Κινηματογραφική Λέσχη Πρέβεζας:Δύο μέρες μία νύχτα
2014 - Κοινωνικό - Βέλγιο - 95 λεπτά
Σκηνοθεσία: Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne
Πρωταγωνιστούν:
Marion Cotillard (Υποψήφια για Όσκαρ Α’ γυναικείου ρόλου) Fabrizio Rongione, Pili Groyne
Τρία χρόνια μετά το όμορφο φιλμ τους «Το Παιδί με το Ποδήλατο», οι αδερφοί Νταρντέν επέστρεψαν με τη νέα τους δημιουργία «Δύο Ημέρες, Μία Νύχτα»
Μία επίκαιρη, δραματική ταινία με πρωταγωνίστρια την πάντα υπέροχη Μαριόν Κοτιγιάρ. Ένα ανθρωποκεντρικό φιλμ, που περιστρέφεται γύρω από την πρόσφατη οικονομική κρίση στην Ευρώπη και το αναφέρετο δικαίωμα στην εργασία...
υπόθεση:
Η Σάντρα (Μαριόν Κοτιγιάρ - Marion Cotillard), είναι μία νεαρή σύζυγος και μητέρα, η οποία εργάζεται σ' ένα εργοστάσιο φωτοβολταϊκών σε μία μικρή πόλη του Βελγίου. Κατά την απουσία της σε αναρρωτική άδεια, το αφεντικό της συνειδητοποιεί ότι μπορεί να καλύψει τη βάρδια της με μικρές υπερωρίες και χρηματικά μπόνους.
Καλεί λοιπόν τους συναδέλφους της Σάντρας και τους ανακοινώνει την απόφαση του. Η μοίρα πλέον της νεαρής κοπέλας βρίσκεται στα χέρια των δεκαέξι (16) εργατών - συναδέλφων της. Αυτοί είναι οι οποίοι πλέον καλούνται να αποφασίσουν αν θα αρνηθούν τα μπόνους τους για να κρατήσει τη δουλειά της η Σάντρα.
Απελπισμένη πλέον η νεαρή σύζυγος και μητέρα, προσπαθεί μέσα στο Σαββατοκύριακο που μεσολαβεί μέχρι τη μυστική ψηφοφορία της Δευτέρας να επισκεφθεί όλους τους συναδέλφους της και με τη βοήθεια του άνδρα της Μανού (Φαμπρίτζιο Ροντζιόνε - Fabrizio Rongione) να τους πείσει ώστε να ψηφίσουν υπέρ της, έτσι ώστε να μη βρεθεί τη Δευτέρα, άνεργη...
Δηλώσεις-Σχόλια
«Επί χρόνια σκεφτόμασταν να κάνουμε μια ταινία, για κάποιον που χάνει τη δουλειά του, εξαιτίας των συναδέλφων του. Το "Δύο Ημέρες, Μία Νύχτα", γεννήθηκε όταν σκεφτήκαμε τη Σάντρα και το Μανού, ένα ζευγάρι ενωμένο απέναντι στις αντιξοότητες. Η ταινία δεν είναι η μάχη ενός κακόμοιρου κοριτσιού απέναντι σε κακούς. Δεν κρίνουμε τους χαρακτήρες τους, ο καθένας από τους συναδέλφους της Σάντρα, έχει ένα καλό λόγο για την απάντηση που δίνει. Δεν υπάρχουν καλοί και κακοί. Δε μας ενδιαφέρει να βλέπουμε έτσι τον κόσμο.» - Λυκ Νταρντέν
Με αφετηρία το έξυπνο και πρωτότυπο σενάριο τους οι αδερφοί Νταρντέν, εκμεταλλεύονται στο έπακρο τις υποκριτικές ικανότητες της αγαπημένης Μαριόν Κοτιγιάρ και μας προσφέρουν μία τραγικά επίκαιρη ταινία, με κεντρικό άξονα την οικονομική κρίση που μαστίζει την Ευρώπη, την αύξηση της ανεργίας και πως το δεδομένο δικαίωμα στην εργασία τίθεται πλέον υπό αμφισβήτηση.
