Ιωάννινα Συντρίμμιν...



Γράφει ο Παπαδιώτης Νίκος

Ακούστηκαν και γράφτηκαν πολλά αυτές τις μέρες.
Αν διαχειρίζονται την τέχνη με την ανακρίβεια  και τα ψέματα που διαβάσαμε στις ανακοινώσεις τους,  τότε η  προσγείωση θα είναι καταστροφική .
Ψέματα που δεν μπορούν να μείνουν αναπάντητα, παρ όλο που με κάθε τρόπο κάποιοι προσπαθούν  να μπλοκάρουν αντιδεοντολογικά.
Δεν γνωρίζουμε πόσο πληρωμένη ήταν η απάντηση του κυρίου Πλασκοβίτη, σίγουρα όμως δεν άξιζε το αντίτιμο της.
Καταρχήν δεν είμαστε ως πρωτοβουλία καλλιτεχνών εναντίον προσώπων, ή καλλιτεχνών που κάνουν την δουλειά τους.
Είναι βεβαίως αξιοσημείωτο το ότι, ενώ η επιστολή μας απευθυνόταν στις δομές πολιτισμού  και την δημοτική αρχή , αυτός που απάντησε, είναι ένας συμβασιούχος τους.
Τα βέλη μας δεν στρέφονται προς αυτόν, αλλά στον καθένα που εν απουσία καλλιτεχνικού διευθυντή, κόντρα στην θεσμική λειτουργία του ΔΗΠΕΘΕ και κάτω από αδιαφάνεια διαδικασιών, θα καρπώνονταν το σύνολο σχεδόν του προϋπολογισμού  του, ακυρώνοντας ταυτόχρονα  προγράμματα όπως <<Η πόλη επι σκηνής >> για παραγωγές της πόλης.
Το τελευταίο καιρό είδαμε σχεδιασμούς που γίνονται εν κρυπτώ χωρίς καλλιτεχνική κρίση και με προχειρότητα οργάνωσης, πράγμα που προκάλεσε τις αντιδράσεις και συντέλεσε στο φιάσκο  της παράστασης, (Το χαμόγελο της Τζοκόντας).
Είδαμε ηθοποιούς που θέλουν να αυτοπαρουσιάζονται ως  πρωταγωνιστές  στα πολιτιστικά δρώμενα της πόλης χωρίς καθόλου να ποιούν ήθος , αποκαλώντας συναδέλφους τους που διαμαρτύρονται για αυτά, ως την χειρότερη πάστα και να μας εγκαλούν  για ανυπόστατες κατηγορίες, χωρίς να αναφέρουν ποιό σημείο της επιστολής μας είναι ανυπόστατο.
Μήπως η ίδια η διαύγεια από τη οποία αντλήσαμε όλα τα στοιχεία;
Από τα γραφόμενα τους, φαίνεται ότι συμφωνούν με τον σωστό τρόπο λειτουργίας των θεσμών.
Αλλά όταν θέλουμε να κλείνουμε επιλεκτικά τα μάτια για να ζούμε σε μαύρα μεσάνυχτα ο ήλιος δεν μπορεί να κάνει τίποτε, ακόμα και στις 2:00 μμ που είναι καυτός.
Ο κυριος Πλασκοβίτης μας αποκαλεί  ( ανώνυμους) με σκοπό να μειώσει  το κύρος των καταγγελιών μας.
Μπορεί να μην είμαστε τόσο επώνυμοι όσο ίδιος, αλλά στο χωριό μας όλοι μας γνωρίζουν καλύτερα και δεν χρειαζόμαστε συστάσεις.
Σε απάντηση στις κατηγορίες του, απευθύναμε  την παρακάτω επιστολή.
<< Κύριε Πλασκοβίτη
Από την απάντησή σας καταλαβαίνουμε ότι διαβάσατε το κείμενο όχι όπως θα έπρεπε, αλλά όπως σας συμφέρει.
Πρώτον αν θέλετε ονόματα μπορούμε να σας τα στείλουμε για κάθε χρήση.
- Στην επιστολή δεν αναφέρουμε ότι το ποσό των 218.000 είναι προσωπική σας αμοιβή αλλά για την παραγωγή και όλλοι καταλαβαίνουμε τι σημαίνει.
  - Δεν ξέρω σε ποιό σημείο της διαβάσατε ότι σας χαρακτηρίζουμε ερασιτέχνες, δεν είμαστε κριτικοί για τη δουλειά σας, αυτό αποδεικνύεται επι σκηνής και έχετε περάσει προ πολλού τις εξετάσεις.
Προφανώς κάπου αλλού το έχετε ακούσει και θέλετε να το βάλετε στην επιστολή μας για να μειώσετε το κύρος αυτών που την συνέταξαν, γιατί δεν μπορείτε να αμφισβητήσετε τα όσα αποκαλύπτονται σε αυτή.
   -Μας λέτε ότι δεν είναι η πιο ακριβή παραγωγή αλλά  μήπως  μπορείτε να μας πείτε ποιες άλλες στοίχισαν τόσα ευρώ€;

