ΙΩΑΝΝΙΝΑ:ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ 17ΧΡΟΝΟΥ

ΟΔΗΓΙΕΣ ΤΗΣ ΕΛ.ΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΒΙΑΣ

Καταγγελία των Οριζόντων Ηπείρου στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για το «καρτέλ» των πλωτών Ιωαννίνων


Tη λειτουργία άτυπου «καρτέλ» στη λίμνη Παμβώτιδα των Ιωαννίνων κατήγγειλαν οι Ορίζοντες του Ηπείρου με αναφορά τους στην Επιτροπή Ανταγωνισμού.


Ο επικεφαλής της παράταξης απέστειλε αναλυτικό έγγραφο (ΔΟΘΗΚΕ  Α.Π.  8948/19.10.2020) με το οποίο περιγράφει το καθεστώς λειτουργίας των λεμβών που εκτελούν μεταφορικό έργο στη Λίμνη και επισήμανε ότι «πρόκειται για μια καλοστημένη μηχανή καταστρατήγησης ελεύθερου ανταγωνισμού με την υποστήριξη πελατειακών σχέσεων σε επίπεδο Περιφέρειας και Δήμου.»


Οι Ορίζοντες Ηπείρου ζητούν την παρέμβαση της Επιτροπής καθώς όπως επισημαίνουν, η λειτουργία του καρτέλ νοθεύει τον ανταγωνισμό σε βάρος των πολιτών – καταναλωτών.


 Ενότητα 1η

Εισαγωγή

Ονομάζομαι Σπύρος Ριζόπουλος προσδιορίζομαι ως επικεφαλής της

Αντιπολιτευτικής Παράταξης «Ορίζοντες Ηπείρου» στο Περιφερειακό Συμβούλιο

Ηπείρου. Μετά από ενδελεχή εξέταση η παράταξη μας καταλήγει στο γεγονός ότι

πρόκειται για μια καλοστημένη μηχανή καταστρατήγησης ελεύθερου ανταγωνισμού

με την υποστήριξη πελατειακών σχέσεων σε επίπεδο Περιφέρειας και Δήμου. Οι

πολιτικές επιπλοκές αυτής της διάστασης σαφέστατα αντιλαμβανόμαστε δεν είναι η

προτεραιότητα της Επιτροπής Ανταγωνισμού όμως διευκρινίζοντας αυτή τη

διατύπωση σας δίνεται μια συνολική εικόνα. Είναι σημαντικό να πιστοποιηθεί από

τώρα καθώς έχει δημιουργηθεί η ψευδαίσθηση ότι πρόκειται για ΜΜΜ με

management Δημοσίου. Όμως είναι ακριβώς το αντίθετο, πρόκειται για οργανωμένη

επιχείρηση που λειτουργεί με τη λογική κοινοπραξίας.

Η αφορμή της παρούσας καταγγελίας προέκυψε όταν στις 7 Οκτωβρίου 2020 στο

Περιφερειακό Συμβούλιο της Περιφέρειας Ηπείρου δρομολογήθηκε από τη

Περιφερειακή Αρχή προσπάθεια επιβολής του παλιού Κανονιστικού Πλαισίου της

Νομαρχίας για την αύξηση των πλοιαρίων. Προς γνώση σας, το πρώτο κανονιστικό

πλαίσιο επι Νομαρχίας δημιουργήθηκε για πέντε καραβάκια σήμερα είναι δεκαέξι και

τα επιπλέον τα δύο που εγκρίθηκαν πρόσφατα από την Περιφερειακή Αρχή, και

έγιναν δεκαοχτώ.

Ενότητα 2η

Σύντομο Ιστορικό

Με την υπ αριθμ.15/116/31-101997 απόφασή του το Ν.Σ Ιωαννίνων ενέκρινε τη

σκοπιμότητα δρομολόγησης δυο πλωτών στην Λίμνη Παμβώτιδα με αντικείμενο

δραστηριότητας την οικολογική και ιστορική ξενάγηση σ αυτήν και καθόρισε τα

τεχνικά στοιχεία που πρέπει να έχουν τα πλωτά μέσα που θα δρομολογούνταν στην

Λίμνη ,το αντικείμενο δραστηριότητάς τους και τα εκτελούμενα δρομολόγια. Εν

συνεχεία με την υπ αριθμ.5/111/24-5-2004 νεότερη κανονιστική απόφαση του

Νομαρχιακού Συμβουλίου της Ν.Α.Ιωαννίνων ορίστηκε μεταξύ άλλων και ότι η

συγκοινωνιακή –δρομολογιακή γραμμή Ιωαννίνων-Νήσου θα διατηρηθεί με τον

τρόπο που είχε οριστεί από το έτος 1997 και θα εξυπηρετείται από 11 πλοιάρια του

Σωματείου Λεμβούχων που ορίστηκαν συγκεκριμένα κατά όνομα και ιδιοκτήτη.

