Τρόπος υπολογισμού μορίων για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
1. Ο υπολογισμός του συνολικού αριθμού μορίων κάθε
υποψηφίου για εισαγωγή στις Σχολές, τα Τμήματα και
τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων που είναι
ενταγμένα σε Επιστημονικά Πεδία σύμφωνα με την υπ’
αριθμ. Φ.253/85476/Α5/2015 υπουργική απόφαση (ΦΕΚ
995Β΄/2015), γίνεται ως εξής:
Το άθροισμα των γραπτών βαθμών στην εικοσάβαθμη
κλίμακα με προσέγγιση δεκάτου των τεσσάρων πα−
νελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων, τα οποία προ−
βλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει
ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο,
όπως ορίστηκαν στο άρ. 3 του Ν. 4327/2015 (ΦΕΚ 50
Α΄/2015), πολλαπλασιάζεται επί δύο (2). Στη συνέχεια,
στο γινόμενο αυτό προστίθενται τα γινόμενα των γραπτών βαθμών των δύο μαθημάτων με τους αντίστοιχους
συντελεστές βαρύτητας, τα οποία προβλέπονται στην
Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για
το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, όπως καθορίστη−
καν στο άρ. 2 της υπ’ αριθμ. Φ.253/85476/Α5/2015 υπουρ−
γικής απόφασης (ΦΕΚ 995 Β΄/2015). Το τελικό άθροισμα
πολλαπλασιάζεται με το εκατό (100). Σε περίπτωση που
ο υποψήφιος εξεταστεί πανελλαδικά και σε ένα πέμπτο
(5ο) μάθημα προκειμένου να έχει πρόσβαση σε δεύτερο
Επιστημονικό Πεδίο, τότε ο υπολογισμός των μορίων
του για κάθε ένα από τα δύο Επιστημονικά Πεδία που
έχει δικαίωμα να δηλώσει προτίμηση γίνεται με βάση
τα αντίστοιχα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μα−
θήματα όπως αυτά προβλέπονται στην παρ. 3 του άρ.
3 του Ν. 4327/2015 (ΦΕΚ 50Α΄/2015).
2. Προκειμένου για Σχολές ή Τμήματα για τα οποία
απαιτείται εξέταση ειδικού μαθήματος ή πρακτικών δο−
κιμασιών ο υπολογισμός του συνολικού αριθμού μορίων
κάθε υποψηφίου γίνεται ως εξής:
Στο σύνολο μορίων της προηγούμενης παραγράφου
προστίθενται τα μόρια που προκύπτουν από τον πολλα−
πλασιασμό με το εκατό (100) του γινομένου του βαθμού
του υποψηφίου στο απαιτούμενο ειδικό μάθημα ή στις
πρακτικές δοκιμασίες με τον αντίστοιχο συντελεστή
κατά περίπτωση. Κατά την εφαρμογή της παρούσας
διάταξης:
¡ Βαθμός ειδικού μαθήματος είναι ο γραπτός βαθμός
που σημείωσε στην απαιτούμενη εξέταση ο υποψήφιος
μετά την αναγωγή του στην εικοσάβαθμη κλίμακα με
προσέγγιση δεκάτου. Για τις περιπτώσεις που εξετά−
ζονται δύο ειδικά μαθήματα είναι ο μέσος όρος των
βαθμών των δύο ειδικών μαθημάτων. Ο μέσος όρος
υπολογίζεται μετά την αναγωγή των βαθμών των δύο
μαθημάτων στην εικοσάβαθμη κλίμακα και εκφράζεται
με προσέγγιση εκατοστού.
Στην περίπτωση που υποψήφιος έχει εξετασθεί σε
περισσότερες από μία ξένες γλώσσες, τότε ως βαθμός
στο μάθημα της ξένης γλώσσας, για τα τμήματα που
απαιτούν εξέταση σε μία από τις ξένες γλώσσες από
αυτές που εξετάστηκε, λαμβάνεται υπόψη ο μεγαλύτε−
ρος βαθμός από αυτούς που πέτυχε στις ξένες αυτές
γλώσσες.
ii Βαθμός πρακτικών δοκιμασιών είναι ο μέσος όρος
των βαθμών που αντιστοιχούν στις τρεις δοκιμασίες
αγωνίσματα που διαγωνίστηκε ο υποψήφιος και ο οποί−
ος εκφράζεται με προσέγγιση εκατοστού.