«Γνώρισα τους αδερφούς Νταρντέν στα γυρίσματα του «Σώμα με σώμα». Ένιωσα δέος, τους θαύμαζα πολύ ανέκαθεν. Πίστευα ότι ήταν πέρα από τις δυνατότητες μου - δεν συνεργάζονται συχνά με ηθοποιούς σαν εμένα. Ήξερα ότι αν δούλευα στις ΗΠΑ, θα μου δινόταν η ευκαιρία να δουλέψω με περισσότερους σκηνοθέτες, αλλά οι Νταρντέν; Ήταν πραγματική έκπληξη και χαρά ταυτόχρονα. Κάθε μία από τις ταινίες τους, παρατηρεί την πραγματικότητα στην κοινωνία, παίρνοντας κάθε φορά ένα κινηματογραφικό ρίσκο. Είναι πραγματικά πρωτοποριακοί σ’ αυτό που κάνουν και τα θέματα με τα οποία καταπιάνονται, παγκόσμια», αναφέρει χαρακτηριστικά η Μαριόν Κοτιγιάρ και συνεχίζει:
«Στη πρώτη μας συνάντηση, ήμουν σαν μικρό παιδί, προσπαθούσα να το καταπιέσω, αλλά δε τα κατάφερνα. Τους είπα «είμαι τόσο χαρούμενη που δουλεύω μαζί σας, θα μπορούσα να κάνω τούμπες!» Έπρεπε να τους πω πως αισθάνομαι πριν αρχίσουμε τη σοβαρή δουλειά! Η Σάντρα είναι μια πραγματική ηρωίδα, και ήταν μια ιδιαίτερη πρόκληση για μένα ο ρόλος αυτός. Μία γυναίκα που συναντά τους συναδέλφους της και προσπαθεί να τους πείσει να σκεφτούν την ψήφο τους - η συνεχής επανάληψη σήμαινε ότι έπρεπε να δουλέψω πολύ σε διαφορετικές χροιές και παραλλαγές. Πρόκειται για μια συνηθισμένη γυναίκα, που γνωρίζει το κόστος των πραγμάτων. Καταλαβαίνει γιατί κάποιοι από τους συναδέλφους της επιλέγουν να κρατήσουν τα χρήματα, αντί να σωθεί η δουλειά της. Κανείς δε γνωρίζει τι θα έκανε στη θέση της, και η ίδια η ταινία δεν κρίνει κανέναν. Αυτό την κάνει τόσο δυνατή.»
Θυμίζοντας αρκετά κάτι από τη μαγεία της σπουδαίας ταινίας του Σίντνεϊ Λουμέτ «Οι Δώδεκα Ένορκοι», οι Νταρντέν καταφέρνουν να εμβαθύνουν σφαιρικά στο ζήτημα που τους απασχολεί. Δεκαέξι (16) άνθρωποι, δεκαέξι χαρακτήρες, δεκαέξι διαφορετικές απόψεις, καλούνται να αποφασίσουν για τη μοίρα και το μέλλον μία νεαρής γυναίκας με δύο ανήλικα παιδιά, που ξαφνικά απειλείται ότι θα μείνει χωρίς εργασία.
Ο καθένας από τους συναδέλφους της Σάντρα διαθέτει τη δική του μοναδική προσωπικότητα και βασίζει τις απόψεις του σε διαφορετικά κριτήρια. Δίνεται έτσι η δυνατότητα στον θεατή να διαμορφώσει μία ξεχωριστή εικόνα για τον καθένα, να συμπαθήσει κάποιους, να μισήσει άλλους και ίσους με κάποιους να ταυτιστεί.
Κάθε ένας από τους δεκαέξι εργαζόμενους σκιαγραφείται ξεχωριστά και μοναδικά. Ο σχολαστικός με το να τηρηθούν η τάξη και οι διαδικασίες. Ο τραχύς και αποφασισμένος, για καταδίκη της κοπέλας. Ο μορφωμένος, καλοντυμένος αστός, ως ορθολογιστής, αντιμετωπίζει την όλη κατάσταση σαν ένα παζλ προς λύση μέσω της επαγωγικής λογικής και μόνο. Ο ανασφαλής και χαμηλών τόνων που δεν θέλει να αφήσει την ησυχία του και να ρισκάρει. Ο μετανάστης που δουλεύει με χρονική σύμβαση και φοβάται ότι είναι ο επόμενος υποψήφιος προς απομάκρυνση. Όλοι αυτοί, είναι μερικοί μόνο από τους δεκαέξι διαφορετικούς χαρακτήρες που συνθέτουν δυναμικά το ψηφιδωτό των ηρώων της ταινίας μας.
«Ήταν πολύ σημαντικό για εμάς, να παρουσιάσουμε έναν άνθρωπο, που περιθωριοποιήθηκε γιατί θεωρήθηκε αδύναμος. Η ταινία εξυμνεί το «μη αποδοτικό» χαρακτήρα, που βρίσκει τη δύναμη και το θάρρος να παλέψει μαζί με τον άνθρωπο του. Το γενικό πλαίσιο της ταινίας είναι η εμμονή με την αποδοτικότητα και ο βίαιος ανταγωνισμός μεταξύ συνεργατών, όχι μόνο στο Βέλγιο αλλά σε ολόκληρο τον κόσμο.» - Ζαν-Πιέρ Νταρντέν
Την Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου
Fury
με τον Μπραντ Πιτ
Την Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου
Ida
2 υποψηφιότητες για Όσκαρ
Την Πέμπτη 5 Μαρτίου
Nymphomaniac - Volume II
Ακολουθούν
Agora
του Γιώργου Αυγερόπουλου
και οι Οσκαρικές
Interstellar
Το παιχνίδι της μίμησης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.