2

Στην πορεία ο αριθμός των πλωτών που εξυπηρετούσαν την συγκοινωνιακή γραμμή

Ιωαννίνων-Νήσου αυξήθηκε σε 13. Τέλος το Περιφερειακό συμβούλιο Ηπείρου κατ

εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 186 Ν.3852/2010 σε συνδυασμό με τη

μεταβατική διάταξη του αρ.282 παρ.1 Ν.3852/2010 ,σύμφωνα με τις οποίες μεταξύ

των αρμοδιοτήτων των Περιφερειών ανήκει και ο τομέας μεταφορών και

επικοινωνιών ,στον οποίο περιλαμβάνεται και η αρμοδιότητα της χορήγησης άδειας

σε πλωτά μέσα που κινούνται σε φυσικές και τεχνητές λίμνες καθώς και σε πλωτούς

ποταμούς για την άσκηση τουριστικών και συγκοινωνιακών πλόων, εξέδωσε την υπ

αριθμ.13/53/27-07-2011 Κανονιστική απόφαση με την οποία τροποποίησε την

προηγούμενη 5/111/24-5-2004 κανονιστική Απόφαση του Ν.Σ της Ν.Α Ιωαννίνων και

αύξησε τον αριθμό των πλοιαρίων σε 16.

Ενότητα 3η

Πως, κατά τη γνώμη μας, προσδιορίζεται η έννοια της παράβασης

Η καταστρατήγηση της ελεύθερης αγοράς προκύπτει από τέσσερα στοιχεία:

1.Κανένας αδειούχος λεμβούχος δεν μπορεί να κινηθεί μέσα στη λίμνη, ανεξάρτητα

εκτός της συμμετοχής στη κοινοπραξία. Πρακτικά με το που λαμβάνει άδεια υπάρχει

ο άτυπος κανόνας, όχι νόμιμος, όπου πρέπει να ενταχθείς στην κοινοπραξία. Άρα

λοιπόν ελεύθερος λεμβούχος δεν υπάρχει.

2. Η τιμή παρότι πρόκειται για κοινοπραξία και όχι δημόσια επιχείρηση, από την

στιγμή που εισέρχεται κανείς στο σωματείο πρέπει να υιοθετεί την ήδη υπάρχουσα

τιμή πλαφόν. Συνεπώς το πλαφόν της τιμής δημιουργεί όλες τις προϋποθέσεις για

λειτουργία «καρτέλ».

3. Περιορίζεται από τη ίδια την κοινοπραξία και το είδος των δρομολογίων. Η

καταστρατήγηση στη συγκεκριμένη περίπτωση γίνεται εις βάρος του καταναλωτήπελάτη. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι οτιδήποτε αποφασίζει η κοινοπραξία ως

δρομολόγιο σε επίπεδο χρόνου αυτό πρέπει να τηρείται. Συνεπώς εκτός της

οριζόντιας τιμής υπάρχει και σταθερό ωράριο. Για παράδειγμα το χειμώνα

λειτουργούν μόνο τις ώρες 09:00 – 18:00, εάν θέλει κάποιος να επικοινωνήσει με το

νησί εκτός των ωρών, απλά δεν μπορεί.

4. Λόγω πελατειακών συμφερόντων και για να προστατευτεί η κοινοπραξία από

άλλες ανταγωνιστικές διαδικασίες επικοινωνίας με το Νησί η αυτοδιοίκηση έχει

απαγορεύσει οποιαδήποτε άλλο τρόπο ένωσης. Για παράδειγμα υπάρχει δυνατότητα

σύνδεσης γέφυρας από τη πίσω πλευρά του Νησιού την οποία λόγω πελατειακών

σχέσεων οι λεμβούχοι την καταπολεμούν με κάθε τρόπο ώστε να μπορούν να είναι

το μόνο μέσο επαφής. Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν ότι το παραπάνω επιχείρημα

μπορεί να μην εμπίπτει μέσα στα πλαίσια της καταστρατήγησης της ελεύθερης

αγοράς άμεσα, όπως τα προηγούμενα επιχειρήματα, όμως η μη δυνατότητα

δημιουργίας εναλλακτικών τρόπων πρόσβασης ουσιαστικά ισχυροποιεί το «καρτέλ».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]