 - Αυτό που δεν  καταλάβατε ίσως από την επιστολή μας  κύριε Πλασκοβίτη, είναι το ότι δεν είμαστε ενάντια  σε πρόσωπα αλλά σε διαδικασίες.
Απορία μας πως ενημερωθήκατε και καταθέσατε τόσες προτάσεις μέσα σε τρεις μέρες από 26 μέχρι 29, που έγινε και η ανάθεση και εδώ κανένας δεν πήρε χαμπάρι τίποτε.
Σας ενημερώνουμε ότι οι συνάδελφοι σας εδώ παρακολουθούν στενά τις ανακοινώσεις και η κοινωνία μας είναι πολύ μικρή για να διαφεύγουν τέτοια πράγματα, παρά μόνο όταν γίνονται εν κρυπτώ.
Πουθενά στο κείμενο μας  δεν αναφέρεται ότι οι Γιαννιώτες καλλιτέχνες ζητάμε αποκλειστικότητα όπως πονηρά θέλετε να το χρεώσετε ως αίτημα μας.
Αφιερώσαμε ειδική παράγραφο γι αυτό και είναι απαράδεκτο να στρεβλώνετε το νόημα εσείς που γνωρίζετε από λόγο.
Είναι άλλο αποκλειστικότητα και άλλο αποκλεισμός.
Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι.
Αλήθεια πως θα χαρακτηρίζατε  και ποια θα ήταν η αντίδραση σας αν στον προϋπολογισμό του υπουργείου πολιτισμού για τα θέατρα, το 97%  δινόταν με αδιαφανείς πρακτικές σε παραγωγές από το εξωτερικό, χωρίς να σας έδιναν καν το δικαίωμα να καταθέσετε πρόταση, (Ανοιχτή διαδικασία) ;
Η άποψη μας είναι ότι το πνευματικό κέντρο και το ΔΗΠΕΘΕ πρέπει να μεριμνά και για τις τοπικές παραγωγές έμπρακτα και με διαφάνεια, πόσο μάλλον στη συγκυρία των  συνθηκών που ζούμε αυτούς τους δύσκολους καλλιτεχνικά καιρούς.
Σας καλούμε να ξαναδιαβάσετε το κείμενο και να απαντήσετε σχετικά όχι σε ανώνυμους  αλλά στην    ( Πρωτοβουλία Καλλιτεχνών Ιωαννίνων) που βρίσκεται και θα βρίσκεται εδώ για να υπερασπίζεται τα αυτονόητα.>>
Και σας ενημερώνουμε ότι δεν θα μείνει για πάντα πρωτοβουλία.
Σύντομα  με την εγκυρότητα διακαλλιτεχνικού σωματίου, αν έτσι το προτιμάτε.
Η πόρτα του  οποίου θα είναι ανοιχτή, ένα εκάλεσμα σε όλους τους καλλιτέχνες που θέλουν να λειτουργούν και να δημιουργούν σε πλαίσιο θεσμών και ήθους.
Που θα έχουν λόγο στην τέχνη και τον πολιτισμό και θα αντιδρούν μέχρι  να εκλείψουν οι πρακτικές αδιαφάνειας, προς όφελος όλων.

Παπαδιώτης Νίκος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]