Η Αριστερή Παρέμβαση στα Γιάννενα και την Ηπειρο για τις τιμές των εισιτηρίων του Αστικού ΚΤΕΛ
Νομιμότητα που πρέπει να αποκατασταθείΕρωτήματα που πρέπει να απαντηθούν
Χρήματα που πρέπει να επιστραφούν
Ευθύνες που πρέπει να αποδοθούν
Με έκπληξη πληροφορηθήκαμε ότι χρόνια τώρα, αρχής γενομένης από την πρώτη θητεία της νομαρχιακής αρχής Καχριμάνη μέχρι σήμερα (που η ευθύνη έχει μεταβιβαστεί στο Δήμο Ιωαννιτών από το 2011), οι Ζώνες εφαρμογής των εισιτηρίων του αστικού ΚΤΕΛ Ιωαννίνων καθορίστηκαν σε βάρος των εργαζομένων και σε όφελος μιας ιδιωτικής εταιρείας που μονοπωλιακά εκμεταλλεύεται τις αστικές συγκοινωνίες.
Ενώ η νομοθεσία ορίζει και δίνει το δικαίωμα, στην Νομαρχία αρχικά και στον Δήμο αργότερα (από το 2011), να καθορίζουν την Α’ Ζώνη (που συμπίπτει με το πιο φθηνό εισιτήριο) σε απόσταση 7 χλμ από το κέντρο της πόλης, η Α’ Ζώνη καθορίστηκε σε απόσταση μικρότερη και από τα 5 χλμ. Το αποτέλεσμα ήταν χρόνια τώρα αλλά και σήμερα ακόμη, περιοχές με μεγάλη κίνηση όπως Πανεπιστήμιο, Νοσοκομείο, περιοχή Κατσικά, να πεταχτούν στην Β’ Ζώνη με πιο ακριβό εισιτήριο ενώ με βάση την κείμενη νομοθεσία έπρεπε να ήταν στην Α’ Ζώνη.
Τι σημαίνει αυτό;
Μια ιδιωτική εταιρεία όλα αυτά τα χρόνια εισπράττει παράνομα αυξημένα εισιτήρια που μεταφράζονται σε εκατομμύρια ευρώ ενώ οι εργαζόμενοι και φοιτητές πληρώνουν παράνομα το αυξημένο αυτό εισιτήριο. Μιλάμε για σκάνδαλο διασπάθισης του δημοσίου χρήματος τεραστίων διαστάσεων.
Και αντί ο Δήμος Ιωαννιτών, έστω και τώρα, να αναθεωρήσει το καθεστώς αυτό, να καθορίσει τις Ζώνες σύμφωνα με την νομοθεσία, σφυρίζει αδιάφορα, μεταθέτει το θέμα «εν ευθέτω χρόνω» όπως μας είπε επί λέξει ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος.
Ταυτόχρονα όμως, γρήγορα - γρήγορα, δίνει επιδότηση χιλιάδων ευρώ στο αστικό ΚΤΕΛ για πιο φθηνά εισιτήρια στα χωριά γύρω από την πόλη κάνοντας στην ουσία ρουσφετολογική πολιτική με τα χρήματα των δημοτών.
Παράλληλα είναι αξιοθαύμαστος ο τρόπος που τα τοπικά μέσα ενημέρωσης παρουσίασαν το θέμα σαν μια κόντρα των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ και γρήγορα φρόντισαν να το σκεπάσουν.
Απαιτείται:
• Άμεσα να εφαρμοστεί η κείμενη νομοθεσία.
• Να καθοριστούν οι ζώνες εισιτηρίων με βάση την νομοθεσία σε όφελος των εργαζομένων και των φοιτητών, η Α’ ζώνη να καθοριστεί άμεσα στα 7 χλμ από το κέντρο της πόλης.
• Να υπολογιστεί από την Οικονομική Υπηρεσία του Δήμου το ποσό των χρημάτων που ωφελήθηκε παράνομα όλα αυτά τα χρόνια το ΚΤΕΛ και να συμψηφίσει σε επιδότηση εισιτηρίων, υποχρεώνοντας το αστικό ΚΤΕΛ να επιστρέψει τα χρήματα θεσπίζοντας πιο οικονομικό εισιτήριο για Πανεπιστήμιο και Νοσοκομείο καθώς και για τα απομακρυσμένα χωριά.
• Σε περίπτωση άρνησης του ΚΤΕΛ να δεχθεί τον συμψηφισμό αυτό, άμεσα ο ίδιος ο Δήμος Ιωαννιτών και η Νομική του υπηρεσία να προσφύγει στην Εισαγγελία διεκδικώντας την επιστροφή των παράνομα αποκτηθέντων χρημάτων.
• Ταυτόχρονα είναι στοιχειώδης υποχρέωση απέναντι στους εργαζόμενους να καταλογιστούν οι ευθύνες όπου και αν βρίσκονται για το ζήτημα αυτό.
Γίνεται βέβαια φανερό για άλλη μια φορά ότι πρέπει να σταματήσει η μονοπωλιακή - προνομιακή εκμετάλλευση τόσο των δημόσιων αστικών όσο και των υπεραστικών συγκοινωνιών από ιδιωτικές εταιρίες. Οι κύριοι των ΚΤΕΛ, τόσο του αστικού όσο και του υπεραστικού θέλουν σοσιαλισμό για τον εαυτό τους, αλλά σκληρό καπιταλισμό για μας τους υπόλοιπους.
Προκαλεί η τακτική του υπεραστικού ΚΤΕΛ, που ενώ οι οδικοί άξονες καλυτερεύουν, οι χιλιομετρικές αποστάσεις μεταξύ των πόλεων μικραίνουν, ταυτόχρονα τα εισιτήρια αντί να μειώνονται, αυξάνονται.
Να περάσουν άμεσα οι αστικές συγκοινωνίες και οι υπεραστικές στην ιδιοκτησία του κράτους και να γίνει σχεδιασμός των δημόσιων συγκοινωνιών με βάση τα συμφέροντα των εργαζομένων.
δείτε και εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.