LIVE:ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟΥ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ

ΟΔΗΓΙΕΣ ΤΗΣ ΕΛ.ΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΒΙΑΣ

Ευρώπη: Νέοι αυστηρότεροι κανόνες για μεταχειρισμένα και καινούργια ΙΧ


Της Μαρίας Μόσχου//moved.gr
Ισχυρότερη ευρωπαϊκή εποπτεία  με αυξημένους  ελέγχους των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων προβλέπει ο νέος ευρωπαϊκός κανονισμός για την έγκριση και την εποπτεία της αγοράς μηχανοκίνητων οχημάτων που τίθεται από σήμερα Τρίτη 1η Σεπτεμβρίου 2020 σε εφαρμογή.

Ο νέος κανονισμός, ο οποίος εκδόθηκε τον Μάιο του 2018, μεταρρυθμίζει και αυστηροποιεί σημαντικά το προηγούμενο σύστημα έγκρισης τύπου (εκπομπές καυσαερίων κ.λπ.) και εποπτείας της αγοράς.

Παράλληλα  με τον αυστηρό έλεγχο των μεταχειρισμένων η χώρα μας έχει… ανοίξει την πόρτα στην ηλεκτροκίνηση η οποία μέρα με τη μέρα κερδίσει όλο και περισσότερους υποστηρικτές δίνοντας ελπίδες για την βελτίωση του στόλου των ΙΧ στην χώρα μας που αποτελεί έναν από τους παλιότερους στόλους της ΕΕ.

Τα πρώτα μηνύματα είναι ιδιαίτερα αισιόδοξα, καθώς το ενδιαφέρον των Ελλήνων συνεχίζεται στην πλατφόρμα που έχει ανοίξει το υπουργείο Περιβάλλοντος και οι αιτήσεις για ηλεκτροκινούμενα οχήματα καθημερινά πληθαίνουν.

Ο νέος κανονισμός της ΕΕ

Ο κ. Τιερί Μπρετόν, Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς, δήλωσε: «Οι Ευρωπαίοι δικαίως προσδοκούν να οδηγούν τα καθαρότερα και ασφαλέστερα δυνατά αυτοκίνητα. Για την εκπλήρωση αυτής της προσδοκίας, απαιτούνται αυστηρότατοι έλεγχοι των αυτοκινήτων που διατίθενται στην αγορά και κυκλοφορούν στους δρόμους μας. Απαιτείται επίσης πραγματική επιβολή των κανόνων και εποπτεία σε ευρωπαϊκό επίπεδο: για τον λόγο αυτόν, η Επιτροπή θα έχει εφεξής τη δυνατότητα να διενεργεί ελέγχους σε αυτοκίνητα, να ενεργοποιεί ανακλήσεις πανευρωπαϊκού επιπέδου και να επιβάλλει πρόστιμα έως 30.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο όταν παραβιάζεται η νομοθεσία. Οι εν λόγω μεταρρυθμίσεις συμπληρώνουν το έργο μας στον τομέα της καθαρότερης και ασφαλέστερης κινητικότητας, τομέας που, στο απαιτητικό πλαίσιο της κρίσης, χρειάζεται ακόμη περισσότερες μελλοντοστρεφείς επενδύσεις σε υποδομές και καινοτομία. Οι προσπάθειές μας για την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών, την ενίσχυση της ενιαίας αγοράς και τη στήριξη της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας και της παγκόσμιας ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας αλληλοσυμπληρώνονται.»



Τα βασικά στοιχεία των νέων κανόνων της ΕΕ


Ανεξαρτησία και ποιότητα των δοκιμών πριν από τη διάθεση των αυτοκινήτων στην αγορά: Οι τεχνικές υπηρεσίες που διενεργούν δοκιμές και επιθεωρήσεις νέων μοντέλων αυτοκινήτων θα υποβάλλονται σε ανεξάρτητους ελέγχους στη βάση αυστηρών κριτηρίων για να επιτύχουν και να διατηρήσουν τον ορισμό τους από τα κράτη μέλη. Οι εθνικές αρχές έγκρισης τύπου υπόκεινται πλέον σε αξιολογήσεις από ομοτίμους, ώστε να διασφαλίζεται ότι οι σχετικοί κανόνες τηρούνται και επιβάλλονται με αυστηρότητα σε ολόκληρη την ΕΕ.

Έλεγχοι των αυτοκινήτων που ήδη κυκλοφορούν στην αγορά: Το νέο πλαίσιο βελτιώνει επίσης τους ελέγχους στα οχήματα που ήδη κυκλοφορούν στην αγορά και διατίθενται προς πώληση στις αντιπροσωπείες. Εφεξής, τα κράτη μέλη υποχρεούνται να διενεργούν τακτικά δοκιμές σε έναν ελάχιστο αριθμό αυτοκινήτων, ενώ είναι πλέον σε θέση να λαμβάνουν μέτρα διασφάλισης κατά των μη συμμορφούμενων οχημάτων στην επικράτειά τους, χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν να αναλάβει δράση η αρχή που εξέδωσε την έγκριση τύπου.

Ευρωπαϊκή εποπτεία: Περαιτέρω, η Επιτροπή έχει πλέον τη δυνατότητα να διενεργεί ελέγχους της τήρησης των απαιτήσεων και της συμμόρφωσης σε οχήματα μέσω δοκιμών σε εργαστήρια ή στον δρόμο. Σε περίπτωση που κατασκευαστές παραβιάζουν τη νομοθεσία για την έγκριση τύπου (π.χ. διατάξεις αναστολής ή ψευδείς δηλώσεις), η Επιτροπή μπορεί να διατάζει ανακλήσεις πανευρωπαϊκού επιπέδου και να επιβάλλει στους οικείους κατασκευαστές πρόστιμα έως 30.000 EUR ανά αυτοκίνητο. Μέχρι σήμερα, μόνο οι εθνικές αρχές που είχαν χορηγήσει την έγκριση τύπου στο αυτοκίνητο μπορούσαν να επιβάλουν τέτοια μέτρα.

Από την έκδοση του κανονισμού το 2018 μέχρι σήμερα, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, οι οργανισμοί έγκρισης τύπου και οι άλλοι ενδιαφερόμενοι φορείς εργάζονται αδιάκοπα για να εφαρμόσουν τους νέους κανόνες και να προσαρμοστούν στις αυστηρότερες απαιτήσεις.

Η Επιτροπή έχει διαθέσει πρόσθετους πόρους στο Κοινό Κέντρο Ερευνών (JRC) για την ανάληψη αυτού του νέου ρόλου στην εποπτεία της αγοράς, παρέχοντας χρηματοδότηση για το αναγκαίο πρόσθετο προσωπικό, τα συναφή λειτουργικά έξοδα και την κατασκευή δύο νέων εργαστηρίων. Το JRC διαθέτει δύο νέα εργαστήρια τελευταίας τεχνολογίας για τη διενέργεια ελέγχων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]