Τι αλλάζει στα διόδια;
Αλλαγές στα διόδια φέρνει τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης.Όπως αναφέρεται στην ψηφισθείσα τροπολογία, με την προτεινόμενη ρύθμιση σκοπείται η γενική εποπτεία και ο εξορθολογισμός του συστήματος χρέωσης τελών διοδίων.
Ειδικότερα, με την τροπολογία δημιουργείται αυτοτελής υπηρεσία οδικών τελών με αντικείμενο:
την ανάπτυξη και λειτουργία συστήματος ηλεκτρονικής διαχείρισης οδικών υποδομών παρακολούθησης και χρέωσης διοδίων οχημάτων,
την ανάπτυξη και λειτουργία ηλεκτρονικού συστήματος παρακολούθησης, καταγραφής και επεξεργασίας κυκλοφοριακών φόρτων,
την ανάπτυξη και λειτουργία του ηλεκτρονικού μητρώου παρόχων ευρωπαϊκής υπηρεσίας τηλεδιοδίων,
τη σύνταξη και έκδοση προδιαγραφών υποχρεωτικής εφαρμογής για ενιαία ηλεκτρονικά αναλογικά διόδια σε όλο το οδικό δίκτυο,
τη γνωμοδότηση στον αρμόδιο Υπουργό για τα σημεία ανέγερσης και λειτουργίας των σταθμών τελών διοδίων στο οδικό δίκτυο και σε εισόδους της χώρας,
την παρακολούθηση και απόδοση των εσόδων.
Με βάση την τροπολογία, η χρέωση διοδίων μπορεί να γίνεται:
α) ανά χιλιόμετρο χρήσης του δικτύου και
β) αναλογικά, ανά χρονική περίοδο χρήσης του δικτύου, ημερήσια, εβδομαδιαία, μηνιαία, ετήσια, κ.α., με την επιφύλαξη του νομικού καθεστώτος που διέπει τις συμβάσεις παραχώρησης.
Παράλληλα, σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στην τροπολογία, θεσπίζεται ρητή απαγόρευση για την κατασκευή και λειτουργία νέων κατ’ ουσίαν μετωπικών διοδίων εφόσον δεν εξατομικεύονται οι χρεώσεις βάσει πραγματικής χρήσης ανά διερχόμενο όχημα.
Στην τροπολογία θεσπίζεται επίσης, η απαγόρευση διέλευσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο για οχήματα επαγγελματικής χρήσης, βαρέα οχήματα, για μηχανήματα έργων, φορτηγών και λοιπές κατηγορίες οχημάτων, όταν αυτά υπερβαίνουν μικτό βάρος άνω των 3,5 τόνων.
nextdeal.gr
Labels:
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.