ΟΔΗΓΙΕΣ ΤΗΣ ΕΛ.ΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΒΙΑΣ

(ΕΛΛΑΔΑ)Αφιέρωμα: 14 χρόνια ζωής για το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος!

14 χρόνια λειτουργίας κλείνει σήμερα το Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας, "Ελευθέριος Βενιζέλος". 14 με πολλές επιτυχίες, λίγες κακές στιγμές και πολλά βραβεία.

Το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος έχει να υπερηφανεύεται ότι έχει "πετάξει ψηλά" πολλές φορές την Ελλάδα. Η τελευταία φορά ήταν μόλις πριν 5 μέρες όταν ανακηρύχθηκε για μία ακόμα χρονιά  ως "Αεροδρόμιο της χρονιάς" στην κατηγορία 10-30 εκατομμύρια επιβάτες τη χρονιά.

Η παρουσία του Αεροδρομίου αναβάθμισε την Αθήνα, έγιινε ένα από τα κορυφαία μεγάλα έργα, μεταμόρφωσε τα Μεσόγεια και έφερε εντυπωσιακές υποδομές και επενδύσεις στην περιοχή. Μία έρευνα πριν από 2 χρόνια έλεγε πως η λειτουργία του "Βενιζέλος" έφερε 60.000 θέσεις εργασίας, άμεσα ή έμμεσα.

ΙΣΤΟΡΙΑ
Τα πρώτα σχέδια μεταφοράς του αεροδρομίου από το Ελληνικό σε κάποια άλλη τοποθεσία, άρχισαν από τη δεκαετία του 1970, όταν η Αθήνα άρχισε να επεκτείνεται, με αποτέλεσμα το παλιό αεροδρόμιο να περικυκλωθεί εντελώς.

Το 1976 παρουσιάσθηκε μελέτη στην Ελληνική Κυβέρνηση που υποδείκνυε ως ιδανική θέση για ένα νέο αεροδρόμιο τα Σπάτα. Στα τέλη της δεκαετίας του 1970 οι μελέτες ολοκληρώθηκαν και άρχισαν οι πρώτες προκαταρκτικές εργασίες, αλλά σταμάτησαν το 1981.

Τελικά στις αρχές της δεκαετίας του 1990 ξεκίνησε διεθνής διαγωνισμός που προέβλεπε την κατασκευή του αεροδρομίο με παραχώρηση. Στις 31 Ιουλίου 1995, μετά από διεθνή διαγωνισμό, επελέγη η γερμανική εταιρία Hochtief για την κατασκευή του και την μετέπειτα συνιδιοκτησία του με το ελληνικό Δημόσιο (55%). Στις 5 Σεπτεμβρίου 1996 έγινε η τελετή θεμελίωσης από τον τότε  πρωθυπουργό Κωνσταντίνο Σημίτη.

Οι εργασίες κατασκευής του αεροδρομίου ολοκληρώθηκαν 51 μήνες αργότερα τον Σεπτέμβριο του 2000, πέντε μήνες νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα. Ύστερα από ένα πεντάμηνο δοκιμών το αεροδρόμιο εγκαινιάστηκε στις 27 Μαρτίου 2001 και πάλι από τον κ. Κων. Σημίτη.

Από τότε το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος κυριαρχεί στις αερομεταφορές της χώρας, ως το κυρίαρχο αεροδρόμιο ενώ κατατάσσεται ως ένα από τα σημαντικότερα αεροδρόμια της Νότιο-Ανατολικής Ευρώπης.

ΑΡΙΘΜΟΙ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Η πρώτη πτήση άφιξη ήταν η πτήση 424 της Ολυμπιακής Αεροπορίας από το Μοντρεάλ στις 14:59 της 28ης. Μαρτίου και η πρώτη αναχώρηση η πτήση 1572 της KLM στις 06:00 της 29ης. Μαρτίου προς Άμστερνταμ.

Το ρεκόρ ημερήσιας διακίνησης επιβατών του αεροδρομίου ήταν στις 23 Μαΐου 2007, την ημέρα του τελικού του Τσάμπιονς Λιγκ στην Αθήνα, όταν και διακινήθηκαν σε ένα εικοσιτετράωρο 85,000 επιβάτες. Το 2007 ήταν η απόλυτη χρονιά για το Ελ.Βενιζέλος  καθώς κατέγραψε τη διακίνηση 16.538.403 επιβατών.

Από το 2008 είχε είχε ξεκινήσει η επιβατική κίνηση να κατεβαίνει συνεχώς είχε ξεκινήσει η κουβέντα για την κατασκευή νέου αεροσταθμού στο βόρειο τμήμα του Αεροδρομίου, όμως η κρίση και η κάθετη πτώση στην κίνηση πάγωσαν τα πάντα.

Το 2013 το Αεροδρόμιο είχε φτάσει στο ναδίρ της κίνησης με την επιβατική κίνηση να έχει "προσγειωθεί" στους 12.536.057, νούμερο που γυρνούσε πίσω το Αεροδρόμιο στο 2003.

Το 2014 μετά από 6 συνεχόμενες χρονιές με πτώση, έγινε "booming" στην επιβατική κίνηση. Η κίνηση ανέβηκε στους 15.196.369 επιβάτες δηλαδή αύξηση 2,4 εκ.επιβάτες μέσα σε μία χρονιά. Ειδικά τον Δεκέμβριο του 2014  η επιβατική κίνηση έφτασε τους  1,06εκ.επιβάτες, νούμερο που το Ελ.Βενιζέλος είχε να το δεί 5 χρόνια!

Η συνεχιζόμενη βελτίωση της επιβατικής κίνησης συνεχίστηκε και το 2015 καθώς τους 2 πρώτους μήνες καταγράφηκε αύξηση 26,3% σε σχέση με το 2014, δίνοντας ένα ελπιδοφόρο μήνυμα για τη συνέχεια.
πηγη ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]