Πόσο καλά είναι τα κινέζικα;

Εισβάλαμε στην μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου της υφηλίου για να διαπιστώσουμε αν τα αυτοκίνητα από την Κίνα είναι ανταγωνιστικά. Στην γειτονιά της Σαγκάης οδηγήσαμε τα τελευταία κινέζικα μοντέλα.Η αίσθηση από την περιοχή του Δράκου είναι πρωτόγνωρη για εμάς και αναζητούμε τις… πληγές του. Προς τα πού πηγαίνουν όλες αυτές οι γρήγορες «λαμαρίνες»; Το χάος στους δρόμους της κινέζικης μητρόπολης των εκατομμυρίων κατοίκων είναι μια πραγματικότητα. Η Κίνα προσπαθεί να ανακάμψει σε όλα τα επίπεδα και οι πολίτες της πρέπει να οδηγούν μόνο οχήματα NEV (New Energy Vehicle), τα οποία να μπορούν τουλάχιστον να διανύσουν μια απόσταση 60 χιλιομέτρων με ηλεκτροκίνηση.

Όποιος έχει την δυνατότητα να πληρώσει 10.000 ευρώ μπορεί να αγοράσει και να κυκλοφορεί ΙΧ με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αλλά αυτό δεν είναι κάτι που θα ισχύει για πάντα και ουδείς γνωρίζει μέχρι πότε. Τα πετρελαιοκίνητα απαγορεύονται δια… ροπάλου. Το μέλλον της Κίνας είναι συνδεδεμένο στην… πρίζα.

Η ετήσια παραγωγή στην Κίνα αυξάνεται με μαθηματική ακρίβεια την τελευταία δεκαετία. Από 6 εκατομμύρια οχήματα έχουμε φτάσει στην παρούσα φάση στα 24 εκατομμύρια και μέχρι το 2025 προβλέπεται ο αριθμός αναμένεται να αναρριχηθεί στα 35 εκατομμύρια ΙΧ! Στόχος είναι να ανταγωνιστούν ευθέως τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες και συνεχώς βελτιώνουν και την ποιότητα των αυτοκινήτων τους. Ταυτόχρονα και οι κατασκευαστές  από την Δύση εγκαθιστούν γραμμές παραγωγής στην Κίνα, καθώς αναζητούν τη μείωση του κόστους, ώστε να κρατήσουν ανταγωνιστικές τις τιμές τους. ΓιΆ αυτό βλέπουμε να κυκλοφορούν όλο και περισσότερα αυτοκίνητα με την ένδειξη «Made in China».

Ωστόσο, εκείνο που δεν καταφέρνουν να ανταγωνιστούν οι Κινέζοι κατασκευαστές μέσα στην χώρα τους είναι τα αυτοκίνητα της πολυτελούς κατηγορίας, όπως για παράδειγμα η Porsche. Επίσης τα σήματα των Mercedes, BMW ή Audi γυαλίζουν περισσότερο στους Κινέζους. Προτιμούν τα μοντέλα από το εξωτερικό και μάλιστα ισχύει ο εξής κανόνας στις αγορές τους: Εφόσον είναι ακριβό θα είναι και καλό!

Μάλιστα, εδώ και καιρό, το γούστο των κινέζων πελατών επηρεάζει την κατεύθυνση και τον εξοπλισμό μοντέλων από ξένους κατασκευαστές. Πολυάριθμες εκδόσεις ευρωπαϊκών σεντάν με επιμηκυμένο μεταξόνιο καθώς και κάποια SUV κατασκευάζονται αποκλειστικά με στόχο την Κίνα. Οι μονάδες ισχύος βέβαια ανταποκρίνονται στις κινεζικές κλίμακες φορολογίας. Πώς αντιδρούν όμως οι εγχώριες μάρκες σε όλη αυτήν την επίθεση που εξαπολύει ο δυτικός κόσμος; Έχοντας από πίσω την κεντρική κυβέρνηση της χώρας, το βλέμμα των εταιρειών δεν περιορίζεται στα σύνορα της Κίνας αλλά ξεφεύγει και βάζει στόχο να χτυπήσει τον ανταγωνισμό και σε διεθνές επίπεδο. Τις δε ελπίδες για επιτυχία τις τρέφει η διαρκής πορεία προς την ηλεκτροκίνηση.

Αυτό ακολουθεί την παραδοχή ότι η υπεραιωνόβια ιστορία των Ευρωπαίων και Αμερικανικών εταιρειών στο χώρο του αυτοκινήτου δε θα μπορέσει να ξεπεραστεί με γρήγορα βήματα. Πολύ περισσότερο ονειρεύονται ένα άλμα προόδου σε ότι αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα και τις μπαταρίες τους. Εξάλλου οι μεγαλύτερες πλατφόρμες δοκιμής και εξέλιξης π.χ. για υπολογιστές και κινητά τηλέφωνα με διαρκώς πιο αποδοτικές μπαταρίες βρίσκονται στην Κίνα.

Ωστόσο, πριν αρχίσουν να πλημμυρίζουν την αγορά τα ηλεκτρικά οχήματα με προέλευση την Κίνα τα υβριδικά είναι εκείνα που αναλαμβάνουν να δώσουν κίνηση στον κινεζικό γίγαντα. Σε αυτό ποντάρουν εταιρείες όπως μεταξύ άλλων η SAIC, η Geely, η Chery, η BYD κλπ. εποφθαλμιόντας και την Ευρωπαϊκή αγορά. Το πόσο ανταγωνιστικές θα μπορέσουν να είναι αυτές οι φίρμες εξετάζουμε κι εμείς εδώ με το θέμα που κρατάτε στα χέρια σας. Η δοκιμή έγινε στην Κίνα στην πίστα της εταιρείας ελαστικών Maxxis, στο Κουνσάν, κοντά στη Σαγκάη.
 autotriti.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]