ΙΩΑΝΝΙΝΑ:«Νερό που καίει» στους λογαριασμούς
Σπίτι κοντά στο κέντρο των Ιωαννίνων παίρνει λογαριασμό νερού από τη ΔΕΥΑΙ αυξημένο κατά 33% από την τελευταία φορά. Σε άλλη περίπτωση, νοικοκυριό παίρνει λογαριασμό αυξημένο κατά 20% σε σχέση με τον προηγούμενο, ενώ πριν από ένα χρόνο αντιμετώπισε το ίδιο πρόβλημα με χρεώσεις που «ανεβοκατέβαιναν» σχεδόν αναξέλεγκτα.Το τραγελαφικό, είναι πως όταν ο ιδιοκτήτης της πρώτης περίπτωσης πήγε στη ΔΕΥΑΙ για να ζητήσει εξηγήσεις, πήρε την απάντηση ότι πράγματι, δεν μετράνε συνεχώς τα ρολόγια γιατί ο Δήμος έχει μεγαλώσει πολύ και δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα., της συνεχούς μέτρησης, αφού δεν υπάρχει επαρκές προσωπικό. Φυσικά, αυτό δεν αποτελεί δικαιολογία για να χρεώνεται «κατά προσέγγιση» με βάση παλιότερους λογαριασμούς, ένα νοικοκυριό με τέτοια ποσά, ειδικά τη συγκεκριμένη περίοδο που τα χρήματα δεν περισσεύουν από κανέναν, πολλές φορές δεν αρκούν κιόλας για τους λογαριασμούς που είναι πολλοί και φουσκωμένοι.
Ο διευθυντής της ΔΕΥΑΙ Κώστας Γιωτάκης παραδέχεται ότι η εξήγηση που δόθηκε στον πολίτη, δεν είναι σοβαρή. Παραδέχεται όμως ότι υπάρχει και ανωμαλία στις χρεώσεις και ο λόγος που παραθέτει, είναι ότι η ΔΕΥΑΙ έχει πάρει υπό την ευθύνη της και τους παλιούς δήμους. «Οι πρώτες ενδείξεις που έχουμε πάρει από τους παλιούς Δήμους δείχνουν διαφορές ακόμα και χιλιάδων κυβικών» τονίζει και συμπληρώνει ότι «προσπαθούμε να βάλουμε μια τάξη και σε αυτή τη διαδικασία υπάρχουν και τα ελαττώματα τα δικά μας».
Οι μετρήσεις στα ρολόγια γίνονται κάθε τέσσερις μήνες. Στους «έναντι» λογαριασμούς της ΔΕΥΑΙ, μπαίνουν τα ποσά με βάση το ιστορικό κατανάλωσης και όχι απλά, ανάλογα με το πόσο πλήρωσε το συγκεκριμένο νοικοκυριό την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, για παράδειγμα. «Αν αυτή η κατανομή δεν είναι ομαλή, βγαίνει ‘ανώμαλο’ και το έναντι» λέει ο κ. Γιωτάκης.
Διορθώσεις;
Το αποτέλεσμα όμως, αυτό που μετράει δηλαδή, είναι ότι οι πολίτες πληρώνουν ιδιαίτερα «φουσκωμένους» τους λογαριασμούς του νερού. Αυτό το πρόβλημα καλείται να αντιμετωπίσει η ΔΕΥΑΙ είτε έχει πρόβλημα προσωπικού, είτε όχι, γιατί καλώς ή κακώς, αυτός είναι ο φορέας που διαχειρίζεται το θέμα. Ήδη, έχουν γίνει διορθώσεις στο λογισμικό που χρησιμοποιεί και σε αρκετές περιπτώσεις, οι «ανωμαλίες» προέρχονται από αυτές τις αλλαγές, που πρέπει όμως επιτέλους, να διορθωθούν.
Για την άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων, η ΔΕΥΑΙ σχεδιάζει από τη Δευτέρα, να κάνει το εξής: να της δίνουν οι πολίτες, σε συγκεκριμένη ημερομηνία, την ένδειξη του ρολογιού τους και με τους εκκαθαριστικούς λογαριασμούς, να τακτοποιούνται και οι προηγούμενες διαφορές. Περισσότερες λεπτομέρειες για το συγκεκριμένο θέμα, θα ανακοινωθούν μέσα στην επόμενη εβδομάδα, ίσως και τη Δευτέρα, από την επιχείρηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.