Κερδίζει έδαφος η κοινή και βιώσιμη αστική κινητικότητα

Από Jorge Valero | EurActiv.com | Μεταφρασμένο από Ειρήνη Σωτηροπούλου
Euractiv

Οι ευρωπαϊκές πόλεις εντείνουν τις προσπάθειές τους για την κοινή κινητικότητα, με στόχο τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και της ρύπανσης παράλληλα με την επίτευξη μεγαλύτερων κερδών για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα αυτό.

Ειδικότερα, το 2015, οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις του κλάδου αποκόμισαν περίπου 5,1 δις  ευρώ.

Ωστόσο, σύμφωνα με εκτιμήσεις, υπήρχαν πιθανότητες αύξησης του ποσού αυτού, αγγίζοντας τα 100 δις ευρώ το 2025.

Τα οφέλη είναι ξεκάθαρα: οι χρήστες εξοικονομούν χρήματα και χρόνο, ενώ οι πόλεις είναι λιγότερο μολυσμένες, καθώς μειώνεται η χρήση του αυτοκινήτου. Ταυτόχρονα, τα κέντρα των πόλεων έχουν λιγότερη κυκλοφοριακή συμφόρηση, ενώ ταυτόχρονα θα μπορούσαν να δημιουργηθούν νέοι χώροι, δεδομένου ότι μειώνεται η ανάγκη στάθμευσης.

Τον Νοέμβριο, η Μαδρίτη μείωσε κατά το ήμισυ την κυκλοφορία των αυτοκινήτων, λόγω του υψηλού επιπέδου εκπομπών CO2 και NO2 και το 2018 θα επιτρέψει τη διέλευση στο κέντρο της πόλης μόνο για τους κατοίκους.

«Είμαστε μάρτυρες μιας πραγματικής προώθησης του διαμοιρασμού ποδηλάτων σε πόλεις και κωμοπόλεις σε ολόκληρη την ΕΕ. Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι το μέλλον της αστικής κινητικότητας είναι τόσο κοινό όσο και βιώσιμο», δήλωσε πρόσφατα η Επίτροπος Μεταφορών, Violeta Bulc.

Η κοινή χρήση ποδηλάτων εξαπλώνεται στις ευρωπαϊκές πόλεις τα τελευταία χρόνια. Το University College of London έχει συγκεντρώσει δεδομένα από τουλάχιστον 127 πόλεις που χρησιμοποιούν αυτό το σύστημα, οι περισσότερες από τις οποίες βρίσκονται στην ΕΕ.

Στην κορυφή βρίσκεται το Παρίσι με 1.200 χώρους στάθμευσης ποδηλάτων και περίπου 20.000 ποδήλατα. Ορισμένες από αυτές τις πόλεις, όπως η Μαδρίτη, χρησιμοποιούν ηλεκτρικά ποδήλατα (e-bikes), ενώ οι Βρυξέλλες θα εισάγουν σύντομα τα πρώτα 150 ηλεκτρονικά ποδήλατα.

Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΕ αποφάσισε να δώσει νέα ώθηση στην κοινή κινητικότητα εντάσσοντας το θέμα στην ατζέντα της φετινής Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας που θα ολοκληρωθεί την Παρασκευή (22 Σεπτεμβρίου).

Μέχρι σήμερα, περίπου 2.400 πόλεις συμμετέχουν στην πρωτοβουλία. Πέρυσι, έδωσαν το παρόν στη διοργάνωση αρκετοί δήμοι από περισσότερες από 51 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ιαπωνίας και του Μεξικού.

Η Λυών προχώρησε στη χρήση του ψηφιακού εργαλείου Onlymoov, το οποίο προτείνει στους χρήστες την καλύτερη διαδρομή, για να φτάσουν στον προορισμό τους, παρέχοντας πληροφορίες σχετικά με τη διαθεσιμότητα ποδηλάτων και επιλογών διαμοιρασμού αυτοκινήτων, ποδηλατοδρόμων και χώρων στάθμευσης για αυτοκίνητα και ποδήλατα.

Επιπλέον, ο διαμοιρασμός ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποκτά ιδιαίτερη δημοτικότητα σε πόλεις, όπως οι Βρυξέλλες ή η La Rochelle στη Γαλλία, ενώ στην ολλανδική πόλη Capelle ann den Ijssel, κοντά στο Ρότερνταμ, λειτουργεί αυτοματοποιημένο ηλεκτρικό λεωφορείο.

Η εξάπλωση εφαρμογών όπως το Uber ή το Cabify έχουν, επίσης, αντίκτυπο στον τρόπο με τον οποίο οι Ευρωπαίοι αντιμετωπίζουν την κατοχή αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση που πραγματοποίησε η Uber, περισσότερα από τα δύο τρίτα των Ευρωπαίων (67%) θεωρούν αυτές τις εφαρμογές μια καλή εναλλακτική λύση αντί της κατοχής αυτοκινήτων.

Παρόλο που η Uber βρίσκεται αντιμέτωπη με δύο μεγάλες δικαστικές υποθέσεις στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, η επιχείρηση άλλαξε την προσέγγισή της στην Ευρώπη πριν από την αποχώρηση του ιδρυτή της Travis Kalanick τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους.

Παρουσιάζεται πλέον ως αξιόπιστος εταίρος στις τοπικές αρχές για την αντιμετώπιση ζητημάτων που σχετίζονται με την αστική κινητικότητα και μοιράζεται μερικά από τα δεδομένα της με τα δημοτικά συμβούλια των πόλεων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]