ΟΔΗΓΙΕΣ ΤΗΣ ΕΛ.ΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΒΙΑΣ

Ο Σύλλογος Εργαζομένων ΟΤΑ δεν θα συμμετέχει στην Επιτροπή Διαβούλευσης του Δήμου Ιωαννιτών

Ο Σύλλογος Εργαζομένων ΟΤΑ δεν θα συμμετέχει στην Επιτροπή Διαβούλευσης του Δήμου Ιωαννιτών
Η σχετική επιστολή αναφέρει :
"Κύριε Πρόεδρε,
Εμείς οι δημοτικοί υπάλληλοι, γνωρίζουμε από πρώτο χέρι ότι όλες οι αρμοδιότητες των Δήμων περιγράφονται από τη λεγόμενη «εθνική» νομοθεσία, η οποία φυσικά έχει αφετηρία αλλά και έγκριση από την ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Αντιμετωπίζουν δηλαδή τους δήμους σαν επιχειρήσεις, που πρέπει να φροντίζουν μόνοι τους για την οικονομική τους επιβίωση αναγκάζοντας στην πράξη τις δημοτικές αρχές να μετακυλύουν τις δαπάνες για οποιαδήποτε δράση στο λαό. Δεν είναι λίγες οι φορές άλλωστε που διαβάζουμε σε εκθέσεις επιθεωρητών ότι «αποτελεί πρόβλημα η μεγάλη εξάρτηση των οικονομικών του Δήμου από την κρατική χρηματοδότηση» περιγράφοντας με τον πιο κυνικό τρόπο ότι η κυρίαρχη πολιτική επιβάλλει την ολοένα και μεγαλύτερη μείωση της κρατικής χρηματοδότησης. 
Την ίδια στιγμή όμως με την κάλυψη μιας δαιδαλώδους νομοθεσίας, οι Δήμοι παρέχουν γη και ύδωρ στο μεγάλο κεφάλαιο της κάθε περιοχής καθώς «ανάπτυξη» και «αναπτυξιακό» θεωρείται μόνο ό,τι ωφελεί τις μεγάλες επιχειρήσεις.  Έτσι, για παράδειγμα έργα και δράσεις που αφορούν την αντιπλημμυρική ή την αντιπυρική προστασία δεν κρίνονται επιλέξιμα από τα διάφορα αναπτυξιακά προγράμματα. Ακόμα και απλά ζητήματα όπως η δημιουργία ανθρώπινων χώρων εργασίας για τους δημοτικούς υπαλλήλους -θέμα που για εμάς είναι ύψιστης σημασίας ακόμα περισσότερο την εποχή της πανδημίας- στερείται χρηματοδοτικών εργαλείων για να υλοποιηθεί.
Σε αυτό το πλαίσιο κάθε χρόνο εκδίδονται ειδικές εγκύκλιοι του Υπ . Εσωτερικών για την κατάρτιση των προϋπολογισμών των Δήμων με συγκεκριμένες οδηγίες και κατευθύνσεις ως προς την κατάρτιση, έγκριση και ψήφιση τους. Η κύρια υποχρέωση των δήμων είναι να είναι ο προϋπολογισμός ισοσκελισμένος, δηλαδή ευθυγραμμισμένος στο αντιλαϊκό-δημοσιονομικό πλαίσιο της κυβέρνησης. Την ευθυγράμμιση παρακολουθεί και εποπτεύει το Οικονομικό Παρατηρητήριο και το αντίστοιχο υπουργείο. Αυτή η διαδικασία συνοδεύεται από ευρύτατο κατασταλτικό πλαίσιο συμμόρφωσης που αφορά όργανα και εργαζόμενους για την περίπτωση υπέρβασης. Από τα παραπάνω προκύπτει ότι ακόμα και αν υπήρχε η πρόθεση, που δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο, ο προϋπολογισμός του Δήμου σε καμία των περιπτώσεων δεν είναι προϊόν διαβούλευσης της αντίστοιχης επιτροπής.
Ταυτόχρονα όμως, μέσω των προϋπολογισμών από τον «Καποδίστρια», στον «Καλλικράτη», και μετά στον «Κλεισθένη»  με όλες τις κυβερνήσεις , στην πράξη διαμορφώνεται και το τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου.  Δηλαδή τα έργα που θα γίνουν σε ένα δήμο μπαίνουν στην προκρούστεια κλίνη της εκάστοτε δημοσιονομικής πολιτικής και των «αναπτυξιακών προτεραιοτήτων». Ομοίως δεν είναι προϊόν διαβούλευσης.
