Κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία για 15.000 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών

Στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής
Κατατέθηκε στη Δια
ρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, η τροπολογία  για το σύστημα διορισμού εκπαιδευτικών για την επόμενη τριετία. Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο του συστήματος προβλέπεται να γίνουν 15.000 μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών μέσα σε μία τριετία και ειδικότερα 4.500 διορισμοί το 2019 στην Ειδική Αγωγή, 5.250 το 2020 και 5.250 το 2021 για τις ανάγκες και των δύο βαθμίδων Εκπαίδευσης συνολικά.

Η τροπολογία κατατέθηκε στο νομοσχέδιο για τις «Συνέργειες Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τα Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις».

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, την Τρίτη θα κληθούν να τοποθετηθούν οι αρμόδιοι φορείς -«για τις όποιες βελτιωτικές προσθήκες και αλλαγές που μπορούν να γίνουν», όπως σημείωσε ο υπουργός, Κώστας Γαβρόγλου- ενώ η τροπολογία αναμένεται να ψηφιστεί την ερχόμενη Δευτέρα, στην Ολομέλεια.

Υπενθυμίζεται ότι την προκήρυξη και ευθύνη της διαδικασίας διορισμών θα αναλάβει το ΑΣΕΠ (με σύστημα μοριοδότησης κριτηρίων μέσω προκήρυξης κάθε 2 χρόνια), χωρίς γραπτό διαγωνισμό και με ενιαίο σύστημα μοριοδότησης για μόνιμους και αναπληρωτές.

Ως προς τη μοριοδότηση, θα λαμβάνεται υπ' όψιν η προϋπηρεσία έως και τους 120 μήνες, τα ακαδημαϊκά προσόντα, αλλά και κοινωνικά κριτήρια (αριθμός τέκνων και μόνιμη αναπηρία 67% και άνω).



Κ. Γαβρόγλου: Συνεχίζεται η μεταρρυθμιστική προσπάθεια

Μιλώντας στη Βουλή, ο υπουργός Παιδείας, Κ. Γαβρόγλου, επισήμανε ότι το νομοσχέδιο για τις «συνέργειες του ΕΚΠΑ, του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τα Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, το Παλλημνιακό Ταμείο κ.α.», αποτελεί τη συνέχεια της μεταρρυθμιστικής προσπάθειας της κυβέρνησης που αφορά στον ενιαίο χώρο έρευνας και εκπαίδευσης και στο μέλλον της εκπαίδευσης. Από την πλευρά της η αντιπολίτευση μίλησε για πρόχειρες και βίαιες αλλαγές με στόχο την ψηφοθηρία, το εν λόγω νομοθέτημα εισήχθη προς επεξεργασία στην αρμόδια κοινοβουλευτική Επιτροπή.

Συγκεκριμένα, ο κ. Γαβρόγλου, επικεντρώθηκε στη συζήτηση για το μέλλον της Ανώτατης Εκπαίδευσης, τονίζοντας πως αυτή «περνά» μέσα από την ίδρυση νέων τμημάτων, τις συνέργειες ανάμεσα στους δύο τομείς της ανώτατης εκπαίδευσης, των Τ.Ε.Ι. και των Πανεπιστημίων και την δημιουργία νέων ερευνητικών φορέων, που συμπληρώνουν τους ερευνητικούς φορείς οι οποίοι είναι εκτός των Πανεπιστημίων. Ο υπουργός Παιδείας έκανε ιδιαίτερη μνεία στην ανάγκη να επέλθει ισορροπία ανάμεσα στα Πανεπιστήμια της Περιφέρειας και τα Πανεπιστήμια του Κέντρου και κατέστησε σαφές ότι θα υπάρχει σε αυτό διακομματική συμφωνία καθώς - όπως είπε - δε μπορεί να γίνει οτιδήποτε εάν δεν εξασφαλίσει τη συναίνεση των διοικήσεων των ιδρυμάτων. Ακόμη, αναφέρθηκε στις ρυθμίσεις με τις οποίες ρυθμίζεται το θέμα των αμετάθετων και διορίζονται όλοι οι δικαιωθέντες στα δικαστήρια από τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ του 2008.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τους διορισμούς εκπαιδευτικών, ο υπουργός Παιδείας ζήτησε «ν0α χαιρετήσουμε όλοι το γεγονός ότι για πρώτη φορά μετά από δέκα χρόνια δεσμευόμαστε για διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών. Είναι θέμα δημοκρατικής συνείδησης». Μάλιστα, υπογράμμισε ότι οι διορισμοί είναι κάτι που «κέρδισε η ελληνική κοινωνία, όχι η κυβέρνηση». Επίσης, ξεκαθάρισε ότι το σύστημα δείχνει σεβασμό στους αναπληρωτές, αναγνωρίζοντας μέχρι 120 μήνες προϋπηρεσίας.

Ο κ. Γαβρόγλου, τέλος, πρότεινε να τεθούν στο τραπέζι οι όποιες προτάσεις για τη μοριοδότηση την ερχόμενη Τετάρτη στην επιτροπή, ώστε όταν κατατεθεί το νομοσχέδιο στην Ολομέλεια, να έχει ένα σύστημα μοριοδότησης που θα είναι αποτέλεσμα συνεννόησης.

Από την πλευρά της ΝΔ, ο εισηγητής Χρήστος Κέλλας ανέφερε ότι δεν προκύπτει από πουθενά ότι έγινε αξιολόγηση Ιδρυμάτων και αμφισβήτησε τα λεγόμενα του υπουργού περί συμφωνίας των πρυτάνεων και τόνισε ότι πρόκειται περί βίαιης και ισοπεδωτικής απορρόφησης των ιδρυμάτων. «Όσα μας παρουσιάσατε σήμερα είναι αλλόκοτα, ασυνάρτητα και στερούμενα κάθε προοπτικής εμβάθυνσης της ακαδημαϊκής έρευνας και σύνδεσής της με την αγορά εργασίας και την κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη" είπε ο κ. Κέλλας, ο οποίος δήλωσε ότι η ΝΔ καταψηφίζει το νομοσχέδιο επί της αρχής και επιφυλάσσεται επί των άρθρων, για τα οποία περιμένει σαφείς και ειλικρινείς απαντήσεις.

Ο ειδικός αγορητής της ΔΗΣΥ, Λ. Γρηγοράκος, υποστήριξε ότι η κυβέρνηση δείχνει βιασύνη και την κατηγόρησε ότι η εκπαιδευτική της πολιτική αποπνέει οσμή από το παρελθόν και είναι απορριπτέα.

Ο ειδικός Αγορητής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής, τόνισε ότι πάνω στα σχέδια που κάνει ο ΟΟΣΑ και ο ΣΥΡΙΖΑ και τα κόμματα υπηρετούν την καλύτερη δυνατή προσαρμογή της εκπαίδευσης στο άρμα των αναγκών της κερδοφορίας και των επιδιώξεων του κεφαλαίου. Ανέφερε επίσης ότι συνεχίζεται παντού η υλοποίηση των μνημονιακών δεσμεύσεων με την ίδια ένταση.

«Βασική επιδίωξη του νομοσχεδίου είναι η θεραπεία των αδυναμιών» είπε ο Κ. Κατσίκης από τους ΑΝΕΛ.

Εκ μέρους του Ποταμιού ο Γιώργος Μαυρωτάς επισήμανε ότι η κυβέρνηση τα κάνει όλα στο άψε σβήσε για ψηφοθηρικούς λόγους.



★ Πηγή: Συντακτική ομάδα του eklogika.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]