Για τον υπολογισμό του βαθμού με προσέγγιση δεκά−
του, στις περιπτώσεις που κατά τον υπολογισμό προ−
κύπτουν περισσότερα του ενός δεκαδικά ψηφία τότε,
αν το δεύτερο δεκαδικό ψηφίο είναι ίσο ή μεγαλύτερο
του πέντε (5), το πρώτο δεκαδικό ψηφίο προσαυξάνεται
στο αμέσως επόμενο παραλειπομένων των λοιπών και
αν είναι μικρότερο του πέντε (5) παραλείπονται όλα
τα υπόλοιπα πέραν του πρώτου δεκαδικά ψηφία. Για
τον υπολογισμό του βαθμού με προσέγγιση εκατοστού,
στις περιπτώσεις που κατά τον υπολογισμό προκύπτουν
περισσότερα των δύο δεκαδικά ψηφία τότε, αν το τρίτο
δεκαδικό ψηφίο είναι ίσο ή μεγαλύτερο του πέντε (5),
το δεύτερο δεκαδικό ψηφίο προσαυξάνεται στο αμέσως
επόμενο παραλειπομένων των λοιπών και αν είναι μι−
κρότερο του πέντε (5) παραλείπονται όλα τα υπόλοιπα
πέραν του δεύτερου δεκαδικά ψηφία
3. Αν ο υποψήφιος δεν πάρει μέρος στην εξέταση μα−
θήματος Ομάδας Προσανατολισμού ή γενικής παιδείας
που επέλεξε να εξετασθεί πανελλαδικά, τότε θεωρείται
ότι εξετάσθηκε στο συγκεκριμένο μάθημα και πήρε γρα−
πτό βαθμό μηδέν (0). Για να λάβει μέρος στη διαδικασία
επιλογής για εισαγωγή στις Σχολές και τα Τμήματα του
άρθρου 1 της υπ’ αριθμ. Φ.253/85476/Α5/2015 υπουργικής
απόφασης (ΦΕΚ 995 Β΄/2015) θα πρέπει να συμμετάσχει
στις πανελλαδικές εξετάσεις σε ένα τουλάχιστον μάθη−
μα της Ομάδας Προσανατολισμού που έχει επιλέξει και
το οποίο ανήκει στα τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα
του Επιστημονικού Πεδίου που δηλώνει.
Συντελεστές Βαρύτητας ειδικών μαθημάτων
και πρακτικών δοκιμασιών
Για τα Τμήματα για τα οποία απαιτείται εξέταση ενός
ή περισσοτέρων ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δο−
κιμασιών, όπως αυτά έχουν οριστεί με την υπ’ αριθμ.
Φ.253/128314/Β6/2002 υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 1538
Β΄/2002) «Ορισμός των Τμημάτων και των Σχολών των
Πανεπιστημίων, των Τ.Ε.Ι. και των Ανωτέρων Σχολών
Τουριστικών Επαγγελμάτων των Σχολών Τουριστικής
Εκπαίδευσης για την εισαγωγή στα οποία απαιτείται
εξέταση σε ειδικά μαθήματα ή πρακτικές δοκιμασίες, τα
αντίστοιχα ειδικά μαθήματα και πρακτικές δοκιμασίες
για κάθε ένα από τα τμήματα και τις σχολές αυτές, τον
τρόπο, τον τόπο και το χρόνο εξέτασης και βαθμολόγη−
σης της εξέτασης στα ειδικά αυτά μαθήματα και πρα−
κτικές δοκιμασίες και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια»,
όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, οι συντελεστές του
ειδικού μαθήματος ή των πρακτικών δοκιμασιών κατά
περίπτωση είναι:
¡. Δύο (2) για τα Τμήματα για τα οποία απαιτείται
εξέταση στα ειδικά μαθήματα:
«Ελεύθερο Σχέδιο» και «Γραμμικό Σχέδιο»
«Αρμονία» και «Έλεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικα−
νοτήτων».
ii. Δύο (2) για τα τμήματα:
Ξένων Γλωσσών και Φιλολογιών,
Ξένων Γλωσσών Μετάφρασης και Διερμηνείας του
Ιονίου Πανεπιστημίου Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και
Αθλητισμού.
iii. Ένα (1) για το τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστη−
μών της Τέχνης Παν. Ιωαννίνων για το οποίο απαιτεί−
ται εξέταση στο ειδικό μάθημα «Ελεύθερο Σχέδιο» και
για όλες τις λοιπές σχολές και τμήματα για τα οποία
απαιτείται εξέταση σε ειδικό μάθημα ξένης γλώσσας,
με την επιφύλαξη των περιπτώσεων ¡ και ii του παρό−
ντος άρθρου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.