Όσον αφορά τόσο το πρόγραμμα δράση όσο και το επιχειρησιακό πρόγραμμα της δημοτικής αρχής : Αποτελούν πολιτικές αποφάσεις τις οποίες η δημοτική αρχή έχει αποδείξει ότι δεν τις συζητά με κανένα άλλο παρά μόνο με το μεγάλο κεφάλαιο της πόλης, όπως άλλωστε της δίνει το δικαίωμα ο νόμος να το κάνει. Η «συνδρομή των ιδιωτών» που αποτελεί κόκκινη γραμμή για τη δημοτική αρχή έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το αγώνα ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις, τον αγώνα για προσλήψεις μονίμου προσωπικού, για αύξηση της χρηματοδότησης κλπ που δίνει ο Σύλλογος μας.
Μέσα σε αυτό το ασφυκτικό πλαίσιο τα λεγόμενα «θέματα γενικότερου ενδιαφέροντος» που περιγράφονται απ΄ τη νομοθεσία είναι αυτά που η δημοτική αρχή, με τις δικές της προτεραιότητες αποφασίζει να παραπέμψει στην επιτροπή διαβούλευσης αποδεικνύοντας ότι «στήνεται ένα καρέ με σημαδεμένη τράπουλα» .
Ενδεικτικό επίσης του χαρακτήρα της επιτροπής είναι ότι παρά το γεγονός ότι φαίνεται να καταπιάνεται με κάθε είδους θέματα, έχει μόνο γνωμοδοτικό χαρακτήρα για να διασφαλιστεί και η περίπτωση όπου η επιτροπή διαβούλευσης αποφασίσει να εναντιωθεί σε κάποια απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Να σημειωθεί ότι η κυβέρνηση της ΝΔ φρόντισε με ρυθμίσεις (που βασίστηκαν στον Κλεισθένη του ΣΥΡΙΖΑ) και αφορούν τον προϋπολογισμό, το τεχνικό πρόγραμμα, τα τέλη των δήμων η όποια διαφωνία να ακυρώνεται στην πράξη.  Οι πιο ουσιαστικές αποφάσεις των Δήμων λαμβάνονται μέσω των Οικονομικών Επιτροπών στις οποίες η πλειοψηφία εκ του νόμου ανήκει στη Δημοτική Αρχή και στις περιπτώσεις πχ των αναμορφώσεων των προϋπολογισμών οι αποφάσεις των Οικονομικών Επιτροπών έχουν δεσμευτική ισχύ για τα δημοτικά συμβούλια. Στην ουσία, έχει καταργηθεί ακόμα και η δυνατότητα του Δημοτικού Συμβουλίου να διαφωνήσει με μια κυβερνητική απόφαση αλλά την ίδια στιγμή στήνονται επιτροπές διαβούλευσης από φορείς της πόλης.
Αποδεικνύεται από τα παραπάνω ότι οι επιτροπές ‘‘διαβούλευσης’’ των δήμων δρουν ως προκάλυμμα για την επικύρωση ειλημμένων αποφάσεων. Ότι προσπαθούν να προσδώσουν επίφαση δημοκρατίας και διαλόγου σε αποφάσεις που δεν έχουν καμία  σχέση με τα λαϊκά συμφέροντα και τις ανάγκες του λαού. Ότι ο ρόλος τους θα είναι να προετοιμάζουν το έδαφος για να αποδέχονται οι φορείς της πόλης την εξειδίκευση της πολιτικής του κεφαλαίου και να ενσωματώσουν τυχόν τίμιες συνειδήσεις στη λογική της ανταποδοτικότητας ακόμα και για κοινωνικές υπηρεσίες σαν αυτές που θα έπρεπε να παρέχουν οι δήμοι.
Για όλους τους παραπάνω λόγους ο Σύλλογος Εργαζομένων ΟΤΑ Ν. Ιωαννίνων δεν θα συμμετέχει στην επιτροπή διαβούλευσης και σας καλούμε την παρούσα επιστολή να την κοινοποιήσετε στους φορείς της επιτροπής. "

Η πρόεδρος



Τίνα Ζέκα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]