την ασφάλεια σε μαθητές – εκπαιδευτικούς και γονείς. 

Απαιτούμε:

Μείωση των μαθητών ανά Τμήμα στους 15 μαθητές. Αξιοποίηση αιθουσών από τα σχεδόν 2000 σχολεία που έχουν κλείσει τα τελευταία 10 έτη. Μόνιμους μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών.

Δωρεάν ηλεκτρονικά μέσα για την τηλεκπαίδευση με ευθύνη του Κράτους μέσω των σχολείων σε όλους τους μαθητές. Καμιά καταγραφή απουσίας σε μαθητές που δεν έχουν τα μέσα να συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση. Καμία διακοπή ρεύματος και internet που θα στερεί σε μαθητές τη συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αναβάθμιση του ΠΣΔ για να μπορούν με ουσιαστικούς όρους να συμμετέχουν όλοι οι μαθητές στην εκπαιδευτική διαδικασία. Όχι στην αντιπαιδαγωγική μέθοδο της online μετάδοσης του μαθήματος που δε διασφαλίζει τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών. Η τηλεκπαίδευση ως αναγκαίο μέτρο σ’ αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες και όχι ως μόνιμη επωδός δεν πρέπει να αποτελέσει μέτρο που θα επιτείνει ακόμα περισσότερο την ανισοτιμία στη μόρφωση των παιδιών μας. 

Δωρεάν μαζικά test με ευθύνη του ΕΟΔΥ στη σχολική κοινότητα. Με ευθύνη του ΕΟΔΥ να γίνονται δωρεάν test σε Τμήματα και σχολεία που κλείνουν λόγω κρουσμάτων. Δωρεάν συνταγογράφηση των test covid-19 από παιδιάτρους ώστε οι γονείς να μην πληρώνουν για τα test που κάνουν στους μαθητές. 

Απολυμάνσεις με ευθύνη των Δήμων σε όλα τα σχολεία που υπάρχει κρούσμα. 

Επαρκές μόνιμο προσωπικό καθαριότητας σε όλα τα σχολεία ώστε να τηρούνται τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας. 

Με ευθύνη των Περιφερειών να αυξηθούν τα δρομολόγια ώστε η πληρότητα των μαθητών στα μέσα σχολικής μεταφοράς να είναι 50%

Άδεια ειδικού σκοπού για όλους τους γονείς που πρέπει να μείνουν σπίτι για να συνδράμουν τα παιδιά τους λόγω κλειστών σχολείων ή λόγω κρουσμάτων. Η άδεια να είναι πλήρους αποδοχών και να μην σχετίζεται με την κανονική άδεια των εργαζόμενων γονιών.    

Κάλυψη άμεσα όλων των κενών σε εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό στα Ειδικά Σχολεία.

Η ΑΣΓΜΕ καλεί τις Ομοσπονδίες, τις Ενώσεις και τους Συλλόγους Γονέων τώρα να εντείνουν τη δράση τους για την υγεία και τη μόρφωση όλων των παιδιών.

Δυναμώνουμε τη δράση μας – δυναμώνουμε τις διεκδικήσεις μας για ασφαλή λειτουργία όλων των σχολείων. 

Ατομική μας ευθύνη είναι να δράσουμε για να αναλάβει η Κυβέρνηση τις δικές της ευθύνες.  


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]